Poll uitslag XMRV/MLV testen

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Hoe was de uitslag van jouw XMRV/MLV test ?

Ik ben XMRV en/of MLV positief
33
45%
Ik ben XMRV en/of MLV negatief
41
55%
 
Totaal aantal stemmen: 74
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Poll uitslag XMRV/MLV testen

Bericht door poppetje »

Lieve Allemaal,

Ik dacht dat het misschien een idee zou zijn om een poll te maken over de uitslag van de XMRV/MLV testen omdat volgens mij veel mensen de komende periode hiervan de uitslag gaan krijgen. Ben heel benieuwd hoeveel van ons nu positief testen, als je het geen bezwaar vindt om mee te werken, zou dat denk ik wel een goed inzicht geven in de incidentie van XMRV/MLV positieven onder ME/CVS-ers op dit forum.

Hoop dat ik het goed heb ingesteld dat de poll ook even blijft staan omdat een aantal van ons volgens mij ook op de serologie test wachten en dat duurt nog wel wat maandjes denk ik. Hoop dat mensen het blijven invullen als ze eenmaal een uitslag hebben, zodat we in de loop van het komende half jaar/jaar een beetje een beeld kunnen krijgen.

Dank voor degenen die meewerken!

Oh ja! Ik heb nog even geen onderscheid gemaakt in XMRV/MLV's positief of negatief, kan eventueel later misschien om te kijken of er nog mensen bijvoorbeeld wel XMRV negatief zijn maar wel MLV positief etc. Dus als je positief test op een van beiden graag als positief invullen. En als je negatief hebt gestest op de door jouw aangevraagde test, graag negatief invullen. Het werd een beetje ingewikkeld om die verschillende opties nu te verwerken omdat je dan ook moet weten welke testen mensen hebben laten doen (Alleen XMRV of ook MLV's)
Later ook misschien interessant om te kijken welke testen mensen hebben gebruikt (culture/serologie etc).

Maar voor nu lekker eenvoudig gehouden :wink:
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Poll uitslag XMRV/MLV testen

Bericht door sowfia »

ik zal het hier zeker laten weten! ik verwacht de uitslag tegen half of eind oktober... ik hoop echt dat ik toch negatief ben.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Poppetje,
Goed innitiatief opzich, ik ben ook benieuwd naar de uitkomsten, en zou het evt. wel willen posten tzt. alleen dan wel op een afgeschermd forum, en niet zoals het hier nu is zomaar openbaar. Zijn toch medische gegevens die je open en bloot neerzet, misschien iets om over na te denken.
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Lieve Metoo,

Ik snap de privacy gevoeligheid van het onderwerp, daarom ook een Poll. Je hoeft dan geen berichtje hier te posten waarbij je naam te zien is, maar alleen bij de poll bovenaan de pagina aan de klikken wat voor jou van toepassing is en dat is anoniem.

Even voor de zekerheid:
Vraag aan moderators: je kunt toch niet zien straks wie wat heeft ingevuld, het blijft toch bij een percentage uitslag zoals die nu ook te zien is als je naar de uitslag kijkt, zonder link naar de leden???????
nee hoor, poll zonder link naar leden :wink: admin
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

hele goede poll!!!!

Ik ben ruim 6,5 week geleden getest op xmrv dus misschien is de uitslag er dinsdag want dan ga ik naar dml.

ben erg benieuwd naar de uitslag!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik krijg ongeveer eind Oktober de uitslag......
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@niessie, nabo, sowfia. Spannend !
En dank alvast voor het invullen van de anonieme poll t.z.t.

Groetjes !
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Veel dank ook aan de eerste 3 stemmers van de poll. Super !
Hoop dat veel leden jullie volgen.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Poppetje,
In dat geval zal ik ook zeker de poll invullen hoor...krijg de uitslag binnen een paar weken als het goed is...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@metoo,

Fijn ! Dank je.
Hoe meer mensen mee doen hoe beter. Zo maken we hier op het forum ons eigen klein wetenschappelijk onderzoekje :wink:
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

Heel spannend allemaal!
Maar ik zie dat er dus al 2 positieve zijn! er zijn dus wel al uitslagen! spannend
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

weten jullie hoe we de uitslag gaan krijgen via de meirleir? krijgen we het ook per post, of moeten we wachten op de volgende afspraak?
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Volgens Redlabs krijg je de uitslag van diegene die de test heeft aangevraagd dus als DML het heeft aangevraagd krijg je via Himmunitas de uitslag maar als je het zelf hebt aangevraagd krijg je dus zelf de uitslag!

Ik vind het ook wel een spannende Poll en ben zo benieuwd hoe de uitslagen zullen zijn en dat er nu al uitslagen bekend zijn vind ik heel spannend en ben zo nieuwsgierig naar de rest met de uitslagen.....tja een eigen wetenschappelijk onderzoek :wink:
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Omdat sinds gisteren naast de culture ook door Redlabs de serologie test voor MLV's(inclusief XMRV) wordt aangeboden (laten ze in amerika analyseren), even nog een aanvullende opmerking voor onze poll.

Mocht je de komende tijd negatief testen op de culture (bij veel patienten van de meirleir is die culture aanvraag al gedaan) maar je overweegt dan nog wel om de serologie alsnog te doen, wacht dan even met het invullen dat je negatief bent op deze Poll totdat je de uitslag van de serologie ook hebt.
(anders krijgen we eventueel de situatie dat 1 persoon eerst negatief invult en dan wellicht toch positief test).

Wacht dus met invullen van de poll totdat je alle testen (die jij hebt/wilt laten doen) ook hebt gedaan.

Dank !
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Bericht door princesa »

Zal mijn uitslag ook invullen als de MLV-uitslag binnen is!
Don't judge what you don't understand...

Mijn blog: princesasview.blogspot.com
Plaats reactie