wakker worden met hoofdpijn

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

wakker worden met hoofdpijn

Bericht door visje »

Hoi allemaal,

Op het moment (de afgelopen 2 maanden) heb ik weer meer last van hoofdpijn, nadat het een tijdje wat minder was geweest. De afgelopen week word ik er dagelijks mee wakker en ga ik er 's avonds weer mee naar bed. Hele dagen dus en paracetamol doet weinig. Ook zie ik er soms een beetje wazig bij en ben ik regelmatig een beetje duizelig. Het zit vooral aan de rechter kant van mijn hoofd, van voor naar achter. Herkenbaar?

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
dirk1950
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 mei 2010, 14:42

hoofdpijn

Bericht door dirk1950 »

Dit is bij mij zeer kenbaar heb dit heel vaak en als ik het niet heb en doe te veel krijg ik ook hoofdpijn paracetamol helpt voor geen meter het is een grote ellende om er mee om te gaan.Ik moet me dan rustig houden en niks doen tot het weer weg is.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Klinkt mij als migraine..... als je steeds aan een kant hoofdpijn hebt. Ben je ook misselijk en gevoelig voor geluid, licht, geur??
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

heel herkenbaar.

Nu al ruim 1,5 jaar elke dag hoofdpijn!!
Sochtends bij t wakker worden begint het tot savonds..

24/7 hoofdpijn !! :S
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

oh ja zeker herkenbaar. Ik loop nu ook al 6 jaar met hoofdpijn rond. Een van de voornaamste klachten bij mij. En die steekt sowieso de kop op als ik maar iets teveel doe.
Ik heb al heel veel medicatie geprobeerd, maar weinig resultaat. Moet gewoon erg rustig aan doen en goed op mijn grenzen letten.

Ik ben nu net weer 2 weken bezig met amitriptyline om de hoofdpijn te voorkomen. Heb dit middel al 3x eerder gehad en had, maar wilde het toch weer eens proberen.
Op dit moment sta ik ook vaak op met hoofdpijn, iets andere hoofdpijn dan normaal, heb t idee dat het even een kwestie is van weer wennen aan de medicijnen..

Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend t kan zijn en hoe het je leven kan beheersen:S
emootje
Actief lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 20 jul 2010, 09:53
Locatie: Lunteren

wakker worden met hoofdpijn

Bericht door emootje »

Heb er ook jaren lang last van gehad. Het is helemaal verdwenen nadat ik suiker uit mijn dieet heb geschrapt.
Ochtendhoofdpijn komt ook voor bij slaapapneu....
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

@ Loesje
dat gebruik ik ook, hoeveel mg moet jij nemen?
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Bedankt allemaal voor jullie reacties :)

Janneke, ik ben inderdaad wel wat meer gevoelig voor licht en geluid en met hoofdpijn soms een heel klein beetje misselijk, maar niet zo erg dat ik moet overgeven en die overgevoeligheid voor licht en geluid heb ik de afgelopen 2 jaar eigenlijk doorlopend in wisselende mate last.
Nabo, wat waardeloos zeg, dat je nooit hoofdpijnvrij bent. Ik heb er ook zo'n 8 maanden dagelijks last van gehad, maar nu gelukkig (in de meeste perioden niet meer dagelijks)
Loesje en Dirk Ik herken het meer hoofdpijn krijgen als je maar iets teveel doet. Vervelend he :(
Emootje, dank je voor de tips :) suiker eet ik sinds zo'n 13 jaar alleen heel soms, weet dat ik snel last krijg van hypoglykemie en vaak meer hoofdpijn als ik suiker eet.

jullie ook sterkte met jullie hoofdpijn!

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik kan je niet helpen. Ik sta al meer dan 30 jaar op met hoofdpijn. Mijn pijnsysteem werkt gewoonweg fout.

Als het erger wordt, is het in mijn geval:

- je eet anders
- je doet teveel, dus overbelasting en je vergt teveel energie van die plek van je hersenen
- er is plaatselijk minder bloeddoorstroming en vervolgens brainfog
- er is sprake van ontsteking en voorbode van een slechtere periode
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

hier ook hééél herkenbaar! elke dag hoofdpijn. nu moet ik zeggen dat hij soms wel eens wegtrekt de laatste tijd en dan weer terugkomt... hangt ook heel erg samen met te veel doen, of dingen eten, of onvoorspelbaar ...
Plaats reactie