Opgeknapt van B12?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@Dullegreet: inderdaad het eerste als je sóchtends uit bed komt dan denk je ai wat irritant. Het is ook niet dat het niet te dragen is maar het doet wel wat pijn en irritant.
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Hoi Sterre, Dullegreet,

Bij lab.onderzoek kwam bij mij urinezuur aan t 'licht'.
Dml heeft mij Allupurinol voorgeschreven.
Door 't één met het ander te combineren kreeg ik een verklaring voor mijn "reuma" idee.
Urinezuur veroorzaakt jicht. Kunnen jullie dat ook terug vinden in de lab. uitslagen?
Of alle gewrichtspijn veroorzaakt wordt door urinezuur dat denk ik niet. Dat geldt ook voor de(brandende) pijn in mijn voeten. Ik heb weleens gezegd: 'als ik ze in een bak koud water zet, heb ik het water in no time aan de kook'.
Van artsen heb ik diverse verklaringen gehoord... zenuwpijn, verzuring, gifstoffen..
Voordat ik naar DML ging was ik al bezig met zuur/basen evenwicht te herstellen middels dieet en PHour Salt en aan 't ontgiften.
DML laat mij ook ontgiften maar met iets zwaarder geschut dan voorheen.
De Allupurinol doet z'n werk goed maar ik wil het liever niet eeuwig blijven gebruiken.
Ik ben op Allupurinol gaan googlen en kwam o.a. deze pagina tegen...
http://www.jicht.nl/forum/topic.asp?TOP ... hichpage=2
Er worden twee natuurlijke middelen besproken tegen jicht. Het verhaal over homeopathies middel vind ik heel bijzonder :wink: en die thee kan m.i. nooit kwaad.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ Annek dus toch jicht. Zou best kunnen hoor bij mij. Alleen ik ben medicijnen slikken helemaal beu. Ik moet dan zeker weten of het helpt want ik flip zo'n beetje van alle medicijnen of ik krijg er wat van. Op een gegeven moment denk je volgens mij ben ik niet helemaal normaal want ik reageer overal anders op :(

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Trouwens als je jicht hebt kan dat uit je bloeduitslag worden gehaald of je het hebt?
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He Sterre,

Als het echt is getriggerd na het starten van de B12, zou ik toch even proberen dat te stoppen om te kijken of dat mindert. Lijkt me beter dan EN B12, waar je lichaam moeite mee heeft, EN vervolgens weer medicijnen voor de Jicht.

Succes. Hoop dat het een beetje opknapt.
Balen he, ik ben ook zo'n klant die altijd raar reageert op medicijnen...... en behalve een multivitamine en Vitamine D (had ik echt een tekort), niets neemt.

Doeg Poppetje
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Hoi Sterre,

Ik heb even m'n uitslagen na gekeken.... het staat bij bloedtesten.
Wat die medicijnen betreft... ook ik heb het wel gehad met al die midicatie.

Als ik het anders op kan lossen graag.
Kan ze niet goed verdragen en vlgns mij is het voor mijn lever ook geen feestje.
Ik kan bijwerkingen hebben die de fabrikant niet in de bijsluiter heeft kunnen zetten. :-k

Ik schreef: "niet eeuwig willen blijven gebruiken" duidelijker was geweest: "van de Allupurinol wil ik zsm af. Mensen die hoog sensitief zijn reageren vaak ook heftiger op medicijnen.
Ik heb een tijd gehad dat ik geen multi vit.+vit.C kon verdragen... biologisch product zonder smaak-geur -kleur. :?:
(wil ik binnenkort weer gaan proberen)

De 'jicht' had ik al voor dat ik B12 gebruikte.
Ik moest een tijdje stoppen van DML om mijn lichaam tot rust te laten komen.
Omdat ik na 4 weken niet herstelde/beroerd bleef na een tripje Brussel ben ik gaan bellen met Himmunitas met de vraag of het met het stoppen van de B12 te maken had. In mijn behandelplan stond dat DML het opnieuw voorschreef. Dus ik ben het weer gaan gebruiken. resultaat: minder beroerd.

Sterkte, Annek
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@Annek;Dus ik kan dat laten nakijken dmv een bloedtest.
Denk daar nog effe over na.

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2224
Lid geworden op: 12 feb 2010, 20:28

Bericht door vlindertie »

Even een duit erbij in het B-12 zakje;

van de smelttabletten merkte ik echt niets ( 20 mg per dag ) aan verbetering.
Sinds 3 weken krijg ik nu 2x per week een injectie van 10 ml in mijn bilspieren gespoten en ik ben alleen maar slechter geworden. Nu zeggen ze dat t effect pas na 6-8 weken komt, dus ik moet effe geduld hebben. Die 10 ml ampullen zijn 20x de normale dosis. De B12 is niet eens gemeten hoor in mijn bloed. Mijn internist denkt dat ik een vet B-12 tekort in de hersenen heb die volgens hem precies bij een deel van mijn klachten past. Alleen kunnen ze dat gehalte in je hersenen niet testen, dus het is een gok. Maar je grijpt alles aan op een bepaald moment, toch?

Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Ik ben nu gestopt met de B12 tabletten en ik moet zeggen dat het wat beter gaat. Ik heb nog wel last van mijn voeten maar niet zo erg dan dat ik begon met slikken. Ik zie er nu tegenop om weer te beginnen. Ik dacht misschien is dit alleen in het begin maar het lijkt mij ook wel weer gek dat je meer klachten krijgt dan je al had. Dan kan het toch niet goed zijn? :roll:
Het is toch geen homeopathie waar het eerst slechter moet worden en daarna beter?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Mijn vriendin heeft ook eens haar b12 laten meten en zit onder de 300.
Ze wil graag tabletjes bestellen via iHerb maar we zien daar verschillende soorten.
Kan er iemand haar iets aanbevelen (en nee, ze wil absoluut niet aan de spuitjes, de schrikkepiet). Alvast veel dank.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Als er echt geen naald aan te pas mag komen ...

2010 - Volgens onderzoek van het Antonius Ziekenhuis in Sneek is orale toediening van vitamine B12 de beste manier om een tekort aan deze voedingsstof op te heffen.

De Friese artsen bekeken wat de meest effectieve manier was om een vitamine B12-tekort te verhelpen. Maar liefst vijf tot tien procent van de Nederlanders heeft een tekort aan deze vitamine. Patiënten met hematologische en neurologische aandoeningen, atrofische gastritis en een tekort aan intrinsieke factor hebben een verhoogd risico.

Uit twee klinische onderzoeken kwam naar voren dat orale suppletie van 1 tot 2 mg per dag de vitamine B12-spiegel even effectief verhoogt als een standaard aanpak door in te spuiten. De minimale effectieve orale dosering bleek tussen de 647 en 1032 mcg per dag te liggen.

De wetenschappers adviseren daarom om patiënten met een vitamine B12-tekort een oraal supplement met 1 mg per dag voor te schrijven. Wanneer mensen moeite hebben dit dagelijkse regiem vol te houden, problemen hebben met slikken of ernstige klinische symptomen ervaren, is parenterale toediening meer geschikt.


Bron:

Duyvendak M, Veldhuis GJ. Oral better than parenteral supplementation of vitamin B12. Ned Tijdschr Geneeskd 2009; 153:B485
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Ik neem al een hele tijd Tribvit tabletten (2x/dag) met een heel hoog gehalte aan vit B12 (0,5mg), foliumzuur (0,8mg) en vitamine B6 (3,0mg).
Dit op aanraden van Dr. Vollon, assistent van DML.
Volgens mijn HA zit mijn waarde van vit B12 al over de 2000. Dit terwijl toch dikwijls beweert wordt dat opname bij lekkende darm niet verzekerd is. Ik heb duidelijk verbetering gemerkt bij inname van deze vitamine B12.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hildeke,

Over de 2000?
Dat is echt wel heel hoog.
Ik zit op in de 600 en dacht dat ik zeker geen vitB12 zou moeten nemen.
Mijn dochter had maar net boven de 200 en die heeft idd van DML spuiten gekregen.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Maar die waarde van 2000 is je bloedwaarde en hoeft niets te betekenen of je het wel of niet gebruikt en of je wel of geen tekort hebt, je slikt immers veel pillen.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hoe bedoel je Janine? Is deze waarde niet gerelateerd aan vit B12 dan? Ik ben hier dan ook nniet echt in thuis.
Plaats reactie