héél erg moe na vitamine D inname, bijwerkingen?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
merle
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 okt 2010, 19:05

héél erg moe na vitamine D inname, bijwerkingen?

Bericht door merle »

Ik neem nu anderhalve week vitamine d druppels in (bio d mulsion), en heb het gevoel dat ik de laatste dagen extra moe ben, héél slaperig.
Ik slaap ook slechter, ben 's ochtends vroeg wakker en dan duurt het even voordat ik weer inslaap. Heb soms ook last van nachtelijk zweten, beetje klammig aanvoelen. Het lijkt ook alsof ik meer last heb van spierpijnen, vooral in mijn rug.
Herkend iemand dit? Zouden het bijwerkingen van de vitamine d kunnen zijn? Ik denk zelf misschien dat mijn lichaam zich hierop aan moet passen of iets dergelijks.

Groetjes, Merel
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi merle,

Ik gebruik een hele hoge dosering vitamine D medicatie, via en onder begeleiding van een internist, en ik heb geen last van bijwerkingen gehad. De bijwerking die je noemt, daar heb ik nog niet eerder van gehoord.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Hej
Ik heb zelf geen verergering van klachten door mijn vitamine d gebruik opgemerkt.

joost
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

ik herken het ook niet als klachten die horen bij vitamine d gebruik.
Wel heb ik momenteel ook een "opstoot", verergering van mijn klachten...
ben ontzettend moe, heb veel pijn....
een terugval?
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Beste merle toevallig tipte iemand mij over dit onderzoek. Het is Marshallwetenschap/ onderzoek.
En heeft te maken met vitamine D! Juist door vitamine d te slikken verergeren allerlei klachten bijvoorbeeld vermoeidheid bij mensen met MS ME . Iemand had ons hierop gewezen, die kende een mevrouw met MS en die schrapte alle vitamine D en deed een speciaal dieet en voelde zich aanmerkelijk beter. Het is goed onderzocht en onderbouwd. Zoek op marshallwetenschap en klik dan op het zoekresultaat pdf bestand. Het eerste stukje uit de tekst:

Chronische en/of auto-immuunziekten worden veroorzaakt door Th1-ontsteking. Deze term duidt op de immuunrespons die wordt gevonden bij patiënten met chronische ontstekingsziekten en die gekarakteri-seerd wordt door de signaalstof Interferon-gamma. Vanwege die stof is er per definitie sprake van een Th1-immuunrespons welke verondersteld wordt achter een 'overactief' en tegen het eigen lichaam gerichtafweersysteem te zitten
.

Heel veel chronische ziekten en aandoeningen worden middels epidemiologisch onderzoek in verband gebracht met Vitamine D. Dat is niet zo vreemd, want de Vitamine D-Receptor (VDR), die geactiveerd
wordt door het actieve metaboliet 1,25-D, is een zeer belangrijke kernreceptor en bepaalt de staat van het non-specifieke immuunsysteem. De VDR is nodig voor de aanmaak van een groot aantal specifieke
afweerstoffen om indringers op te ruimen. Als de VDR onvoldoende wordt geactiveerd krijgen die indringers meer kans om zich te vestigen en te vermenigvuldigen met als gevolg allerlei (chronische)
ziekten. De VDR speelt een cruciale en centrale rol in het (innate, non-specifieke) immuunsysteem.


en als laatste: Waarden vanaf 60 pmol/L kunnen duiden op een Th1-ontsteking.

Het komt er dus op neer dat als je dit hebt je vitamine D absoluut moet vermijden
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik herken de klachten, maar niet van vit D.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heb je misschien slecht werkende nieren waardoor die slechter afvalstoffen kunnen lozen door de extra vitamine D?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

misschien kan je je vitD nu eens laten testen in je bloed? Je bent nu misschien te hoog gedoseerd door de inname?
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

\hallo!

merken jullie verbetering van klachten door vit d gebruik? ( behalve Merle dan. mischien ben je overgevoelig voor eenvan de bestanddelen in het preparaat?)

Zijn jullie het gaan gebruiken op basis van een tekort in het bloed of om klachten te reduceren?

gr tavy
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Zijn jullie het gaan gebruiken op basis van een tekort in het bloed of om klachten te reduceren?
Kuur van 4 maanden naar aanleiding van zwaar tekort in bloed. Had mijn neus nauwelijks buitengestoken gedurende anderhalf jaar dus ik vermoed dat dat de reden was.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb ook een flink tekort in het bloed, moet 75 zijn , ik heb 22.
Arts zegt dat ik eerst maar eens meer in de zon moest gaan, ik zag zo bleek. Maar ik ben vaak erg ziek en kouwelijk , ik kan niet echt gaan zonnebaden.
Nu opnieuw getest en dan krijg ik misch medicijnen.
Ik word soms erg mismoedig van die houdigne van artsen.

Heb je er baat bij marilene?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Het is momenteel ook niet echt het weer ervoor, he, om te gaan zonnebaden.
Ook es lezen in welke voeding vitamine D zit,d at word meestal beter opgenomen, omdat het natuurlijk is?...

Inname via de voeding is geen goede optie voor vitamine D omdat, met uitzondering van visolie en vis-levertraan, vitamine D van nature niet voorkomt in voedsel. Melk en andere zuivelproducten, sinaasappelsap en ontbijtgranen zijn verrijkt met kleine hoeveelheden vitamine D, maar het is vrijwel onmogelijk om voldoende hoeveelheden binnen te krijgen via je voeding. U zou 5 blikken tonijn, 10 eieren, 10 glazen melk of tot 17 koppen ontbijtgranen moeten eten om 1000IE vitamine D binnen te krijgen.

Bron: Vitamine D tekort. D-ficiënt? Gezondheidsrisico's die je moet kennen.
admin
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Inderdaad een strak plan van die dokter om in oktober, november in de zon te gaan zitten....
Ik had waarde 38 en mijn HA zei: veel in de zon gaan en we schrijven je een 'slokje' voor. Dat haal je bij de apotheek. Dat gaf voor mijn gevoel wel eventjes een boost.
Mijn natuurdietiste zei vervolgens: dat is echt veel te laag die 38, ik raad je aan om vanaf oktober tot maart in elk geval D bij te slikken. Op haar advies neem ik druppels van Bonusan, die zitten in olijfolie en zo'n flesje is niet duur. Volgens haar moet je wel enrom veel in de zon zitten, met weinig kleding aan ook, wil je dat goed op niveau kunnen krijgen / houden.
Ik wacht nog op de testuitslagen van DML. Ik kreeg het idee dat hij de vitamine D ook zeer serieus neemt, aangezien hij er 3 testen aan wijdt.

Als je huisarts er niks mee doet zou ik mooi zelf druppels gaan nemen als ik jou was (iig gedurende de wintermaanden). Succes!
Gast

Bericht door Gast »

ik heb gisteren mijn 2e vit d shot gekregen, via internist
in de bijsluiter staat:
niet gebruikten bij
teveel calcium in ht bloed, bijv. bep. vormen van kanker
oppassen bij:
een verhoogde gevoeligheid voor vit d, door bijv.
te snel werkende bijschildklieren
een bep. ziekte met ontstekingen in verschillende lichaamsdelen(sarcoidose of de ziekte van besnier-boeck
overleg hierover met de arts
bijwerkingen(de meest voorkomende):
bij gebruik van de geadviseerde doserig zijn er geen bijwerkingen
bij een te hoge dosering:
verminderde eetlust
misselijkheid
braken
hevige dorst
vaker plassen
zwakte en zenuwachtigheid
waarschuw dan de arts

er wodt geadviseerd niet op eigen houtje vit d druppels te nemen, altijd op advies van een arts
heb zelf op dit moment geen last van bijwerkingen
nijntje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 704
Lid geworden op: 03 dec 2006, 14:42

Bericht door nijntje »

tavy schreef:\hallo!

Zijn jullie het gaan gebruiken op basis van een tekort in het bloed of om klachten te reduceren?

gr tavy
Wegens grote tekorten in mijn bloed sinds lang al... eerst moest ik één dosis per maand nemen, vier maand, controle,... geen effect, dan om de twee weken, nog geen effect... tot ik uiteindelijk uitkwam bij dagelijks een ampule vit D (D-cure) toen werd mijn D-niveau in mijn bloed bijna normaal, na een hele tijd overgeschakeld op wekelijks.... drie weken terug laten teksten... terug heel laag,(iets hoger dan twaalf), terug dagelijks nu.... en dan weer testen...
Plaats reactie