Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Renka »

Hallo allemaal,

Wij gaan over een week op vakantie, maar zitten met een probleempje. We hebben maar een klein autootje en met de hond + onze bagage is de auto altijd al meer dan vol. En dan kan de rolstoel dus niet mee. Of de rolstoel kan mee, maar dan kan er geen bagage mee.

Nu las ik over een rolstoeldrager die op de trekhaak wordt gemonteerd en waarop je dan de rolstoel heel makkelijk kan monteren. Dat zou voor ons wel een uitvinding zijn. Niet alleen voor de vakantie maar het maakt misschien ook andere uitstapjes mogelijk. Weten jullie waar je zoiets kunt kopen? Ik kom diverse websites tegen met uitleg, maar kan geen verkooppunten of prijzen vinden. Online-winkels zouden helemaal fijn zijn uiteraard!

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groetjes, Renka
Gast

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Gast »

tjee, ik zou het niet weten eigenlijk
misschien bij welzorg(zal vast niet goedkoop zijn)
of halfords, zij verkopen fietsendragers, ook voor meerdere fietsen, misschien is dat geschikt voor een rolstoel?
en als het niet lukt voor de vakantie, mischien kan je een rolstoel lenen, tenminste als je in ned. blijft(via welzorg/thuiszorg?)wie niet waagt....
of misschien via marktplaats? de gekste dingen worden daar verkocht...

iig een fijne vakantie renka, lekker er eventjes uit!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door felixloena »

Ik weet ook niet of die dingen bestaan...
Is het anders een optie om voor de vakantie een grotere auto te huren?
Alvast fijne vakantie!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gast

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Gast »

wij kunnen onze stoelen achterin verschuiven , er kan daar dan niemand meer zitten, maar wel plek voor bagage
en achterin meer ruimte voor de rolstoel, misschien kan dat bij jullie auto ook?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door marlène »

Afhankelijk van de plek kan je ter plekke een rolstoel lenen van de plaatselijke ziekenzorg of rode kruis. Is een beetje plannen dus op voorhand informeren. Bespaart je een gedoe met het vervoer.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Renka »

Bedankt voor het meedenken!

Onze stoelen kunnen ook worden verschoven, maar dan is er nog maar minimale plek in de kofferbak. Dus de rolstoel moet extern. Misschien dat we voor de vakantie kunnen ruilen met de auto van mijn schoonouders, maar voor daarna is zo'n drager toch wel handig. Bijv. om naar het bos te gaan.

Er zijn wel diverse alternatieven, maar een originele niet te dure versie zou leuk zijn. Misschien een beetje veel gevraagd, haha.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door janine »

Hoe ervaar jij trouwens de rolstoel?
Zou voor mij ook wel een aanwinst zijn, maar dat is wel een hele grote stap hoor!
Maargoed.. dan kom je misschien wel nog ergens..
Super knap trouwens, dat jij de keuze hebt gemaakt.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door janine »

p.s of een klein boedelbakje huren?
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Renka »

Marlene, bedankt voor de tip. Dat is ook nog wel een overweging!! Zie je berichtje nu pas. We hadden tegelijk gepost.

Janine, ik vind het echt heel fijn. Gebruik vooral mijn scoot. De rolstoel eigenlijk maar heel weinig. Maar de scoot past helemaal niet in de auto ;). Maarre... ik zou zeggen doen! Ik heb er eerst eentje een half jaar bij de thuiszorg geleend. Dan kun je kijken of het bevalt.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Renka »

Het is gelukt! Gisteren met mijn schoonvader gekeken naar hun fietsendrager en het lukt -zonder aanpassingen- om de rolstoel daar stevig op te bevestigen. Voor de vakantie ben ik dus voorzien.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door Lea »

Ik ben blij dat je een oplossing hebt gevonden Renka!
Nog een fijn verlof!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Verkooppunten rolstoeldrager gezocht

Bericht door stargazertje »

Ben ook blij voor je.
Plaats reactie