Paranormaal

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Paranormaal

Bericht door Arjen »

Hallo mensen,

deze keer gaat mijn column over paranormaal en haar gebaren in gevaar.
geld versus hoop, hoop versus geld en misbruik.
ik wil enkel en vooral zeggen wees voorzichtig en zorgvuldig.
Arjen 8)
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

RE: Paranormaal

Bericht door Biancavia »

Wat goed dat je haar hebt opgebeld om te zeggen wat je ervan vond.
Ik heb ook al vaker zoiets meegemaakt (ook bij een vriendin), maar had pas dagen/weken achteraf dat zure gevoel van 'wat een nepperij'.
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

RE: Paranormaal

Bericht door Arjen »

Hoi Biancavia,
Het is inderdaad een zuur gevoel, en nog lastiger als je het pas dagen weken later ontdekt, dan kun je er ook vaak niets meer of moeilijker iets op zeggen. en weet je het is toch ook heel onzeker makend: de dingen die zij dan noemt check ik dan toch ongewild voortdurend af. Zo van is er ook wel iets waar etc.
Dat laatste maakt mij boos en roept ook de vraag op: hoe durft men zo met iemands zieleroerselen te spelen, zo respectloos voor de mens die zich overgeeft.

En verder vind ik het jammer, ik weet dat er goede tussen zitten, zij worden zo mede uitgekotst.
Dat maakt voor mij ook dat ik iets heb, niet gauw weer, eerst een akte van goed gedrag, maar goed die had ik ook en dan nog.
Arjen 8)
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

RE: Paranormaal

Bericht door Biancavia »

Dit soort mensen zijn vaak heel overheersend en bovendien weten zij natuurlijk goed mensen te manipuleren, waardoor je op het moment dat je zo iemand dingen over jou hoort vertellen al snel 'ja en amen' zal zeggen. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik ben een paar jaar terug eens ergens geweest, een vrouw die deed voetreflexologie en zij was daarnaast dan ook 'paranormaal begaafd'.
Een vriendin van mij was meegeweest en die heeft toen een hoop opgeschreven van wat zij had gezegd, als ik dat nu teruglees dan heb ik echt dat gevoel van argh, wat een standaard trucjes heeft die vrouw gebruikt. ](*,)
Maar ja, op dat moment dat ik daar lag klonk alles natuurlijk ontzettend aannemelijk.

En zo heb ik ook nog een slechte ervaring toen ik met een andere vriendin mee was geweest naar een Paraview beurs. Wat een geldklopperij. Wel heel erg gelachen om de zogeheten 'oorkaarsbehandelingen' die daar uitgevoerd werden. :D
Gebruikersavatar
sanny
Actief lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:36

Bericht door sanny »

Ik heb net als jullie ook niet zulke goede ervaringen met paragnosten :cry: meestal mankeerde ik natuurlijk niets :shock: maar soms kreeg ik ook erge dingen te horen, vind het idd een vorm van
machtsmisbruik, je zit toch in een soort van 'afhankelijke positie' .
Ze vertellen jou bv over de toekomst en dan kan je moeilijk zeggen , ik ben het er niet helemaal mee eens....

Ben het met Arjen eens, er zitten ook zeker goede, betrouwbare mensen tussen , maar het wantrouwen groeit zo wel met al die negatieve ervaringen, terwijl we juist een stukje rust zoeken en zeker geen onrust.

En Bianca , hoe ging dat met die oorkaarsen? klinkt wel grappig en had je resultaat of heb je zelf de behandeling niet ondergaan?


"Geloof niets , alleen maar omdat men het je vertelt, of omdat iets algemeens als een waarheid wordt geloofd, omdat het door traditie is gegroeid of doordat je het zelf als een waarheid hebt ingebeeld.
Aanvaard slechts datgene wat je zelf na grondig onderzoek voor jezelf als "waar" hebt ervaren en laat dat je eigen maatstaaf zijn" . [ Boeddha]
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Bericht door Arjen »

Hey Sanny,
Een prachtig en zo waar citaat: de uitgebreide tekst van mijn citaat: een mens moet zijn eigen drager zijn/ wie zal dit anders zijn, (BOEDDHA) zal het citaat nog gebruiken voor miss paranormaal misser 2006.
Een mooi eye opener.
NET ALS RUST/ ONRUST.
Plaats reactie