Informatie over OLK (15-9) met ME-Stichting en Het Roessing

Discussieer hier over conferenties, lezingen etc.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
american
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 aug 2010, 17:38

Informatie over OLK (15-9) met ME-Stichting en Het Roessing

Bericht door american »

Woensdag 15-9 zijn de ME-Stichting en Het Roessingh van de partij om over CVS en vermoeidheid als onbegrepen klacht te berichten. Een reeks psychiaters en rehabilitatiedeskundigen staan klaar om de aanwezige patienten een behandelaanbod te presenteren. In een reactie vraagt Frank Twisk zich af of er ook aandacht wordt geschonken aan XMRV.

Zie: http://www.gezondheidskrant.nl/17762/in ... zgt-almelo


Is het verstandig om naar deze bijeenkomst toe te gaan?
:?:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Informatie over OLK (15-9) met ME-Stichting en Het Roessing

Bericht door bloemetje »

Excuus, ik begijp de afkorting OLK niet..
Gebruikersavatar
alexx
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 sep 2010, 09:46

Bericht door alexx »

american,

het lijkt me niet verstandig en verspeelde energie (voorzover we die hebben). J e krijgt dan zinloze discussies met allerlei psychologen etc.
Hoewel er zeker ook psychologen zijn die CVS als een lichamelijke ziekte zien.
Gebruikersavatar
american
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 aug 2010, 17:38

Bericht door american »

Beste Bloemetje,

OLK staat voor Onbegrepen Lichamelijke Klachten. Onder die noemer (en onder de noemer MOK, ZMOK, functionele klachten etc) wordt ook 'CVS' (tijdens deze avond) gerangschikt. Nog zeer recent sprak men van somatoforme klachten, somatisatie, neurasthenie, hysterie etc.
Er bestaat zelfs een richtlijn voor Zeer Moeilijk te Objectiveren Klachten. CGT is veelal de gewenste remedie voor dit soort 'bio-psycho-sociale problematiek'.
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Informatie over OLK (15-9) met ME-Stichting en Het Roessing

Bericht door Guido_den_Broeder »

american schreef:Is het verstandig om naar deze bijeenkomst toe te gaan? :?:
De ME/CVS Vereniging zul je op zulke bijeenkomsten niet aantreffen.

In plaats daarvan hebben wij aanstaande woensdag samen met MEdivera een eigen informatiedag over behandelingen. Daar zijn geen foute psychiaters voor uitgenodigd.

Zie www.me-cvsvereniging.nl.
Laatst gewijzigd door Guido_den_Broeder op 04 sep 2010, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Nou als het mede van het Roessingh uitgaat is het zeker niet de moeite waard en zonde van je energie!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb kramp in mijn kaken van het lachen.

Alles is fout in dat artikel. En Bloemetje, jij bent de kampioen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
american
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 aug 2010, 17:38

Bericht door american »

Beste Marlene,

Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Wellicht dat tijdens deze bijeenkomst het onderzoek van de Leidse psychologe Van der Gucht de revue passeert.
Nog niet zolang geleden riep de ME/CVS-Stichting patienten op om aan dit onderzoek mee te doen. We zullen daar dus nog wel meer over horen.

We hebben al een beetje zicht op de uitkomsten :roll:

Zie: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1124 ... chten.html
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Om het met de woorden van Dr Dean Radin te zeggen;


Dean Radin, PhD Aug 29, 2010

I accept that thoughts can heal, or harm. I experience this daily when I see how I respond to mundane daily stresses. I can let events tear me down when I'm in the "wrong" frame of mind, or I can transcend it all and flow without stress. This is mostly modulated by the attitude that I maintain.

But when I get a cold, as much as I try through my meditation practices, use of herbal concoctions, etc., it doesn't seem to make much difference in how long the cold lasts. So perhaps the cold viruses have their own "thoughts," and they want to thrive as much as I do.
So now my body becomes a battleground of wits between the couple of trillion cells I call "me" (plus those extra ingredients we call consciousness, various not well understood energies, etc.), vs. a very large number of viruses.

I can imagine a far future where we have all sorts of incredible energetic medical technologies that keep us ridiculously healthy, and yet we will all still get colds. What do those viruses know that we don't?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hiermee bevestigd de ME Stichting waar deze voor staat en is nu definitief voor mij de kous af en geef ik ze geen voordeel van de twijfel meer.
En vind ik ook dat de stichting de naam ME moeten veranderen in CV = chronisch vermoeidheid.

Want op deze voorlichtingsavond geven ze alleen het stress model weer dat is dat model van voor de oorlog. En daar heeft een stichting die zegt op te komen voor ME patienten natuurlijk niets te zoeken,

En laten we niet vergeten dat het roessingh samenwerkt met de Nijmeegse school.

En ook hier gaat het weer om geldbelangen;

En voor diegene die twijfelt om daar wel of niet heen te gaan.
Zonde van je "energie"

als het een echte stichting was dus voor de ME patient staat.
( dus niet leeft van sponsergeld van de nijmeegse school) dan zou deze stichting juist die avond moeten flyeren voor het ziekenhuis met de mededeling;
PAS OP VOOR DEZE THERAPIE!
WANT EEN GROTE GROEP PATIENTEN GAAT ZELFS ACHTERUIT DOOR DEZE THERAPIE!


Doe mij maar stichting AAP!!!! :roll:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
hyby
Beginner
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jun 2010, 12:39

Bericht door hyby »

ja.. ik had het zelfde.. ik kom net uit het roessingh vandaan.. en het gaat slechter dan ooit..
hun denken echt dat het psychische is.. door de vermoeidheid en de pijn moet je heen.. en gewoon gaan werken..dat heb ik gedaan met alle gevolgen van dien. en nu laten ze me stikken.. wat een behandelaars.. de laatste week ben ik niet gegaan, maar ze hebben ook niets van zich laten horen.. zijn we patiënten of nummers of psychische mensen die niet te behandelen zijn..?
maar wil dit dan zeggen dat de ME stichting het zelfde denkt???
dat het psychisch is????
als dat niet zo is waarom gaat de ME stichting dan met hen in zee.
dit geeft mij ook wantrouwen richting de ME stichting..
of ben ik nu erg... bitchy,, of hyby erig.. hihi.
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik snap het niet..
DAt de stichting ook bij zulke bijeenkomsten is.. bijeenkomsten waarvan duidelijk is dat ze denken dat het tussen de oren zit...
Waarom staan hun daar ook?????????????????????????
Hebben ze het nieuws van het virus niet meegekregen??

Veranderd er dan niets in Nederland??
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

Bericht door Izzy »

Beetje typische timing ook..vind ik.
Het ziekenhuis in mijn stad (overijssel) heeft ook al zo'n avond gepland binnenkort.
Misschien proberen ze met man en macht te redden wat er te redden valt ofzo?
Vaag.
Plaats reactie