Opgeknapt van B12?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ik ben een paar weken terug B12 beginnen slikken, eerst een lage dosis 1mg/1lm, dan 2mg/2ml en deze week dan de dosis die DML voorschrijft 10mg/2ml.

Ik heb mijn laatste dosis maandagavond geslikt en ben nu al 3 dagen kotsmisselijk er van. Maandagnacht heb ik ook geen oog dicht gedaan, dus slikken savonds is uit den boze.........hartkloppingen heb ik niet echt maar ik heb wel een continue druk in mijn borststreek die ik eerlijkgezegd niet in verband met die B12 gebracht had.

Ik heb de indruk dat mijn zicht ietsje beter is en mijn brainfog met momenten ietsje minder maar als ik daarvoor continu kotsmisselijk moet zijn zal het toch rap gedaan zijn met slikken.............of zou dit kunnen dat het van een eerste ontgifting is en het op termijn weg gaat ?????? Ik heb ook veel meer last van mijn spieren en gewrichten sedert ik het slik en kan momenteel bijna niet op mijn voetzolen staan van de pijn ...............
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ga proberen of de hartkloppingen kunnen komen van de vitb12 om het niet elke dag te slikken en dan te kijken of ik op de dagen dat ik het niet slik ook minder hartkloppingen heb.....
Ik ben benieuwd :?
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He Dullegreet,

Ja ik weet nog dat ik de B12 wel perse in de ochtend moest slikken, inderdaad denk ik omdat het je uit je slaap kan houden. Misselijkheid ervan ken ik niet echt, maar slik je smelttabletten?, die had ik namelijk. Dat zou misschien nog wel helpen, omdat het meteen in je mond wordt opgenomen en niet naar je maag gaat. Wie weet voor jou een idee.

Zou als je je zo naar voelt het echt even overleggen met DML of je huisarts.
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

nee, ik slik gewoon de ampoules die je anders in spuit, maar ik heb totale medicatie-intolerantie en verdraag dus quasi niets van medicijnen, zelfs geen homeopathie. Dus t zal wel een illusie zijn dat ik de B12 wel zou verdragen zeker ................

k heb trouwens al ontdekt dat B12 ook jicht zou kunnen veroorzaken wat de verhoogde gewrichtspijnen zou kunnen verklaren ................

mijn huisarts vindt het niet nodig dat ik B12 slik gezien de waarden in mijn bloed meer dan hoog genoeg zijn dus die zal zeker aan raden om er mee op te houden als ik er ziek van word. Naar DML ga ik niet ................
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@ Niessie

Ik zou dan een paar dagen (2-3)achter elkaar stoppen en vervolgens weer slikken, want 1 dag stoppen is misschien moeilijker te testen, omdat je niet weet hoe lang de medicatie van de vorige dag nog doorwerkt. Maar misschien is het slim om even t.z.t. met DML te overleggen wat slim is te doen (hoe afbouwen en weer opbouwen).

Ik hoop overigens niet dat ik jullie aan het schrikken heb gemaakt met mijn verhaal, het is echt mijn persoonlijke ervaring (ieder lijf reageert anders) en dat zegt natuurlijk niet dat iedereen dat heeft, en het blijft voor mij ook niet 100% zeker of mijn episode van die klachten echt van de B12, Carnitine, Q10 combi kwam, ik had ook daarvoor wel last van hartkloppingen en overslagen, maar als ik terug kijk vond ik bij mezelf wel dat die klachten wel erger werden in de loop van de maanden dat ik al die mediatie slikte en met als hoogtepunt die episode van ritmestoornissen waardoor ik dacht, nu stop ik met alles. Maar nogmaals dat is echt mijn rare lijf, hoeft bij jullie echt niet het geval te zijn.
Heel veel mensen hebben naar ik weet baat bij B12, alhoewel meer voor de concentratie, brainfog etc dan echt voor de vermoeidheid volgens mij.

Groetjes
Laatst gewijzigd door poppetje op 09 sep 2010, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Dullegreet ik herken de medicatieintolerantie ik reageer ook heel vaak op medicatie dus ook op de vit b12 :?
Over de waarden van de vit12 is heel veel onduidelijkheid de meeste artsen onderschatten dit en de referentiewaardes zijn niet altijd goed terwijl artsen alleen kijken naar de referentiewaardes en niet naar de klachten die een patient heeft..........
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

@ Dullegeet,

Oh sorry, ik dacht / nam aan dat je al bij DML was...
Wie weet zou toch een smelttablet beter helpen (merk Bloem), omdat de opname daarvan niet via je maag/darm loopt, maar direct via speeksel in bloedbaan. Zou je nog kunnen overwegen.

Tja het is lastig he die overgevoelige lijven van ons. Heel veel ME/CVS patienten hebben daar volgens mij toch in meer of mindere mate last van......
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Poppetje je hebt mij niet bang gemaakt hoor :wink: alleen herken ik de hartkloppingen wel degelijk en dat zette mij aan het denken...
Ik merk wel dat met de vitb12 de brainfrog minder heftig is dat wel!
Ik ga het in ieder geval eens uitproberen met de vitb12 :wink:
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Twee smelttabletten b-12 (1 mg Bloem) in combinatie met een speciaal voor mij uitgezochte multi vitamine B ( beiden 's ochtends vroeg) helpen mijn hoofd helderder te houden en gemakkelijker te herstellen na fysieke inspanning.

Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Kan ook niet direct zeggen dat de b12 heel veel doet. Van de inspuitingen kreeg ik in 't begin wel een korte boost, maar ook niet langer dan een uurke. Sinds ik smelttabletten neem, voel ik naar energie toe geen enkel verschil. Men concentratie is wel iets verbeterd, maar weet ook niet zeker of het daar van komt.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ Dullegreet; dat is dan wel heel toevallig want ik slik nu twee dagen B12 van bloem en ik kan ook haast niet meer op mijn voetzolen staan. Typisch toch?

Groetjes,
STerre
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

@sterre : volgens mij is dit jicht, een van de mogelijke bijwerkingen van B12. ik heb daar vroeger ook nog last van gehad, maar dat is jaren geleden ...............nu is het er dus terug, sedert is de B12 slik ..........
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Op zich zijn mijn voeten niet rood of gezwollen ofzo.
Alleen de gewrichtjes doen zeer en een brandend gevoel in de voetzool.
Is dit wel jicht? :?:
Gebruikersavatar
dullegreet
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:39

Bericht door dullegreet »

ik heb er geen idee van maar ik heb juist hetzelfde, niets te zien maar mijn voetzolen doen zeer als ik er op sta. Ik heb dat vroeger met momenten heel erg gehad, ik riep gewoon "ai" als ik smorgens uit mijn bed stapte en de fysioloog zei toen dat het waarschijnlijk reuma was............maar daar heb ik ten zeerste mijn twijfels bij............
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Terwijl bij sommigen de b12 helpt tegen de pijn...
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Plaats reactie