Vraag aan onze leden: lidgeld?

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Indien MECVS.net lidgeld gaat vragen

Dan zal ik die bijdrage met plezier leveren
26
45%
Dan betaal ik die maar dik tegen mijn zin. informatiewegen moeten gratis blijven
7
12%
Dan betaal ik niet. Ik zoek wel een ander initiatief
25
43%
 
Totaal aantal stemmen: 58
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Mijn mening is in eerste instantie en in eerste opzicht wat me zo te binnen schiet.

Dat ik tegen lidmaatschap ben.
Dit omdat ik dan een soort van verplicht gevoel krijg en daar een hekel aan heb.
Je kunt daar hoogstwaarschijnlijk ook niet op bouwen omdat leden komen en gaan. Dus als site zelf moeten jullie daar niet afhankelijk van willen zijn.
Stel dat er massaal leden wegblijven = geen inkomsten.
Ook vind ik dat lidmaatschap de drempel te hoog maakt. Mij weerhoudt dat om me ergens in te loggen als er zaken tegen over staan. Het moet voor mij vrijblijvend zijn.

Hoe wel aan geld te komen weet ik zo 1,2,3 niet.

Ik heb hier nog wel ribbons liggen en als ik een fabriek of iets dergelijks zou weten die de ribbon blauw maakt/giet dan zou ik zeker de opbrengst voor het goede doel mogen zijn.
maja zitten ook weer kosten aan verbonden. Maar ik denk wel dat er wat mee te verdienen valt. Dus winst. En ook wel die 500 euro per jaar. ( denk ik hoor maar zeker weten doe ik natuurlijk niet )

Lastige vraag. :!:
ik heb optie 2 ingevuld.

En ik wil ook best nog een keer wat doneren maar vrijblijvend.

En wat spijtig is voor veel mensen is in onze situatie ze kunnen het geld goed voor andere dingen gebruiken. Sowieso al veel minder inkomen en ook nog eens veel kosten voor behandelingen etc
En het zou zo mooi zijn juist deze mensen nog een stukje van de buitenwereld ( internet ) te bieden maar dan vrijblijvend.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door imagine »

Alternatief.... er is geen alternatief.

Eigenlijk kan ik me het ook niet permiteren.
Maar de site is te belangrijk...
kan me ook niet permiteren dat ik zonder moet....
dus....
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door kim27 »

Kan de nexavir niet op eigen houtje betalen, dus ik moet helaas ook afhaken.

Mijn advies is ook om er google ads op te zetten. Als we weten waarvoor het is, zullen we ons vast niet irriteren!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door tanto »

Ik zou zelf best willen betalen. Wat ik niet wil is dat er een schifting komt. Dat mensen die het niet kunnen of willen betalen straks geen toegang meer hebben tot het forum. Ik weet niet of dat per se de consequentie van lidmaatschap is, maar zo ja, dan ben ik tegen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Vanessa »

Jullie hebben allemaal gelijk en dat beseffen we ook. We gaan nog steeds vor vrijwillige donatie en zoeken naar alternatieven. En allicht zullen we Google Ads in het leven roepen ;)
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door imagine »

Even hele domme vraag....is klikken dan al hetgene wat geld opbrengt bij die google ads?
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door bloemetje »

Ik ben principieel tegen betalen voor zaken die op internet worden aangeboden, behalve indien op vrijwillige basis. Gezien het feit dat de meeste mensen hier kale kippen zijn, lijkt me lidmaatschap een moeilijk issue.

Zelf zie ik drie opties:

1) Plaats een donatieknop op de site (Paypal of Flattr), zodat mensen incidenteel daarmee kunnen doneren. Is heel laagdrempelig en houdt bijv. ook een site als Wikileaks (dat zijn pas veel bezoekers!) deels overeind. Stel dat iemand een fin. meevaller heeft (bijv. met Kerst), dan wil hij of zij dit delen met dit forum?

2) Vraag subsidie aan. Er zal heus een potje geld zijn voor initiatieven als dit forum bij de NLse, Vlaamse of Europese overheid;

3) Advertenties. Het is al genoemd. Een kleine moeite om af en toe ff daarop te klikken, nietwaar?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Lynn »

@Imagine.. Google ads zijn kleine kopjes met advertentie. Deze advertenties worden willekeurig door Google op basis van de geschreven tekst erbij gezet.. Als een bezoeker op die advertentie klikt ontvangt de site tussen de 0,04 en 0,75 PER KLIK! Kost dus niks als je ze plaats. Je krijgt het geld als iemand op de bewuste advertentie klikt. Met een site als deze, met dit aantal bezoekers mag je wel uitgaan dat je daar minimaal 5 euro per dag mee verdient. (ik denk nog meer, maar weet ik natuurlijk niet zeker)

Wel moet je er mee oppassen.. Als continu dezelfde mensen dagelijks klikken zal Google het niet meer geloofwaardig vinden dat mensen echt geïnteresseerd zijn in die advertentie en kan je account worden geblokkeerd.. Dus met zijn allen massaal gaan klikken kan eigenlijk niet.. (gewoon af en toe met beleid zeg maar)
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door vlindertie »

Goedemorgen,

Ik wil ook graag een duit in het zakje doen. Alsjeblieft, geen reclames op de site! Deze site is nu juist zo rustig en overzichtelijk en daqt is heerlijk, juist op een slechte dag. Dan wil ik graag contact met de buitenwereld, maar kan dat niet aan en als er hier dan van die schreeuwerige, bewegende reclames voorbij schieten...brrr, moet er niet aan denken. Van mij mag je iedere maand automatisch een bedrag afschrijven. Ohja, ik zal heel stoer doen; omdat ik gister ben gestopt met roken, zal ik mijn eerste bespaarde € 50,00 doneren!!!!! Goed plan toch. Ik wil ook graag proberen op andere manieren geld binnen te halen. Kom daar dan nog op terug.

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door Vanessa »

@Bloem, Subsidies krijg je enkel als VZW in Belgie. En dan nog, opstartkosten enkele duizenden euro's ;)
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door bloemetje »

Ohja.. een vzw is toch zoiets als een stichting in NL? Ik herinner me dat we het daar idd al eens over gehad hebben. Balen!
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door bloemetje »

Jammer dat we geen jurist in huis hebben die weet hoe dit soort dingen werkt... Als het gaat om subsidies vanuit NL, dan kom ik al drie dingen tegen. Maar nu is de puf om dit verder uit te zoeken wel op. Wie kijkt verder op onderstaande links? Of heeft andere ideeen?

http://subsidie.startpagina.nl/
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/zoe ... /subsidies
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/subsidies-vws
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door vlindertie »

Goedenavond,

Ik wil de tweede wel op me nemen om verder uit te zoeken ( antwoord voor bedrijven ).
Vraag is alleen; wat voor bedrijf is deze site? Stichting? Is er een KvK nummer?
Dat is wel handig om mee verder te kunnen.

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo allemaal,

Dit forum is geen bedrijf of een Stichting/Vereniging. Het is een Belgisch initiatief: een informatieve en interactieve website.

Om een Stichting/Vereniging te worden c.q. op te richten (bij een notaris met een akte) is niet mogelijk. Dit kost heel veel geld, Vanessa noemde het bedrag al eerder (:wink: enkele duizenden euro's). Een Vereniging in België heet: VZW. (Een vereniging zonder winstoogmerk (afgekort als vzw, v.z.w., VZW of V.Z.W.) is een Belgische rechtspersoon).

En bovendien is voor het runnen/beheren van een Stichting/Vereniging heel veel energie nodig. Dat samen maak het niet mogelijk om een Stichting/Vereniging (een Belgische) op te richten.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
lenthe
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 01 apr 2010, 15:43

Vraag aan onze leden: lidgeld?

Bericht door lenthe »

Ook ik ga heel eerlijk zijn, ik zou ook niet betalen.
Om de eenvoudige rede dat ik het niet breed heb en me niet zou kunnen veroorloven om te betalen voor een forum op het internet. t Is zo al moeilijk om rond te komen, dus lidgeld betalen voor een forum op internet, hoe weinig de som ook moge zijn, neen.

Het is interessant, je komt er veel nuttige info tegen, je wisselt ervaringen uit,maar tja...'t is en blijft een virtuele spreekkamer of ruimte waar mensen via het net ideeën, kennis en ervaringen kunnen uitwisselen. Zonder forum, overleef ik het wel, zonder medicatie en andere broodnodige zaken niet. Zeker niet verkeerd opnemen hé, ik wil daarbij zeker niet zeggen dat dit forum geen nut heeft of niet nodig, integendeel. Ik wil daar gewoon mee zeggen dat als je het niet breed hebt, je keuzes moet maken in het leven wat wel belangrijk is en waarmee je zonder kan. Maakt ieder natuurlijk voor zich uit.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
Plaats reactie