wat is de beste zorgverzekering?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

wat is de beste zorgverzekering?

Bericht door Feniks »

Ik weet niet of dit al een topic is maar ik ben benieuwd naar welke zorgverzekering het "beste" is. Ik loop als patient bij het vermoeidheidscentrum Lelystad. Net als veel van ons moet ik nog veel, ook sommige medicijnen zelfbetalen ....
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

wat is de beste zorgverzekering?

Bericht door vlindertie »

Nou Feniks, dat is een leuke. Momenteel zijn alle verzekeraars weer in de weer om alles duurder te maken voor minder zorg. Wat je nu denk ik het beste kunt doen is via de zorgvergelijker op internet eens kijken wat je komend jaar nodig hebt en wie daar het beste bij past. Dan heb je nu nog de tijd om te switchen als dat nodig blijkt.

Succes!!

X Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ben ook aan het rondkijken voor een andere verzekering .....
Er bestaat alleen geen enkele verzekering die ME/cvs ziet als ziekte dus daarvoor hoef je niet ver te zoeken!
Ik ben nu de aanvullende verzekeringen aan het vergelijken en dan moet je ook nog opletten dat ze een chronisch zieke willen accepteren in de aanvullende verzekeringen!!
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Goede tip Niessie!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
Feniks
Vertaler
Berichten: 676
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:46

Bericht door Feniks »

dank voor de tips!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik ben best tevreden over fbto. Fysio goed gedekt, alternatief goed gedekt, medicijnen goed gedekt.Bij Zilveren kruis moest ik belgie zelf betalen, alternatief net niks vergoed :?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik ben ook aan het rondkijken. Met de tips die gisteren in Kassa voorbij kwamen ben ik gaan kijken. Zit met de 6 vergelijkingssites wel enorme verschillen qua bedragen. Zag wel dat je via de ME/CVSvereniging soms korting kon krijgen op de verzekering. Ik moet nog wel eerst de offerte van mijn oude verzekering krijgen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb 2 vraagjes:
- Moet je nu bij ME/CVS voor bv fysio chronisch kiezen of niet?
- Weet iemand of verwijzingen van de huisarts geldig blijven ondanks dat je naar een andere verzekering bent overgestapt? Of moet je dan nieuwe halen? Ik heb met moeite eerder ze gekregen maar ik denk niet dat de huisarts me nog een keertje wil helpen.
[-X ](*,)
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Jouw huisarts moet niet zeuren en je gewoon geven waar je om vraagt. Daar betaal je toch voor!!!! Zet je over die drempel heen lief en ga halen die brieffies.
Op je vraag kan ik je geen realistisch antwoord geven, maar het lijkt me wel logisch dat een nieuwe verzekeraar ook een verwijzing wil zien.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb de brieffies al Vlindertje, alleen staat daar wel mijn huidige verzekering op. vandaar mijn vraag. Mijn omgeving is heel erg huiverig dat ik overstap qua verzekering omdat ze vrezen dat dit een 2e Icesave gaat worden en ze dat me niet gunnen dat ik weer zoveel zorgen heb. 8-[
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

O Stargazertje, op die manier. Ik denk dat de behandelaar dat wel wil doorstrepen en de juiste erop zet. Ik begrijp dat over die Icesave niet zo goed. Kan je dat toelichten?
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
iris19
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 nov 2010, 12:50

Bericht door iris19 »

erg tevreden met IZZ
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Vlindertje, ik heb eerder mijn geld bij Icesave gestald en we weten allemaal wat er met die bank gebeurd is. Het leek eerst alsof ik bijna alles wat ik had kwijt was. Deze gebeurtenis heeft veel stress gegeven wat niet ten goede was. Mijn moeder wil niet dat ik nogmaals zo in het nauw kom.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik ben ook op zoek.
FBTO vergoed zoiezo niet zoveel.
( bijv 35 euro per behandeling alternatief, niet op bel afspraken. En alleen medicijnen van apotheek. Puntje bij paaltje krijg je dus per factuur ongeveer 35 euro vergoed van de honderden euro's per keer)
Vraag mij af of het beter kan.
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Ik lees mee zeer benieuwd naar jullie ervaringen, zit in dezelfde positie als topic starter.
Via de vergelijkingssites die ik zojuist heb doorkruist zie ik door de bomen het bos ook niet meer zo :-k tjonge jonge.. Denk je dat je de voorwaarden doorgespit hebt zitten er weer van die sub-voorwaarden bij
"zie artikel 4 van 1d en B1 artikel 23 van lid 11...blz..
en niet 1 keer
Plaats reactie