Opgeknapt van B12?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Een beetje off topic/zijdelings: ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest en vertelde haar dat ze niet moest schrikken van de bruine aanslag die door de B12 tabletten er is gekomen. Sinds ik met whitener tandpasta poets is het niet erger geworden, maar ik vind dat het eruit ziet alsof ik ineens een verstokte roker ben geworden. Heel fijn dat zij me toen liet weten dat ze het gewoon kan wegpolijsten en heb ik straks een bling bling prachtig gebit! Niet onbelangrijk. Al zou ik willen dat meer klachten zo gemakkelijk waren op te lossen...
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

senna schreef:Moet wel héél recent zijn want ik heb deze week nog 37 euro betaald voor D.H.S. !!!(+6% btw)
Die 42 euro is bij nader inzien incl btw, dat betekent een prijsstijging van 2,80. Scheelt wel iets, maar ik vind het nog steeds veel. (baal nog even verder)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

bloemetje schreef:Een beetje off topic/zijdelings: ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest en vertelde haar dat ze niet moest schrikken van de bruine aanslag die door de B12 tabletten er is gekomen. Sinds ik met whitener tandpasta poets is het niet erger geworden, maar ik vind dat het eruit ziet alsof ik ineens een verstokte roker ben geworden. Heel fijn dat zij me toen liet weten dat ze het gewoon kan wegpolijsten en heb ik straks een bling bling prachtig gebit! Niet onbelangrijk. Al zou ik willen dat meer klachten zo gemakkelijk waren op te lossen...
@Bloemetje weet je zeker dat de aanslag op je tanden van de b12 komt en niet bv van thee ofzo.
Want dan denk ik wel drie keer na voordat ik b12 ga slikken.
Sommige tandpasta's met de naam whitener werken niet eens voor de aanslag op je tanden. :wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Nope, het is duidelijk van de tabletten, want ik ben altijd al een theeleut geweest en om die reden (vermoed ik) had ik nooit de witste tanden die je je kunt voorstellen. Toen ik eenmaal de whitener ging gebruiken werd het niet erger en nu ff een behandelingetje bij de tandarts en het is gepiept, dus weet niet of dat een reden moet zijn om te twijfelen. Eerder riep ik hier al eens gekscherend 'liever een verrot gebit dan een verrot lichaam.' Al is het niet gegarandeerd dat de B12 werkt, ik persoonlijk heb er niks van gemerkt...

Ohja - de tabletten slik je niet, maar daar sabbel je op. Onder de tong en dat duurt ongeveer 30-45 min.

Groetjes!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi melanie,
janine schreef:Weet wel dat je met pillen je tekort kunt maskeren.
Als je klachten niet verbeteren zou ik voor 3 a 6 maanden stoppen met de pillen, helemaal met b12, en dan opnieuw laten prikken.
Die pillen kunnen je waarde omhoog zetten zonder dat je er daadwerkelijk bij geholpen bent in de zin van daadwerkelijk meer b12 opname in je lijf.

Alleen zuigtabletten voor onder de tong kunnen evt soelaas bieden, pillen slikken met een opname probleem is echt voor niets.
Dit is een érg goede tip van janine.

Als je namelijk bloed hebt laten prikken voor de B12 waarde, terwijl je daarvoor een tijdje B12 tabletten hebt genomen, dan is die waarde die je nu hebt doorgekregen via de huisarts (283) totaal niet betrouwbaar. De waarde is dan logischer wijze iets gestegen, maar dat zegt niets over de afgifte in je lichaam, spieren en cellen.
En bij ME/CVS is een waarde van 283 te laag. Onder de 300 is te laag.

En jouw huisarts moet verder onderzoek doen naar de B12, zoals de anti-stoffen tegen de intrinsic factor en anti-stoffen tegen pariëtale cellen.
Zie: http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort/diagnose

Na de eerste spuiten van de B12 injecties, zat mijn waarde ruim boven de 1180 (= precieze getal is dan niet meer meetbaar). De huisarts schoot helemaal in de stress (ach, :lol:, het sukkeltje heeft geen verstand van B12) en vond dat ik moest stoppen met de injecties.
:wink: Heb ik natuurlijk niet gedaan, want 2 internisten en 1 neuroloog adviseren doorgaan, misschien wel levenslang. Die 1180 zegt alleen iets over het feit dat het in de lichaam wordt opgenomen, maar niets over de afgifte.
Heel langzaam begin ik, na maanden, iets te merken van de B12 injecties en B12 smelttabletten.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 11 feb 2011, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Ik wil ook even wat kwijt over B12. Ik begon met de smelttabletten en ben na 3 maanden al over gegaan op de 2-wekelijkse injecties. Hel, pijn en ellende, maar je moet toch wat.
Doordat de internist ziek werd is het uitschrijven van een vervolgrecept overal tussen in gevallen en dus zit ik sinds eind december zonder ( en van aug-dec injecties ).
Wat denk je wat: na drie weken begon ik helemaal op te knappen! Ik kon weiig tot niets meer en werd alsmaar beroerder. Jullie kennen het wel. En nu voel ik me al 4 weken hartstikke goed, niet meer uitgeput, ik slaap als een baby en heb bijna geen pijn meer en ook geen gedoe in mijn brein. ONGELOOFLIJK. In de zelfde periode ben ik ook met glucosamine begonnen op eigen initiatief en de mix die ik nu heb is voor mij wel heel goed.
Het enige wat wel zo is, is dat ik met de B12 van mijn rommelende darmen en diarree af was, wat nu weer helemaal terugkomt. De behandelaars staan helemaal paf en adviseren wel om dan met die klacht nog eens bij de huisarts aan te kloppen. En dat ga ik ook doen.

Liefs V
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Welk merk had je?
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

van die Natuurapotheek in Pijnacker. 10 mg per keer.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

hmm.. dat is toch immers die zonder benzoylacohol toch?
Vreemde reactie vlindertie!
Gebruikersavatar
gerard1
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2010, 12:38

Bericht door gerard1 »

Een goede dag,

Als je een laag B12 hebt, ben je naar alle waarschijnlijkheid geen ME/CVS Patient.
Gemiste diagnoses van andere ziekten kunnen snel lijden tot een Diagnose van ME/CVS.
B12 Deficientie kan tot vele en zeer erge klachten lijden.
Pijn, vermoeidheid, slechte inmuun systeem tot ivaliditeit.
Een opleving na Het tijdelik stoppen van B12 injecties, is goed verklaarbaar.
Als het lichaam een B12 tekort heeft, zal het alles in het werk stellen om dit
om te zetten en te gebruiken. (tekorten aanvullen Lever)
Vele mensen die met B12 injecties beginnen gaan eerst achteruit.

Meten van B12 na injectie is niet mogelijk. Je zit dan boven het meetbereik.
Pas na een maand niet spuiten, kom te weer op een normaal niveau.

Bruine aanslag van tanden is niet een bekend bijverschijnsel van B12.
Dit kan misschien aan de tabletten liggen.

Gr. Gerard
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@Gerard , bedankt voor de uitleg. Maar je maakt me wel wat bang. Zoals ik je bericht lees klap ik dus over een poosje weer doodleuk in elkaar? ik moet er niet aan denken!!!!!
Mag ik alsjeblieft de uitzondering op de regel zijn dan??
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
gerard1
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 aug 2010, 12:38

Bericht door gerard1 »

Een goed dag,

Erg veel zorgen zou ik me niet maken. (geniet van de tijd die het goed gaat)
Ga je niet meer achteruit. Gefeliciteerd dan.
Ga je wel weer achteruit, dan is het heel goed mogelijk dat je een B12 deficientie hebt.
Dit is goed op te lossen en er is goed mee te leven.

Gr Gerard
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Gerard,
Das wel een straffe uitspraak wat jij doet, nl. dat als je een lage B12 hebt, je waarschijnlijk geen ME patient bent.
De meeste Me-ers hebben een lage B12, wat ook normaal is, gezien dat de darmen die niet veel meer opnemen, toch???

Hoe kom je er bij om dat te zeggen, ik zie toch hele andere dingen...
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,
vlindertie schreef:@Gerard , bedankt voor de uitleg. Maar je maakt me wel wat bang. Zoals ik je bericht lees klap ik dus over een poosje weer doodleuk in elkaar? ik moet er niet aan denken!!!!!
Mag ik alsjeblieft de uitzondering op de regel zijn dan??
Meis, je bent toch niet gestopt met het gebruiken van B12 injecties en B12 smelttabletten? Of wel?

ME/CVS-ers moeten een hele lange tijd (jaren), misschien wel levenslang deze medicaties gebruiken. Heb je daar geen info over gekregen?

Als je wel bent gestopt en jouw klachten komen weer terug, dan weet je zeker dat met de injecties en smelttabletten verder moet gaan.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

@ Louisa,
Jazeker ben ik wel gestopt. Ik heb 4 mails over die injecties gestuurd zonder resultaat bij de club in lelystad. Toen ik ze eindelijk erover aan de telefoon had waren ze dolblij dat ik zo ben opgeknapt nu ik ze niet meer krijg en moest ik vooral mijn huisarts gaan lastig vallen met mijn darmproblemen. Want dat is het enige negatieve nadeel ervan. Verder ben ik fit, lig ik niet meer, geen rolstoel meer etc. Ik ben nog lang niet de oude, maar wel al 4 weken onafgebroken een mens ipv invalide. De lelystad club vond het zelf ook wel heel raar dat ik blijkbaar het omgekeerde effect heb, maar gaf hun geen aanleiding om er wat mee te doen ofzo.
En nee, ik heb geen info gekregen over levenslange injecties. Mijn B12 is zelfs nog nooit gemeten.
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Plaats reactie