Opgeknapt van B12?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Opgeknapt van B12?

Bericht door sterre »

Ik vraag me af eigenlijk wie is er opgeknapt van extra B12?

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Opgeknapt van B12?

Bericht door felixloena »

Bij mij is de brainfog een heel eind verminderd. Zodra ik oversla voel ik alweer verschil. Andere klachten blijven gewoon gelijk. Kan nu wel beter een boek lezen of een gesprek voeren dus.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Opgeknapt van B12?

Bericht door annek »

Hoi Sterre , ik gebruik meer dan alleen B12 dan is het wel eens moeilijk om de juiste conclusie te trekken. Een tijdje terug moest ik even stoppen van DML om mijn lichaam tot rust te laten komen. Na mijn reis naar Brussel bleef ik me hondsberoerd(toxies) voelen en ik herstelde niet.
Ben gaan bellen met secr. DML met de vraag wat te doen en of het aan het stoppen metde B12 kon liggen. Secr. heeft in mijn behandelplan gekeken en ze zei: "De prof. schrijft het voor je kunt het gaan gebruiken". Zo gezegd zo gedaan. Ik voelde me na een tijdje minder beroerd.
Vlgns mij is het de combinatie... B12 ondersteunt mij bij het ontgiften,denk ik.
Ik ga in okt. weer heen, wil ik 't ook over die B12 hebben overleggen/vragen.
Ondertussen ben ik wel een nieuwe lading aan 't bestellen. Had ik niet gedaan indien ik er geen vertrouwen in had. Al was het alleen maar om te voor komen dat ik me zo super beroerd ga voelen.
Gebruikersavatar
marijke
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:37

Bericht door marijke »

Ik krijg sinds november 2009 wekelijks 2 injecties met neurobion en ben sindsdien met grote sprongen vooruit gegaan. Ik ben zeker voor 75%actiever dan voor mijn injecties. Alleen de concentratie is nog minder ,ik kan nog altijd geen boek lezen maar een artikel in de krant of tijdschrift lukt wel al.TV kijken gaat ook niet , als ik s'avonds een film ofzo wil zien dan ben ik de dag daarna volledig uitgeteld en moet ik de helft van de dag rusten(slapen) maar ik vind het fantastisch dat ik bijna heel mijn huishouden zelf kan doen .
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

Marijke,
Wie schrijft jou die neurobion voor?
Is toch een samenstelling van b vit.?
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Hmmm vreemd he dat de een zijn concentratie wel vooruit gaat en de ander zijne niet? :?:
Ik zou namelijk graag willen dat mijn concentratie vooruit zou gaan dus ik ben benieuwd naar ervaringen.

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Neurobion kan je zonder voorschrift in de belgische apotheek kopen. Kost +/- 5,5 euro voor een doosje met ampoulen van 5ml.

Mijn ervaring was ook duidelijke energieverbetering de eerste maanden. Daarna stompt het effect af maar ik gebruik het nu als onderhoudskuur. Heb nu eindelijk de voorraad aangevuld ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Oh ja, de concentratie is ook verbeterd maar dat kan ook aan andere "middeltjes" liggen die ik tegelijkertijd heb gebruikt.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik voelde een duidelijke verslechtering met de spuiten en moest toen ook van DML ermee stoppen.
Ik heb nu smelttabletten a 35 mg maar ik vind de vit b12 niet veel toevoegen maar ik blijf het toch maar gebruiken op advies van DML
Mijn geheugen/concentratie zijn echt niet minder geworden wel het onwerkelijkheidsgevoel(brainfrog) is wat minder geworden maar dat kan ook weer door het glutenvrije dieet komen.....
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Ik heb een maand of vier B12 smelttabletten geslikt (10 mg per stuk, 1 - 3 stuks per dag).
Ik voelde geen verbetering in mijn klachten. Ik ben na 4 maanden gestopt met B12 en de Carnitine, Q 10 die ik daarbij ook slikte toen ik enorme hartritmestoornissen kreeg (in een mate die ik niet kende). Ik weet natuurlijk niet zeker dat het de B12 was, kan ook de combi met andere dingen zijn geweest, of helemaal daarvan los staan, maar ik ben dus spontaan gestopt met alles en durfde daarna niet echt meer te beginnen. Heel af en toe als ik echt helemaal op ben neem ik nog een halfje B12, maar ik merk toch dat ik dan toch weer meer hartkloppingen krijg. Dus nu neem ik helemaal niets meer behoudens een gewone multivitamine.

Heeft iemand anders ook deze bijwerkingen gehad?
Gebruikersavatar
marijke
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:37

Bericht door marijke »

De neurobion wordt voorgeschreven door mijn huisarts . Volgens mijn apotheker heb ik wel een voorschrift nodig. De spuiten worden gezet door de thuisverpleging.
Mijn concentratie is wel verbeterd maar nog verre van goed. Maar de vermoeidheid,misselijkheid en het gevoel van complete uitputting ... daar heb ik bijna geen last meer van.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Poppetje ik heb ook veel last van hartkloppingen en ik heb het er ook met DML over gehad en het enige wat hij zei is dat het geen kwaad kon vooral als je de hartkloppingen in rust hebt :?
Ik heb nooit de link naar de vitb12 gelegd.......
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb die bijwerking (hartkloppingen) gelukkig niet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

@ poppetje: Jij zegt dat als je helemaal op bent een halfje B12 neemt. Helpt dat dan direct? Ik dacht dat het pas hielp als je het een hele tijd slikt.

Groetjes,
Sterre
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1734
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

He Sterre, nee het is soms meer het idee dat ik zo op ben dat ik denk wie weet helpt het een beetje, maar echt merkbaar effect is er niet.... en heb ik ook niet gehad van de hogere dosering.
Plaats reactie