Waar lig jij?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Waar lig jij?

Bericht door Esther »

Lieve allemaal,

Ik ben momenteel quasi bedlegerig. Dat zat er al een hele tijd aan te komen. De laatste paar jaar voel ik dat de ziekte progressief is bij mij. Daarom ben ik nu serieus aan het denken om een bed in de living te zetten. Ik lig namelijk altijd op de bank, die inmiddels behoorlijk wat liguren op zijn conto heeft staan. De kussens waar je zo heerlijk in weg zakt, zorgen momenteel voor pijn in de rug. Daarnaast blijft het toch een sukkelen met kussens en laptop. Ik wil gewoon wat comfortabeler liggen. Slapen doe ik in mijn bed in mijn slaapkamer.

Zo'n bed in de living is natuurlijk wel nadrukkelijk aanwezig (ben dus op zoek naar iets wat minder opvalt, een boxspring zonder hoofdeinde ofzo). Hoe lossen jullie dit op? Waar liggen jullie?

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Waar lig jij?

Bericht door Lea »

Dag Esther,

In de living lig ik in een relaxzetel met voetenbank van "Stressless". Er zijn vele modellen, zodat ieder persoon bijna op maat een keuze kan maken. Ik heb minder rugpijn van het zitten, sinds ik deze zetel heb. Voor mijn laptop heb ik een tafeltje bij Ikea gekocht "Dave". Het is in de hoogte verstelbaar en kantelbaar.
De zetel kan ook volledig plat gelegd worden, zodat je bijna een bed hebt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Veel liefs,
Lea
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik hang/lig op de bank met hocker, heb ook zo'n tafeltje (Blokker) voor laptop. Eigenlijk lig ik dan hetzelfde als in bed. (maar dan wat gezelliger)
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik heb jaren op de bank vertoefd.
Daar waar de keuken en toilet op loopafstand van een paar meter bij de hand was.
En ik eigenlijk als ik beneden was ook niet meer in staat was om naar boven naar bed te gaan. ( huis met 2 verdiepingen)
( ook wel in die periode s'avonds heel vroeg in bed hoor en overdag ook wel vaak in bed doodziek )
Beter was een bed geweest veel comfortabeler en beter voor herstel ook.
Ik heb tot mijn eigen droefenis ook wel eens gedacht, ik kom nog in een bed in de woonkamer en dat is is nog niet eens heel lang geleden geweest toen ik dat dacht. :shock:

Nu zit ik als ik rust in een comfortabeler stoel.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Hoi Ester, ik zit ook met hetzelfde probleem. De 2-zits bank ligt niet comfortabel. En om alsmaar mijn bed op te zoeken als ik er weer bij moet gaan liggen, is ook niet zo geweldig: te ver weg van alles en iedereen. Ik zat te denken aan een chaise longue, maar dan moet de living wel weer anders worden ingedeeld.

Als ik erg last van mijn rug krijg (en dat heb ik vaak) dan lig ik op een mat op de vloer. Dan doe ik wat Mensendieck oefeningen, dat geeft heel veel verlichting en kan er dan weer even tegen. Meestal blijf ik nog zo’n 10 min. plat liggen en ‘slaap’ ik wat. Maar nu met de koude periode is dat ook niet meer zo aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Hoi Lea,

Ik zit veel naar die Stressless stoelen met voetensteunen te kijken, maar ik weet niet of dat ik daar goed in kan liggen. Ik zal inderdaad een tafeltje/hocker moeten kopen. Ik ga toch eens in een winkel (wanneer ik er geraak) eens in zo'n stoel hangen/liggen. Bedankt voor jullie reacties.

Ik baal ook ongelooflijk dat ik niet meer in gezellige werkruimte met boekenwand kan werken. Ik denk dat ik eens naar Huizenjacht schrijf om te vragen of ze die binnenhuisarchitect niet eens langs kunnen sturen van 'kleur mijn interieur'. :lol:
Ik wil eigenlijk kunnen rusten, relaxen, computeren op 2 vierkante meter; mijn bed/bank dus. Meer ruimte neem ik de laatste maanden niet in. Ik zou evengoed in zo'n showkamertje van de Ikeawinkel kunnen wonen. :mrgreen:

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Hoi Melanie,

Ik denk ook dat een bed beter is voor het herstel. Dat liggen op de bank is niet enkel fysiek fnuikend, maar ik voel me ook zo'n slechte moeder. Een vrouw die gewoon wat lui is en die op de bank hangt. Ik weet dat ik het niet mag denken, maar die slechte associatie komt altijd spontaan bovendrijven. Wanneer ik me dan weer wat beter voel ga ik vanalles doen, om tot de ontdekking te komen dat ik niet genoeg heb gerust. Ik heb veel last van post-exertionele malaise. De pijn komt pas na een paar uur in volle hevigheid opzetten. Nooit onmiddellijk.

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
kepjelief
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2009, 20:29

Bericht door kepjelief »

hallo,

Voor mij staat nu al zo'n jaar een bed in onze living. En ja, daardoor straalt onze living 'ziek - zijn' uit maar er was geen andere keuze meer. De laatste tijd moet ik wel vaak in de slaapkamer in het donker gaan liggen om volledig prikkelarm te liggen...

groetjes, ellen
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Dat is wat :shock:
allemaal ingebeeld ziek volgens de heren dokters dus niet echt ziek en we vinden het allemaal heel erg als je dan ook nog een bed in de woonkamer moet zetten.
Net of je dat voor je lol doet en ook hier moeten artsen zich weer diep schamen.
Je durft bij wijze van niet eens een bed in de woonkamer zetten want stel je toch voor dat je ziek zijn uitstraalt.
Want dat doet een bed in de woonkamer nu 1 maal wel en wat zijn we met zijn allen juist ja ziek. :evil:

Een bed is veel beter maar ik had toen niet door dat ik behoorlijk ziek was.
Dus s'morgens uit bed en zo weer op de bank dag in dag uit jaar in jaar uit. :cry:
Als ik daar op terug kijk was ik toen echt alleen maar aan het overleven. :shock:
ik ging toen wel eens mijn eigen naam en adres opnoemen om te kijken/beseffen of dat nog lukte en dat ging idd niet altijd meer.
Dat was dus na de cgt school.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik verdraag zeer slecht lawaai, geuren, ... en lig dus het merendeel van de dag in mijn (ongeschilderde) kamer. Mijn boeken staan in stapeltjes naast mijn bed.

Er staat beneden ook nog een 19e eeuwse zetel (imagine the quality of the pillows) waar ik noodgedwongen in heb gelegen. Ik kan het ding niet meer zien maar krijg het nog niet over mijn hart om het te verkopen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Zag ik net in het foldertje van de Lidl : 60 euro voor een multifunctioneel ligbed :wink:
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gast

Bericht door Gast »

ik heb het echt luxe!
een sta op stoel van fitform, op aanraden van revalidatiecentrum ,moest wel zelf aanvragen want werd toen nog betaald dor zorgverzekeraar, dus moest goedgekeurt worden door een onafhankelijke arts.
alles is apart in te stellen:rugleuning-zithoogttte-onderstel voor de benen
wil hem nooit meer kwijt, inmiddels is het mijn eigendom, verzekeraar vergoedt dit ook niet meer
ik kan er heerlijk in liggen, zelfs slapen als het moet, en vooral uitrusten, dat kan ik niet zittend, dat moet liggend
Gebruikersavatar
Esther
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 796
Lid geworden op: 06 jul 2010, 18:58
Contacteer:

Bericht door Esther »

Hoi Senna,

Ik zag het ook vanmorgen. Kan ook een bijzettafeltje van worden gevouwen :mrgreen:

Er liggen dus niet veel mensen in een echt bed in de living. Tegenwoordig gelukkig ook veel loungebanken e.d. in de aanbieding. Iedereen ligt blijkbaar tegenwoordig :wink:

Liefs,
Esther

http://www.onwilliglichaam.blogspot.com
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb gelukkig een zalig en breed hoeksalon waar ik languit in kan liggen of slapen.
Mijn kinderen zijn ook (op 1 na )het huis uit, dus het is hier lekker rustig.
Gebruikersavatar
pip
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 25 apr 2009, 15:44

Bericht door pip »

Ik heb dus wel een matrasje met kussen en dekbed in de huiskamer, waar ik overdag op kan liggen.. Onze bank ligt gewoon niet goed genoeg om daar veel tijd liggend op door te kunnen brengen. Zo'n bedje in de huiskamer confronteert je idd wel erg met het ziekzijn, maar het voelt voor mij toch fijner dan wanneer ik dag en nacht op dezelfde plek moet liggen.. Dit is toch net wat meer afwisseling! Mijn vriend vindt het gelukkig ook geen probleem, die gaat ook regelmatig vanaf mijn matrasje tv liggen kijken! :-)

@Marlene; erg herkenbaar - ik heb ook de stapeltjes boeken naast mijn bed liggen! ;-)
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
Plaats reactie