Poll uitslag XMRV/MLV testen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Hoe was de uitslag van jouw XMRV/MLV test ?

Ik ben XMRV en/of MLV positief
33
45%
Ik ben XMRV en/of MLV negatief
41
55%
 
Totaal aantal stemmen: 74
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@Metoo, tjeetje wat rot joh, balen. Hoop dat ook jouw uitslagen snel komen.

Dank ook weer aan de nieuwe stemmer !
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@metoo, die van mij zijn er ook nog niet (2 nov bloedafname). We hebben zeker heel bijzonder bloed.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

die van mij ook niet! ook in november afname. wel opluchting dat ik niet de enige ben, dacht al dat er iets verkeerd gegaan was.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

De uiteindelijke, gevalideerde uitslag duurt langer. Ik heb 'm ook nog niet maar per mail al wel gehad.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

metoo schreef: Was gister bij DML en had dus ook de uitslag verwacht (zat ook bij de zending van 17 jan.) maar helaas was die er nog niet.
DML gaf aan dat iets meer dan de helft, 180 van 300 stalen, terug waren...ik moet dus nog even geduld hebben...
Dat zal bij mij dan ook wel het geval zijn want ik heb ook nog geen uitslag terwijl ik ook bij die zending zat.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ja, vond het wel ook jammer, had toch een beetje het gevoel de hele reis voor niks gemaak te hebben, is natuurlijk niet zo, moest ook gewoon beh. plan bespreken, maar toch...
Heb gister voor de zekerheid ook nog even een mailtje naar Red labs gestuurd, maar daar is het idd ook nog niet binnen...geduld is en blijft een schone zaak...DML verwacht het binnen nu en een 'aantal' weken...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@metoo, dat gevoel voor niets te zijn geweest had ik ook heel erg. Eigenlijk hadden we nauwelijks iets te bespreken. Ik had van te voren even moeten bellen of de uitslagen er waren, maar ik was ervan uitgegaan dat dat wel zo zou zijn. De assistente had ook gezegd het te laten weten als de uitslagen er nog niet waren, maar omdat ik de afspraak had verzet heeft ze dat waarschijnlijk niet meer nodig geacht.

Ik zit er nu wel aan te denken het volgende consult maar telefonisch te doen. Het is toch een hele reis voor als je niets te zeggen hebt.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Tanto,
Ja, ik had ook beter even van te voren kunnen bellen...maar ging er idd ook vanuit...weer een wijze les geleerd ;-) Een tel. consult had het ook makkelijk gekund, had dan wel een paar vragen mbt. beh. plan maar was verder niets bijzonders...het blijft voorlopig zoals het was, met een paar kleine aanpassingen. Het is altijd weer een vermoeiende reis, nu al de tweede pyama dag op rij hier, die we binnenkort mss wel wekelijks kunnen gaan maken in geval van een pos. uitslag...wil er nog even liever niet aan denken...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

echt vervelend voor jullie!

mijn uitslag was er gelukkig wel vorige week
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo allemaal,

Ik heb blossom beloofd om de stappen op te zoeken als je particulier bloed wilt laten onderzoeken op XMRV/MLV, maar ik kan het niet goed vinden in de (lange) topics. Ik dacht dat poppetje het mooi overzichtelijk had opgenoemd, of dopey?. Ik zie het vast over het hoofd.
Maar, kan één van jullie mij en blossom helpen?

:wink: Alvast erg bedankt!

Groetjes, Louisa
louisa schreef:Hoi blossom,
blossom schreef:(even tussendoor) kun je die test trouwens ook gewoon bij de huisarts laten doen op xmrv?
Er is een topic geschreven door poppetje waar alle stappen in staan om zelf bloed op te sturen naar België.
Ik moet het even voor je nakijken, waar het precies staat. Ik zoek het even voor je op, goed?......

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He Louisa, ja het staat een beetje verspreid onder meerdere topics volgens mij. dit was het oorspronkelijke topic, http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=
maar daarna is het nog vaak bij andere topics ook ter sprake gekomen

Maar kort samengevat:
Als particulier patient , kan je de XMRV test ook regelen/aanvragen. Heb ik, en een aantal anderen uit nederland (die niet bij DML lopen), ook gedaan.
Ook al staat er dus op het aanvraagformulier van redlabs, http://www.redlabs.be/documents/Request ... XMRVnl.pdf , dat je de naam van een arts moet invullen, dat is niet verplicht, je kunt dus ook als particulier de test aanvragen. En je krijgt dan zelf ook de uitslag thuis gezonden.

Ik weet niet waar je precies woont, maar als het te ver is om naar Redlabs te gaan (zij hebben een lab in de buurt waar je je kunt laten prikken, kunnen ze voor je regelen), kan je ook Redlabs mailen (jhernandez@redlabs.be) en vragen of ze jou voor de tests die je wilt laten doen de bloedbuisjes opsturen, zodat je zelf ergens in de buurt kunt regelen om geprikt te worden. Dit moet je dus wel zelf even regelen, kan wellicht bij je huisarts, maar vaak als je het vraagt wil het priklab in een nabij gelegen ziekenhuis je ook wel prikken als je het van te voren vraagt en regelt.

Je moet wel zorgen dat het bloed dan binnen 72 uur bij Redlabs is (kijk even goed wat er op het aanvraagformulier staat, dit verandert af en toe). Sommigen brengen het zelf naar Belgie/Redlabs, anderen, zoals ik hebben Redlabs gevraagd om ook een UPS code/sticker toe te zenden via de mail (dit is de vaste koerier waarmee zij werken). Zo'n label/etikel kan je thuis printen en op je envelop met bloedbuisjes plakken, vervolgens kan je UPS bellen, die komen het thuis bij je afhalen en brengen het binnen de afgesproken tijd naar Redlabs (dit was nodig omdat je via andere koeriers particulier officieel geen bloed mag versturen via de post, maar met die speciale sticker/code mag dat wel). Vanuit Nederland was dat 37 Euro voor UPS, afhankelijk van waar je woont, Redlabs rekent dat voor je uit. De rekening voor die verzending van het bloed komt gewoon bij de rekening van de test zelf, als de bloedbuisjes eenmaal in goede orde ontvangen zijn.




Groetjes.

Bij vragen stel ze gerust !
Laatst gewijzigd door poppetje op 30 mar 2011, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi poppetje,

:P Fijn je weer te zien, gaat het goed met je?

En geweldig dat je de punten nog even op een rijtje hebt gezet. Ik was echt het overzicht kwijt.

Daar zal blossom blij mee zijn :wink:! Ik heb de link al in een pb-tje naar haar gestuurd, dus dan leest zij dit vanzelf. Dank je wel!

(Zelf wacht ik nog even met testen).

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
hanne1
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:12

Bericht door hanne1 »

Gisteren op bezoek geweest bij DML.
Na wat wikken en wegen (en wel 7 keer te hebben gevraagd of de test nu echt op punt staat) toch maar beslist om ook de serologie-test te ondergaan.
Ondanks de kosten hieraan verbonden...(pfff effe niet aan denken)
60% Kans op een positieve uitslag. Hopelijk de moeite waard, ik vind het naar zoontje en partner toe toch belangrijk om te weten.

Dankzij het bestaan van visa+een (hiermee niet zo'n gelukkige)partner die een visa-kaart heeft kan mijn bloed nog met de lading van maandag mee naar Amerika.
3 maanden wachten nu....
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hanne veel sterkte met het wachten op de uitslag
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Oeps , tegen mij zeiden ze 2 maanden !!!
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie