Douchekrukjes

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Douchekrukjes

Bericht door JannekeB »

Bij Blokker zijn douchekrukjes te koop!! :idea:
Ze kosten 25 euro.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Douchekrukjes

Bericht door metoo »

Ik gebruik zelf een simpel Ikea krukje...voor 4,95 ofzo...voldoet ook prima voor dit doel.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Douchekrukjes

Bericht door felixloena »

Ik heb een zitplankje voor mijn bad. Gekocht via marktplaats. Normaal 75 euro, nu 15 euro.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
pien1991
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 jun 2011, 10:48
Locatie: Op een mooi plekje midden in Nederland!

Douchekrukjes

Bericht door pien1991 »

nu zijn er bij de blokker geheel inklapbare krukjes te koop voor 9.99 euro.
ze wegen bijna niks, en kunnen 100 kilo hebben. ik heb er in ieder geval erg veel plezier aan, douchen is weer ontspannen ipv een uitputtingsgebeuren.
Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Douchekrukjes

Bericht door stargazertje »

Iemand ervaring met:
http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores ... ctId=97462
?
Heb douchekrukje nodig, deze is vrij goedkoop voor het draagvermogen 120 kg.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@Stargazertje,
Ik heb geen ervaring met de douchekruk in jouw link maar volgens mij is het materiaal wat gebruikt is hetzelfde als bij die van mij en hij lijkt er ook wel op. Enige verschil is dat de zitting meer vierkant is van vorm. En als ik de toekenningsbrief van de gemeente zie waar een maximaal te vergoeden prijs bij staat vermeld kan die van mij niet heel veel duurder zijn geweest als deze. En belangrijker ik ben erg tevreden met die van mij douchen is niet meer zo'n uitputtingsslag als voorheen.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Het liefste zou ik hem even uit proberen, maar hij is alleen maar nog te bestellen. Hij lijkt op:
http://www.medisanashop.nl/product/medi ... scc/28806/
Heb je die?
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Sorry voor de late reactie Stargazertje maar ik lees je antwoord hier nu pas. Ik kan de papieren even niet zo snel vinden om te kijken wat voor douchekruk ik heb misschien kan ik er dan een afbeelding bij vinden. Ik ga dit weekend even voor je zoeken. Die uit jouw link is het in ieder geval niet.

Ik heb die van mij ook niet eerst uit kunnen proberen. Werd gewoon door Welzorg geleverd samen met mijn rolstoel.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Graag.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Hoi Stargazertje,

Ik heb even gekeken en op de afleverlijst staat dat het een Excelcare HC 2270 is maar als ik dat ga googlen kom ik wel iets tegen maar dat is een douchestoel en lijkt niet op mijn douchekruk.
Hij is dus in ieder geval van Excelcare, maar als je dat merk zelf moet kopen is het toch vrij prijzig. Tenminste de prijzen van douchekrukkken die ik tegenkwam op internet.
Ik denk eigenlijk dat de douchekruk van de Blokker waarschijnlijk prima zou voldoen. Maar dat weet je natuurlijk pas echt als je hem in gebruik hebt.

Groetjes Marianne
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Dank je voor het nakijken. Mij werd geadviseerd om te vragen waar ik de stoelen mocht proberen maar dat is hier niet mogelijk en iedereen heeft zo zijn eigen stoel.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Heb je wel eens aan de thuiszorgwinkel gedacht? Of aan Welzorg? Of een andere organisatie bij jou in de omgeving die zich bezighoud met de uitleen en verkoop van dit soort hulpmiddelen.
Het lijkt mij dat ze daar vast wel iets op voorraad hebben wat je uit zou kunnen proberen. Ik weet alleen niet of ze daar ook in allerlei prijs categorieën artikelen hebben.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Nee, de meeste moeten het in het centrale magazijn bestellen. :( Bovendien heb ik mijn gewicht wat tegenwerkt en waar er nog minder keus is. Ik zit nog net in de klasse t/m 120 kg. al Maar goed, ik ga eens goed nadenken over die van Blokker.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb het krukje bestelt en net opgehaald. Kon wel huilen want op de verpakking staat t/m 100 kg ipv de 120 die men via klantenservice aangaf. Als er iets gebeurd dan ben ik dus zelf voor 100% aansprakelijk. Ook lijkt het alsof er een olifant op de verpakking heeft gezeten. klantenservice heeft een zeer pissig mailtje ontvangen en ik ga even uithuilen.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@Stargazertje,

Jeetje vind het op zijn zachtst gezegd nogal slordig van de klantenservice. Hebben ze je niet gewoon de verkeerde gestuurd? Dat er van diezelfde douchekruk ook een variant tot 120 kg bestaat?
Even ter geruststelling, die t/m 100kg die ze op de doos zetten daar heeft de fabrikant al een veiligheidsmarge bij ingecalculeerd voor zichzelf. Dit soort producten wordt altijd getest op maximale belasting en daar gaan ze altijd nog een stuk onder zitten als ze dit soort adviezen geven. Dus ik denk dat je er best vanuit kan gaan dat jouw krukje veilig genoeg is om te gebruiken onder de douche.
Maar dat neemt niet weg dat ze je bij de klantenservice de juiste info horen te geven.
Plaats reactie