Huishoudelijke hulp

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Hai,

De regels van de WMO zijn zeer duidelijk afhankelijk van je gezinssituatie. Heb je namelijk een partner, dan wordt er gewoon verwacht dat hij alles overneemt. Dus dan volgt automatisch een directe afwijzing. Pas als manlief aan de stresspillen moet omdat ook hij het niet meer trekt naast zijn 55-urige werkweek, dan komen ze weer eens kijken. Ook als je kinderen hebt worden die geacht te helpen en wijzen ze je aanvraag af.
Ik dacht dat het motto van de gezondheidszorg "voorkomen is beter dan genezen" was, maar dat blijkt een dikke fabel.
Je kunt inhuur van huishoudelijke hulp opgeven bij de belasting, maar dat betekent dan wel dat je er "wit"-betaald een moet nemen en van die prijzen krijg je bijna een attack. Je moet namelijk rekeningen bij de belasting kunnen inleveren om het aan te tonen en af te trekken.

Liefs,
Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Huishoudelijke hulp

Bericht door sterre »

Samengevoegd. Louisa, moderator ME-gids.net

Laatst had ik het over huishoudelijke hulp.
Maar kun je zelf een overeenkomst maken? Geef je vrije dagen per jaar? Vakantietoeslag? Hoe gaat dat in zijn werk?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Sterre

Ik heb al jaren hulp in de huishouding dit is een kennis die me helpt en ervoor betaald krijgt.......ze komt elke maandag en doet het huis en strijkt!!
Mijn huisarts heeft het ook al vaker over hulp in de huishouding gehad maar je valt me je ME/cvs diagnose buiten alle vergoedingen omdat het geen erkende ziekte is :evil:
Er is ook een giga wachtlijst en ik heb eigenlijk volgens de wet totaal geen recht op hulp :evil: :evil:

Ik heb dus zelf wat kunnen regelen en dat is hard nodig ook ik red het gewoon niet zonder haar......

Ik betaal haar gewoon per keer en met feestdagen en vakanties geef ik haar wat extra :wink:
Plaats reactie