me en ziekte van lyme

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

me en ziekte van lyme

Bericht door tavy »

hallo,

Ik zou graag weten wie van jullie zowel ME/fm en de ziekte van lyme heeft?

En of en hoe je daar voor behandelt bent.

Oook zoek ik artsen die beiden behandelen

groetjes
tavy
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

me en ziekte van lyme

Bericht door kim27 »

Prof. De Meirleir behandelt beiden, maar deze behandelingen worden helaas (nog) niet vergoedt...
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

weet je ook hoe hij de lyme behandelt?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Volgens het artikel Vergeet SARS, Forget About SARS, verspreidt de ziekte van Lyme gestaag en sommige experts zeggen dat het aan de standaard kuur (People Magazine, 16-6-2003) kan ontsnappen.

Het artikel vertelt het verhaal van een patiënt die lijdt aan de ziekte van Lyme, die was verkeerd gediagnosticeerd met de ziekte van Lou Gehrig (ALS), een ongeneeslijke ziekte die dodelijk is binnen de 5 jaar na aanvang.

Dr Whitaker stelt dat vrijwel iedere patiënt heeft ze getest die lijdt aan de ziekte van Parkinson positief getest voor Bb (Borrelia).

Professor Luis Romero, MD, Ph.D., beschrijft drie patiënten die jaren geleden met de diagnose ziekte van Parkinson jaar waren gediagnosticeerd tot 99% worden teruggedraaid met pentacyclische alkaloïde Chemotype Uncaria tomentosa. (TOA-vrije Cat's Claw - Prima UA De Gato)


Dat is een mogelijke behandeling waarmee je kan starten. Alles hangt ervan af hoelang je reeds Lyme hebt.

Stel dat je het al 40 jaar in je lichaam hebt zitten, dan krijg je celdood door over-excitatie van de endorfine receptoren. Ze noemen dat celdood door P38 MAP-kinase.

Dat is een exorfinen probleem dat ook aan de basis ligt van dementie, maar niemand wil deze piste onder ogen zien.

Endorfine receptoren worden vernietigd door exorfinen. Dat noemt internalisatie. LDN (Low Dose Naltrexone) draait dat proces om. Op het forum kan je hierover meer lezen onder een gelijknamige rubriek.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik was gediagnosticeerd met CVS, maar het bleek later de ziekte van Lyme te zijn. Ik word behandeld in Amersfoort. Voor naam en adres mag je een pm sturen.
Gebruikersavatar
solidg
Beginner
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2010, 09:15

Bericht door solidg »

Hey barb, en hoe evolueerd het met de behandeling?
Gebruikersavatar
jazz
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mei 2010, 12:39

Bericht door jazz »

Ik zou ook graag willen weten wie er voor Lyme bij DML is geweest.
Bij mij is ook na jaren diagnose me/cvs Lyme vastgesteld, heel lang met antibiotica behandeld zonder echt blijvend resultaat.

Het blijft natuurlijk de vraag of al die virussen en bacteriën alleen maar toeslaan omdat er iets anders aan ten grondslag ligt;uiteindelijk is chronisch Lyme, XMRV,etc. dan niets anders dan gevolg.

Ik vraag mij af of DML antiviralen inzet bij chronisch/late Lyme en of er iemand is die daardoor verbetering heeft geboekt.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

@marlene, wat een info, dat wist ik allemaal niet. erg interessant. bedankt voor je uitleg.
Ik denk de laatste tijd ook aan ldn ,maar ben nu nog met lyme bezig. Ik weet niet meer waar te beginnen? Welke arts in het zuiden verstrekt LDN?
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Hej hej
Mijn elisa test kwam niks uit, maar mijn bloed moet nog naar pro healt voor een pcr test.
ik kwam heel vaak in het bos dus ik wil dat wel uitsluiten.
greets
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

ik heb ook net de pcr test laten doen. Ik had al wel de immunoblot, serologie enz laten doen, maar niet de dna bloedkweek. Gister geprikt en gepost. Hoop half januari de uitslag te krijgen.
Vandaag laten prikken op cd57, daar kunnen ze qua lyme ook iets uithalen? Hiervan krijg ik maandag de uitslag...
Ben benieuwd!!!
Ik wilde het ook uitsluiten..
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ tavy: namen dokters inmiddels te vinden in de Low Dose Naltrexone topic

en anders kan je LDN aan je huisarts vragen, is nog het makkelijkst

Ik heb een pagina opgesteld met alle mogelijke info omtrent LDN op mijn weblog:

Informeer je, print het uit en overleg met je arts:

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com/p/l ... exone.html
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

aaaah heb al 3 x een berichtje gepost gaat steeds fout......

Marlene waar kan ik het LDN topic vinden?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

Barb70 schreef:Ik was gediagnosticeerd met CVS, maar het bleek later de ziekte van Lyme te zijn. Ik word behandeld in Amersfoort. Voor naam en adres mag je een pm sturen.
Heb ook de ziekte van Lyme en ben nu onder behandeling bij dezelfde arts. Het is lastig te zeggen of ik de laatste tijd vooruit ga, maar ten opzichte van het begin gaat het een stuk beter iig. Dat énorm vermoeide en gare heb ik zo goed als niet meer. Ik neem verschillende soorten antibiotica (de tripple van die arts, azythromycine, metronadizole en riamet afwisselen), vitamine D, probiotica, l glutamine, natokinase, multivitamine (neem ik zelf), sinds kort carnitine en nog wat voor mijn lever (en wieweet vergeet ik nog wat).

Op www.abng.nl kan je deze arts vinden. Er staan meerdere lyme artsen in die lijst, waarvan sommigen wel erg alternatief zijn.. Dus goed uitzoeken welke je kiest. In Limburg (dacht ik, zeef geheugen) zit ook een goede lyme arts.Voor info zie www.lymenet.nl/forum en dan de zoekfunctie.

Mvg,
Juul
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ tavy

mensen die starten met LDN en enorm veel pijn krijgen, blijken opvallend vaak positief op Lyme te testen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie