Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carlientje
Beginner
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2009, 22:18

Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Bericht door carlientje »

Afgelopen weekend was de verjaardag van mijn dochter, ik zag er al tegen op maar na vrijdag vrienden en zondag ongeveer 20 volwassenen op visite te hebben gehad, ben ik ingestort, total loss, heel veel pijn en zo moe dat ik niet meer kon slapen.
Ik had zo weinig mogelijk gedaan en veel zittend, niemand bediend maar alleen de drukte is al moeilijk.
Het is jammer, moet ik tegen de kids zeggen, geen verjaardag meer?
Mij n eigen verjaardag houdt ik altijd rustig, maar dat is wat anders.
Dochter werd 16, tja dan willen ze ook een feestje.
Wie heeft tips voor de volgende keer?
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Bericht door lano »

miss kan de vader toezicht houden bij het feestje voor vrienden, en kun jij een avondje bij je ouders slapen, of met oordopjes thuis?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Bericht door Bente »

wat herkenbaar!!!

Moeilijk ook, je wilt inderdaad toch de verjaardag door laten gaan, maar er zelf zo min mogelijk last van hebben.
Ik zou proberen het ergens anders te vieren, zodat je zelf even aanwezig bent en dan weer naar huis te gaan ( bedoel niet zozeer een cafe, wat dan vaak hoog in de kosten loopt, maar gewoon een ruimte of huis van iemand anders?)
Of anders inderdaad zelf even blijven en dan ergens anders gaan slapen..

Probeer of je weg kunt gaan, zodat je dan je rust hebt, maar toch even aanwzezig kon zijn.
Zo heb ik de afgelopen verjaardag gedaan. Ergens anders gevierd, iedereen voor zich zelf laten zorgen. Even geweest en toen naar huis. Nu hoefde ik niet meer weken bij te komen..
Gast

Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Bericht door Gast »

ja dit is zeker een probleem,

mijn familie woont ver weg, en zij bellen me allemaal savonds op
met resultaat dat ik van 18.00 (want ze werken allemaal)tot 22.00 aan de telefoon zit, helemaal kapot, sliep toen al jaren slecht, maar de nachten erna waren een ramp...
smiddags een paar vriendinen op bezoek...
heb na de laatste keer aan mijn fam. gevaagd om het liefst eerder of later in de week te bellen,
ik denk dat de drukte en het lawaai gewoon teveel is, we kunnen dat ook niet negeren
volgend jaar dan wordt ze 17, misschien kan ze dan vrienden uitnodigen, en dat je zelf bij andere familie bent?
we gingen zelf ook wel eens op zolder zitten, met wat hapjes, en video kijken,
maar ze zijn nu het huis ui, dus voor ons speelt dit niet meer zo
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Bericht door felixloena »

Ik nodig mensen uit voor bijv. tussen 3 en 5. Voelt heel rot, maar dan is het voor mij ook nog leuk. Iemand anders zorgt voor de boodschappen vooraf en het opruimen achteraf. Ik doe het nu al 3 jaar zo met mijn eigen verjaardag en de andere verjaardagen in mijn gezin. Door de mensen die komen wordt het geaccepteerd. Ze gaan netjes op tijd weer weg, en we hebben het toch gezellig gehad zonder dat ik helemaal instort.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Hoe kun je verjaardag vieren zonder total loss te worden?

Bericht door poppetje »

Ja ik herken het probleem ook. Ik vier het liefst mijn verjaardag gewoon niet, maar ik heb een zus die ook jarig is op dezelfde dag (en nee we zijn geen tweeling, grappig he, we schelen precies een jaar), dus ik wil mijn zus en mijn moeder (die dus twee jarige poppetjes heeft op die dag), niet teleurstellen. Gelukkig snappen mijn zus en mijn moeder dit goed. Mijn moeder is al wat ouder en dus gaan we meestal met taart bij mijn moeder langs. En doen ook altijd echt wat felixloena zegt, goed een tijd afspreken, 2 uurtjes max en dan weer naar huis.
Wat ik altijd moeilijker vind is verjaardagen van anderen (schoonfamilie enzo), kerst bij schoonfamilie enzo. Dan heb je dat zelf niet in de hand, en ga je zo snel over je grens heen, omdat je langer blijft dan gepland. Dit jaar denk ik steeds meer, ik doel/wil het gewoon niet meer, ik ben een hele week gesloopt en ik heb er ook niets aan, ik zet een vrolijk gezicht op, maar voel me rot en belabberd, dus misschien ga ik dit jaar voor het eerst maar echt een keer voorstellen om maar een uurtje te komen met de kerst, want zo'n hele avond, ik kan er nu al tegen op zien. Vorig jaar zijn mijn vriend en ik overigens lekker met de kerst naar texel in een hotel gaan zitten. Dat was ook een prima oplossing.
Plaats reactie