Leverreiniging

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

semma schreef:Zo, dat is best veel. Je moet denk ik wel oppassen om er gelijk helemaal in te duiken en alle soorten tegelijk te nemen voor inwendig en uitwendig gebruik. Voor je het weet heb je een nieuwe intolerantie. Bedankt voor de links, hier ga ik naar kijken.

De gevulde koeken van AH hebben de laatste jaren kokos erdoor. Heel andere structuur en andere smaak. Niks lekker meer.
Ander gebruik is natuurlijk wennen. Ik merk ook dat ik moet loskomen van een aantal sterk ingesleten gewoonten. Kokosolie is vast op kamertemperatuur. Alleen dat is al wennen bij het toepassen. Maar ik vind de kwalificaties van het spul en vooral de consensus daarover de moeite om het te proberen. Heb er vanavond erg lekker van gegeten.

Een lepel levert vrij veel gesmolten olie op. Dus kunst is ook om niet teveel te gebruiken. Ik smeer het ook op m'n geroosterde brood.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Eerst maar met een kleine verpakking beginnen en als dat bevalt overstappen op de bulk.

Het begint me weer om te lopen. Was het hier op in een link dat lijnzaadolie ook warm aanbevolen werd? Onder welke vetten/vetzuren/vitamines/kweeniemeerwat valt dat?
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

semma schreef:Eerst maar met een kleine verpakking beginnen en als dat bevalt overstappen op de bulk.

Het begint me weer om te lopen. Was het hier op in een link dat lijnzaadolie ook warm aanbevolen werd? Onder welke vetten/vetzuren/vitamines/kweeniemeerwat valt dat?
Groot gelijk. Ik wilde laten zien dat het ook wel minder duur kan.

Wat lijnzaad betreft, zoek ook eens op Google bij Chiazaad. Daarin nog veel meer omega 3, calsium en magnesium. Grootste plantaardige bron. Volledig verteerbaar en vol vezels. Bevalt mij zeer goed. Allemaal hulpstoffen die ik bij mijn leveropbouw en revalidatie heb ingezet. ik trek daar een jaar voor uit. Dan pas lijkt het me geloofwaardig om na bijna 30 jaar te zeggen dat er echt iets veranderd is.

O ja, lijnzaad is een meervoudig onverzadigd vetzuur. Hier overigens een zeer kritisch stukje daarover. Je zou d'r toch gek van worden?
http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.3e.php
ben79
Gevorderd lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 jun 2010, 16:35
Locatie: Wachtebeke

Bericht door ben79 »

Hey jij,:-)

Als je op het internet,dingen over voeding gaat zoeken word je gewoon zot.
Men spreekt elkaar constant tegen.
Net wanneer je denkt van iets goed te hebben gevonden,zie je ergens anders dat het heel slecht is.Ik heb dit zo een tijdje gedaan,maar ben er mee gestopt omdat ik er nog meer stress van kreeg :-).
Ik probeer af en toe eens af te wijken van mijn dieet en eet dan een heel kleine hoeveelheid van iets nieuws en zie hoe ik er dan op reageer,en dat zal voor iedereen verschillend zijn denk ik.


grts
hofrank schreef:
semma schreef:Eerst maar met een kleine verpakking beginnen en als dat bevalt overstappen op de bulk.

Het begint me weer om te lopen. Was het hier op in een link dat lijnzaadolie ook warm aanbevolen werd? Onder welke vetten/vetzuren/vitamines/kweeniemeerwat valt dat?
Groot gelijk. Ik wilde laten zien dat het ook wel minder duur kan.

Wat lijnzaad betreft, zoek ook eens op Google bij Chiazaad. Daarin nog veel meer omega 3, calsium en magnesium. Grootste plantaardige bron. Volledig verteerbaar en vol vezels. Bevalt mij zeer goed. Allemaal hulpstoffen die ik bij mijn leveropbouw en revalidatie heb ingezet. ik trek daar een jaar voor uit. Dan pas lijkt het me geloofwaardig om na bijna 30 jaar te zeggen dat er echt iets veranderd is.

O ja, lijnzaad is een meervoudig onverzadigd vetzuur. Hier overigens een zeer kritisch stukje daarover. Je zou d'r toch gek van worden?
http://overgewicht.pilliewillie.nl/obes ... cht.3e.php
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

Dat is waar. Internet vraagt van de gebruiker een grote inspanning bij het schiften van informatie. Toch is het meestal mogelijk om binnen het grote aanbod een afweging te maken tussen consensus in combinatie met het soort bronnen dat je raadpleegt. Wat het bij medische informatie nog lastiger maakt is achterdocht die over en weer bestaat tussen reguliere en alternatieve zorg.

Toch vind ik het internet niet onbetrouwbaarder dan een krant, tijdschrift of item op TV. Hoewel de professioneel/commerciële media ons een eenduidig menu voorschotelen, waardoor de boodschap zonder tegenstrijdigheden op ons overkomt, is het maar zeer de vraag of die info betrouwbaar is. Hetzelfde geldt voor een enkele bron op het internet, alleen kunnen wij hier naar hartelust controleren, kennis opdoen en selecties maken.
ben79 schreef: Als je op het internet,dingen over voeding gaat zoeken word je gewoon zot.
Men spreekt elkaar constant tegen.
Net wanneer je denkt van iets goed te hebben gevonden,zie je ergens anders dat het heel slecht is.Ik heb dit zo een tijdje gedaan,maar ben er mee gestopt omdat ik er nog meer stress van kreeg :-).
Ik probeer af en toe eens af te wijken van mijn dieet en eet dan een heel kleine hoeveelheid van iets nieuws en zie hoe ik er dan op reageer,en dat zal voor iedereen verschillend zijn denk ik.
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Kokosolie is een mooi product, ik gebruik het ook voor cosmetische doeleinden.

Ik vond leverreinigingskuren van 1 - 2 dagen. Wat is jullie mening over dit soort korte kuren?

https://www.heelnatuurlijk.nl/index.php ... &Itemid=30

http://www.fonteine.com/lever_gal_flush.html
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

@Syl

Hi Syl,

Ik heb het niet helemaal bestudeerd, maar het lijkt ongeveer hetzelfde als wat hier uitgebreid is beschreven. In feite neemt de kuur die ik deed ook ongeveer twee dagen.

Die vier of vijf dagen daarvoor, waarbij je weinig vet eet en elke dag een liter appelsap drinkt of in water opgelost appelzuur (wat ik deed, want die appelsap kwam me echt m'n strot uit), die stellen niet veel voor. Je kunt dan gewoon alles doen.
Gebruikersavatar
semma
Gevorderd lid
Berichten: 1448
Lid geworden op: 23 nov 2011, 03:15

Bericht door semma »

Dit ook?
(uitleg) Neem geen medicijnen, vitaminen of andere pillen die je niet perse nodig hebt; zij kunnen voorkomen dat de reiniging succesvol is. Stop de dag ervoor ook met de parasietenkuur en de nierkruiden.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ik was door tip in verleden erg geinteresseerd geraakt in leverreiniging maar in achterhoofd verdwenen, nu weer tegengekomen ivm zoeken naar ontgifting ter ondersteuning vanwege eind deze week te starten AB-kuren tbv lyme en bartonella. En kwam met zoekresultaten terecht bij leverreiniging, ging lezen (oa over dat boek van die Moritz dacht ik dat hij heet), weet zeker dat dit heel belangrijk is voor elke ME-er (maar zelfs relatief gezonde mensen zouden er veel aan hebben begreep ik van zo iemand die het had gedaan)

wilde het als tip geven, maar vermoedde dat er al een topic van zou bestaan, et voilá.

zeer interessant, hartelijk dank hofrank voor de enorme info, heel leerzaam.

ik merk dat ik ivm fikse terugval moet wachten met leverreiniging, maar ben het zeker van plan te doen, weet zeker dat ik daar nodige baat bij kan hebben en nog zekerder dat er de nodige blokkades zijn, lever en gal al jaren (oa aangetoond) groot probleem, naast (natuurlijk zoals bij ons allemaal) waslijst andere problemen en klachten.

ik zit alleen met de darmspoeling.. uit huis is een optie (omdat ik net zie dat ze in het weekend open zijn, door de week geen 'chauffeur') maar iemand tips voor zoiets thuis of niet aan te raden?

en hofrank, wat is je ervaring op langere termijn en na evt. meerdere kuren?
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

de ziekste mensen kunnen een soort griepaanval verwachten, las ik onlangs nog. Dat is het immuunsysteem dat reageert.

Dat heb ik ook gehad, leek wel knokkelkoorts de eerste keer. Geen koortsremmers nemen, is een goed teken.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ annemoontje

google eens op koffieklysma voor darmspoelingen tussendoor

bij de apotheek kan je het nodige materiaal bestellen
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

dank je marlène! da's handig. voor tussendoor zeg je, dus ik denk dat je dan bedoelt dat na een eerste leverreiniging verstandig is gewone darmspoeling te doen (bij een erkende instelling daarvoor) en dan tussen de leverreinigingen door de koffieklysma's? Begrijp ik je dan goed?

Ik begreep trouwens al uit een link van hofrank dat klysma (laatste stuk dikke darm) ook veel beperkter is dan (hoge) darmspoeling (hele dikke darm)
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Persoonlijk zou ik dit niet tegelijk met een AB-kuur voor Lyme & co doen, omdat de lever en de rest van het lichaam (lees: immuunsysteem) dan al in de hoogste stand van ontgifting staan. Voorafgaand aan een kuur lijkt me dan weer wel goed.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

goede tip van malu
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ annemoontje

klopt, koffieklysma is beperkt en heeft iets andere werking namelijk glutathion gehalte verhogen + einde darm spoelen van toxische stoffen

hoge darmspoelingen moeten bij mensen met kennis gebeuren en in combinatie met speciale darmflora om je darmen te herstellen
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie