Wie is er beter geworden met anti-depressiva?

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

Wie gebruikt er anti-depressiva om te genezen?

Peiling eindigde op 26 nov 2010, 21:37

Ja, het werkt en duidelijke verbetering merkbaar.
6
12%
Nee, geprobeerd maar het werkt niet.
23
46%
Ja maar is niet efficient en bovendien verslavend.
6
12%
Nee ik weiger een antidepressivum te nemen omwille van ...
15
30%
 
Totaal aantal stemmen: 50
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Heb ook geen goede ervaringen met AD. Enkele voordelen, zoals verlorengezondheidsman ook zegt. Hierbij een link naar een artikel in Goed Gevoel. Nevenwerkingen toch niet te negeren...
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/630/Depr ... hart.dhtml
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ben totaal niet beter geworden van antidepressiva en ik weiger dit ooit weer te gaan gebruiken ik heb al genoeg van die troep gehad het enige is dat je gevoel totaal wordt stil gelegd en je sexleven op 0% komt ......
Het heeft me totaal niet geholpen om minder vermoeid te zijn of minder pijn te hebben tja je gevoel word getemperd dus je laat je gevoel niet meer zien terwijl dat juist zo belangrijk is om bv ff heel boos te worden of ff flink te huilen daar is toch niets mis mee vooral als je zo ziek bent zoals wij met dit ziektebeeld.......nee onderdrukken is voor mij niet meer weggelegd en geen arts krijgt mij nog aan de antidepressiva die ook nog eens heel moeilijk is af te bouwen!!!

Ze hebben genoeg aan mij verdiend :cry: :cry:

Kijk dat je depressief word van deze ziekte is heel normaal vind ik wie zou dat niet worden :( en sommige hebben er wel baat bij maar het is voor mij na verschillende ervaringen een NO GO......
Gebruikersavatar
jessie
Actief lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 dec 2005, 11:55

Bericht door jessie »

Ik slik een hele erge lage dosering Amitriptyline dat helpt bij bijvoorbeeld bij mensen met fybromyalgie klachten en (door)slapen en ik moet zeggen sinds ik het slik minder last! dus heel erg blij mee
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Bij mij werkt Amitryptiline helaas niet voor de fibro. Wel voor de migraine :D
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Jessie:
Idd wordt Amitriptyline in lage doses gebruikt als pijnstiller. Pas vanaf 75 mg/dag wordt dit medicijn
gezien als AD en vanaf 100 mg/dag wordt het voorgeschreven als AD.

@Marlène:
Ik blijf me steeds verbazen over het onderwerp en de vraag in de poll m.b.t. het beter worden en genezen.
Misschien moet jouw reumatoloog zelf aan de AD om de boel op een rijtje te krijgen? Flapdrol. Schrijft hij ook de broodnodige psychische hulp erbij voor of hoef je alleen maar die pillen te slikken en het wonder zal geschieden????


XX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ vlindertie

Zijn uitleg was dat we aan een fysieke depressie leden - tot daar kan ik nog mee omdat we totaal uitgeput raken wegens een falen van het energetisch systeem.

Waar ik me niet meer in kan vinden is de oorzaak. De Wesseley theorie ... stress, trauma, zever in pakjes.
Dat zal wellicht zo zijn voor een deel van de CVS patienten maar hij gooit daarmee alle ME/CVS patienten op dezelfde hoop.

Als ik de vergelijking mag maken: Drie patienten in de wachtzaal hoesten. We geven ze hoestsiroop.
A heeft astma
B heeft longontsteking
C heeft longkanker

Vermits de criteria om CVS te krijgen zo ruim zijn geworden, kan eenieder die chronisch moe is en aan een paar extra criteria voldoet, deze stempel krijgen.

Het was echter pijnlijk vast te stellen hoe vastgeroest deze man was in zijn overtuiging en zelfs boos werd toen ik vraagtekens bij deze behandeling stelde.

Het ging namelijk om antidepressiva PLUS bewegingstherapie. Laat dat laatste (bewegen) nu net hetgene zijn waardoor we zieker worden. Diegene die dus genezen door deze therapie, hebben eigenlijk nooit ME gehad.
Zover ben ik in mijn betoog zelfs niet geraakt.

V
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik geloof niet in Anti-depressiva.

Ik heb het van een arts ook 1x moeten nemen want ik kon niet meer werken en hij wou het voorschrijven en ik zei dat ik geen anti-depressiva neem.
En toen wou hij geen ziekendagen meer voor me voorschrijven.
dus, ik heb dan beloofd dat ik het toch zou nemen, maar ik vind het zulks een afvlakking van je emoties, bah, je loopt nog suffer rond dan anders.
Nee, bedankt!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@karolien wat erg dat die arts gewoon is gaan dreigen :shock: is hij zelf wel helemaal goed bij zijn hoofd :?
Ik ben ook min of meer onder druk van artsen aan de AD gegaan en ik heb echt helemaal NIETS gehad aan deze medicatie........en idd je gevoel word helemaal afgevlakt dat is toch ontzettend stom je mag je toch wel boos en verdrietig voelen dat is toch een heel logisch gevolg :?

Ik ben haast blij dat ik na jaren van het slikken van deze medicatie eindelijk weer eens uit mijn gevoel kon huilen (en niet zo n klein beetje ook) en tja boos zijn hoort er ook bij!!!!!

Mijn kinderen vinden me zelfs vrolijker sinds ik van de AD af ben en natuurlijk heb ik ook dagen dat ik verdrietig en boos ben........
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

niessie schreef:en je sexleven op 0% komt ......
Dat overkwam/overkomt mij dus helaas ook bij gebruik AD :oops: :cry:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

sexleven op 0,0?
idem dito hier
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

karolien schreef:sexleven op 0,0?
idem dito hier
Zonder gebruik van A.D. zit ik op een schamele 10%, so tell me what's the difference :shock:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik heb op dit moment ook nog een 0,0 sexleven ben er gewoon vaak veel te moe voor en heb heel veel buikpijnen...............
AD hebben wel degelijk een invloed dat weet ik zeker maar ook deze ziekte maakt het niet makkelijker denk ik :cry:
Nymf
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 21 mei 2010, 09:41

Bericht door Nymf »

Na een aantal van de reacties gelezen te hebben kan ik alleen maar denken: wat zijn huisartsen, psychiaters, en nog meer van die betweters toch onkundig op het gebied van onze vermoeidheid! En die cgt, dat woord kan ik al niet meer zien na al die jaren.
Wordt het niet eens tijd dat wij serieus genomen worden?! En gewoon als sterke, maar ernstig zieke mensen gezien worden! En vooral dat de onderzoeken die gedaan zijn naar XMRV nu ook serieus genomen worden zodat men gaat inzien dat wij echt ziek zijn!!! Een beetje boos kan ik soms wel zijn! :evil: :wink: :wink: :wink:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Antidepressiva is voor het bestrijden van depressiviteit wat vooral tussen je oren zit. Ik ben echter niet depressief (kan nu zelfs van de kleine dingen genieten en heb op pure hersenpower zo ver kunnen komen), maar een lichamelijke ziekte genaamd ME/CVS. Ik snap dan ook niet dat artsen antidepressiva voor blijven schrijven. Ja, het kan je misschien helpen door een moeilijke periode, maar genezen?
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

AD is ooit in het leven gekomen om mensen die TIJDELIJK een ondersteuning zouden kunnen krijgen in moeilijke tijden........
Ik heb zelfs van het GGZ begrepen dat het eigenlijk nooit de bedoeling is om het langdurig te gaan gebruiken maar de farmaceutische industrie vaart er wel bij :evil:

Er word enorm veel geld verdiend met deze medicatie................

Het is in en in triest dat het zoveel onterecht wordt voorgeschreven allemaal voor leuke bonussen.......
Depressief voelen met dit ziektebeeld is en blijft heel normaal we zijn toch mensen met gevoel :roll: :roll:
Het is gewoon een groot schandaal net zoals zoveel in de huidige gezondheidszorg :evil:

Wat hebben we met zijn allen toch een enorme doorzettingsvermogen zeg daar mogen we best trots op zijn :wink:
Het leven/overleven met ME/cvs is al moeilijk genoeg..................
Plaats reactie