Osteopathie en voedingsadvies

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

eerste week met het dieet zit er op en gaat, tot mijn verbazing, heel goed. Nu afwachten of het ook effect heeft.
En dinsdag terug een sessie bij de osteopaat. Daar kijk ik tegenop....
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Mag ik vragen welke behandeling je osteopaat je geeft?
Of wat hij dan doet dat je er tegenop ziet?
Ik heb namelijk ook een hele poos in behandelingg eweest bij een osteopaat.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ik begrijp ook niet goed dat je ertegen op ziet om naar de osteopaat te gaan. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring en veel hangt af van de osteopaat zelf en zijn soort behandeling.
Mijn man en ik zijn altijd blij dat we kunnen gaan. Het geeft verlichting en nieuwe energie. Het effekt duurt spijtig genoeg maar een paar dagen, maar het helpt ons toch om alles draaiende te houden.
Gebruikersavatar
icewoman
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:13

Bericht door icewoman »

Het voelen en horen kraken van men nek en rug. Dat doet vies brrr, mss is dat ook omdat ik dat nog niet gewoon ben om te laten doen.... Daarna deed het wel deugd, maar toch krijg ik er de kriebels van.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Dat geluid vond ik in het begin ook akelig, maar het is niet zo erg als het klinkt.
Ik heb hier een stukje tekst waarin beschreven staat wat er precies gebeurt :

"Een osteopaat werkt via manuele technieken op zowel het orgaansysteem, de schedel en ruggemergvliezen als ook op het volledige bewegingssysteem (wervelkolom, gewrichten, spieren, pezen,…). Als een osteopaat het nodig acht om een geblokkeerde wervel vrij te maken, dan zal hij ook een manipulatietechniek aanwenden. Tijdens dergelijke correctie hoort de patiënt wel eens een knappend of “krakend” geluid. Dit krakend geluid is afkomstig van het ontsnappen van de luchtbel die in het gewrichtje zit bij een snelle manipulatie. Dit geluid is dus absoluut niet afkomstig van het over elkaar glijden van de gewrichtsvlakken zoals de meeste mensen denken! Een osteopathische manipulatie is precies gelokaliseerd in een ontspannen houding, pijnloos en van heel korte duur."

Misschien kan dit je wat geruststellen?

Nog veel succes met de behandeling!
groetjes,
Lea
Plaats reactie