héél erg moe na vitamine D inname, bijwerkingen?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Dank je voor de link felixloena. HEt zou best kunnen dat dit het euvel is.
De HA test alleen 0,25 OH. DML test wel 1,25 OH en die was tot nu toe steeds goed.

Hoe het mechanisme werkt (met VDR en zo) snap ik niet zo goed, als iemand het simpel kan uitleggen hou ik me aanbevolen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Simplistisch gesteld: Vit D desactiveert het aangeboren immuunsysteem bij chronisch zieken


http://mpkb.org/home/pathogenesis/vitamind

However, bacteria create ligands, which like 25-D, inactivate the VDR and, in turn, the innate immune response. This allows the microbes to proliferate. In response, the body increases production of 1,25-D from 25-D, leading to one of the hallmarks of chronic inflammatory disease: a low 25-D and a high 1,25-D.

http://www.nytimes.com/2012/01/17/healt ... l?_r=1&hpw

In a study of more than 15,000 adults ages 18 to 85, researchers at Johns Hopkins University found that after blood levels exceeded 21 nanograms per milliliter — the lower end of what is usually considered normal — any additional vitamin D led to an increase in CRP.

http://www.lymebook.com/marshall-protocol

too much 1,25-D can be very harmful. If present in excessive quantities, 1,25-D can be immunosuppressive and cause a plethora of physical and psychological symptoms.

In people infected with cell-wall-deficient bacteria, the production of 1,25-D can spiral out of control and rapidly reach damaging levels. This happens because, as an evolved survival mechanism, cell-wall-deficient bacteria are capable of catalyzing the process by which Vitamin D is converted to 1,25-D.

Instead of a slow, controlled conversion which occurs only in the kidneys, 1,25-D production becomes uncontrolled, occurring throughout the body inside cells infected with cell-wall-deficient bacteria. Specifically, immune system cells harboring cell-wall-deficient bacteria can turn into tiny, unrestrained factories producing excessive amounts of 1,25-D.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Op de site van de B12 Babbelbox vind je meer verhalen van mensen met een ontregeld vitamine D metabolisme, (te) laag D 25 OH en (te) hoog D 1,25 OH.
Het is niet verstandig vitamine D bij te gaan slikken puur en alleen op basis van een (te) laag D 25 OH ( Vitamine D).
Beter is het altijd ook de D 1,25 OH (Calcitriol) te laten testen (belangrijk is wel dat het op de juiste manier wordt getest, anders is de uitslag lager dan hij in werkelijkheid is.)
In geval van een (te) hoog D 1,25 OH is D bijslikken uit den boze, ook al is de D 25 OH (te) laag.


http://b12tekortbabbelbox.messageboard. ... /index.php

Om de topics daar te kunnen lezen moet je je wel eerst inschrijven.
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Dank je voor de link felixloena.
graag gedaan.
De HA test alleen 0,25 OH. DML test wel 1,25 OH en die was tot nu toe steeds goed.
Bij mij idem,. De 0,25 veel te laag en de 1,25 goed. En de huisarts zegt dat ze standaard suppleties voorschrijven bij een te laag 0,25. Gevaarlijk, die Nederlandse gezondheidszrog...
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Dank jullie voor de info. Marlene, in dat marshallprotocol staat het heel duidelijk beschreven, dank je wel.

Is het nu 1,25 OH of 1,25 D? Of is dat iets met talen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
aoife
Gevorderd lid
Berichten: 962
Lid geworden op: 01 jun 2011, 19:02

Bericht door aoife »

Volgens mij wordt het door elkaar gebruikt

D 1,25 OH = Calcitriol
D 25 OH = Vitamine D
"Wetenschappers die hun wijsheid alleen uit boeken hebben moet men op de boekenplank zetten".

Wolfgang Eschker
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Aha, ik zag in het Engels ookwel 1,25-D staan van 1,25 dihydroxyvitamin-D. Maar ik neem aan dat we dat in Nl anders doen dan. Waar staat OH voor?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
leefbewust
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2012, 17:10

Ook giga moe

Bericht door leefbewust »

Door google kwam ik op dit forum terecht. Ik heb ook dezelfde klachten na suppletie. Omdat ik te laag zat (66nmol) voor een optimale waarde in de winter nam ik dan 1 keer per week 10.000 IE in druppelvorm. De volgende morgen dan giga moe, hele dag duizelig, zweterig en doodmoe met wat spierpijnen. Ik weet dat bij aanmaak d uit zonlicht je magnesiumreserves leegtrekt maar geen idee of dat ook speelt bij suppletie. Ik ben op zoek naar ervaringen voor mijn site xxx - reclame niet toegestaan - xxx omdat ik veel info verstrek aan mensen die oa moe/ziek zijn. Ik zal ook die andere d waarde eens laten meten. Heb op mijn oude site xxx - reclame niet toegestaan - xxx wel een pagina over Marshall staan. Ik heb zover ik weet geen autoimmuunziekte maar ben wel blootgesteld aan teermastiek en formaldehyde dampen dus de nodige toxines binnengekregen.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Ook giga moe

Bericht door josje15 »

Leefbewust

ik hoop niet, dat je ervaringen van mensen gaat citeren op je eigen site, het lijkkt op sluikreklame.
:!: :?:
Ik ben op zoek naar ervaringen voor mijn site xxx reclame niet toegestaan xxx omdat ik veel info verstrek aan mensen die oa moe/ziek zijn.
en
mijn oude site xxx reclame niet toegestaan xxx
Moderators?????
Gebruikersavatar
leefbewust
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2012, 17:10

Bericht door leefbewust »

Reclame? Ik vraag om reakties van mensen met dezelfde ervaringen met d omdat ik altijd via mijn sites de positieve kanten van D heb genoemd en te weinig weet van die andere kant. Bij het posten van mijn bericht zie ik rondom dit formulier 4 betaalde ads dus overdrijven jullie niet een beetje.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

omdat ik veel info verstrek aan mensen die oa moe/ziek zijn

Bent u arts ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Reclame?
Er staat een webwinkel op deze website. Dat is reclame die niet mag volgens de reglementen. http://www.me-gids.net/module-Juridisch.html
15.Het is verboden reclame te maken voor commerciële producten/diensten etc, noch op het forum, noch via PB, tenzij er toestemming gegeven wordt door het ME-gids.net team. Leden die reclame ontvangen in hun berichtenbox, dienen dit zo snel mogelijk te melden.
Dat is de reden waarom de website is verwijderd, niet vanwege het feit dat u informatie verstrekt over vitamine d.

Bij het posten van mijn bericht zie ik rondom dit formulier 4 betaalde ads dus overdrijven jullie niet een beetje
Dat is helaas de enige manier om deze site in de lucht te houden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
leefbewust
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2012, 17:10

Prima

Bericht door leefbewust »

Prima, stop ik ook met het jarenlang gratis promoten van allerlei akties, petities etc mbt de ziekte ME. Dit is zo kinderachtig.
Gebruikersavatar
leefbewust
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 nov 2012, 17:10

Prima

Bericht door leefbewust »

Aan Senna, ben geen arts. Lees mijn verhaal. Heb jarenlang giftige dampen ingeademd met alle gevolgen van dien. De kennis die ik verzamelde plaatste ik gratis op mijn sites. Net zoals de ads op dit forum was de shop bedoeld om de site in de lucht te houden gezien het vele werk dat er in ging zitten.
Gebruikersavatar
josje15
Gevorderd lid
Berichten: 2775
Lid geworden op: 06 nov 2012, 14:10

Prima

Bericht door josje15 »

Deze site is bedoeld voor mensen die ME hebben of hun naasten en belangstellenden. U komt hier iets anders doen en gaat pruilen als u op de vingers getikt wordt. Nu noemt u alweer uw sites. Heel vervelend

Josje15
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
Plaats reactie