Leverreiniging

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

malu schreef:Persoonlijk zou ik dit niet tegelijk met een AB-kuur voor Lyme & co doen, omdat de lever en de rest van het lichaam (lees: immuunsysteem) dan al in de hoogste stand van ontgifting staan. Voorafgaand aan een kuur lijkt me dan weer wel goed.
goed dat je dat aangeeft, had ik niet aan gedacht, dank je! moet de AB-kuren deze week starten (eigenlijk rond kerst al mee beginnen, maar was al zo slecht, effe uitgesteld) en omdat ik nog steeds vrij slecht ben en ik me nog helemaal in moet lezen wil ik nog niet beginnen met de leverreiniging.

ik zat nu ook te denken om zo'n infrarood-cocoon die ik al langer van plan was te gaan bestellen, te gebruiken ter ondersteuning van ab-kuren voor ontgiften etc, maar dat dan net zo min verstandig om dat tijdens ab-kuren te doen. dan maar kijken hoe het gaat en erna pas aan de ontgifting. Of pas later AB-kuren starten... mmm, lastig. wat denken jullie?

eerst ontgiften wel verstandig he, met oog op extra beslasting ab-kuren? dan gaat mijn voorkeur uit naar infrarood-cocoon ('slaapzak') omdat die minst voorbereiding/inspanning kost aangezien alles nu extra moeizaam gaat en energie kost en ik die toch al van plan was aan te schaffen. leverreiniging staat sowieso op m'n programma, maar dan later maar denk ik
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Infrarood zorgt ervoor dat AB nog dieper in cellen gaat. Herx wordt hierdoor verergerd bij sommige patienten!

Niet zonder gevaar dus.

Annemoontje, je kan beginnen met een koffieklysma voor je AB kuren eventueel. Dat is het minst ingrijpend. Ik stuur je een link.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

ook als ik het infrarood ontgiften al gehad heb en dan pas start met AB?

ik zal iig de koffieklysma overwegen, dat is anders wel een goed idee (hoewel.. :? )
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

tussendoor infrarood zou ik wel durven maar niet samen met AB

Koffieklysma idem

Ik vermoed dat je niet alle dagen AB moet slikken?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

precies, ik bedoelde idd vóór of ná de ab, niet tegelijk met (had ik in eerste instantie wel bedacht tot Malu's en jouw waarschuwing daarover).

het zijn 2 kuren voor 8 weken aaneengesloten (en die 8 weken dus alle dagen), dan zou ik rustpauze in kunnen lassen voor de kuren die daarna komen? ik weet niet hoe dat gaat eigenlijk.. (maar die vraag stel ik wel in ander topic)
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

annemoontje schreef:[...] en hofrank, wat is je ervaring op langere termijn en na evt. meerdere kuren?
Hi Annemoon,

Misschien wat laat, maar pas verleden week zag ik je reactie en je vraag.

Inmiddels heb ik acht spoelingen achter de rug. Het aantal stenen per spoeling is al flink verminderd. Omdat ik er na zoveel spoelingen meer tegenop zie dan in het begin werd ik ook wat slordiger. Pas dan merk je hoe belangrijk het is om de spoeling grondig en precies uit te voeren.

De fout die ik de laatste keer maakte is dat ik niet voldoende dronk en niet voldoende ontspande. Door gebrek aan voldoende water kreeg ik last van m'n darmen, want Epsomzout ontrekt juist vocht aan je darmen. Hierdoor raakte ik wellicht ook minder stenen direct kwijt. Wat in de darmen zat kwam er pas allemaal uit tijdens de noodzakelijke darmspoeling. voortaan dus echt weer geconcentreerd aan de slag.

De druk die ik vroeger (voor de spoelingen) constant op maaghoogte jarenlang heb gevoeld was al na de eerste leverspoeling weg, maar kwam soms nog weleens in lichte mate opzetten. Sinds de laatste spoelingen is dit totaal verdwenen. Vele klachten zijn sindsdien verdwenen, maar mijn chronische klachten van spierverzuring en uitputting na inspanning zijn niet verdwenen. De kwaliteit van leven is echter wel een stuk beter. In combinatie met goede ontspanningstechnieken kan ik nu veel meer, inclusief het voorzichtig voortzetten van fysiek inspanning. Weliswaar onder gecontroleerde omstandigheden.

Maar vele hinderlijke klachten, zoals overgevoeligheid voor licht, koude, loopneus, spastische darm, die maagdruk (die wellicht een leverdruk was, want er kwamen die eerste keer ruim duizend stenen uit), seborroisch eczeem, roos, allemaal voorbij! Nogmaals, ik heb ook mijn voeding aangepast, geen suikers meer uit simpele koolhydraten, vitamine D suppletie, magnesium/vit.C, een goede combinatie omega 3/6/9 vetzuren, enzovoort. Allemaal belangrijk. Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes, Frank
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Altijd goed als het beter gaat, ik ben blij voor je.

Maar. Met een ander dieet, voedingssupplementen en ontspanningstechnieken náást de leverreinigingen kun je natuurlijk niet weten wat wat doet ...

Overigens, net vandaag in de pers, toch oppassen met omega 6!
Life smells...
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

asje schreef:Altijd goed als het beter gaat, ik ben blij voor je.

Maar. Met een ander dieet, voedingssupplementen en ontspanningstechnieken náást de leverreinigingen kun je natuurlijk niet weten wat wat doet ...
De verbetering direct na m'n eerste leverspoeling was ongelooflijk spectaculair! De oogst was toen ook het grootst. Ook de zeven spoelingen erna gaven aanzienlijke verbeteringen. Dat alles gaf me de inspiratie en kracht om het groot aan te pakken. Ik geloof bovendien dat jarenlange ziekte zozeer ingrijpt in het gewoontepatroon van mensen dat uiteindelijk alleen een multidisciplinaire aanpak zin heeft. Mijn herziening van het voedingspatroon komt overigens rechtstreeks voort uit kennis over de leverspoeling.

Ik heb het dan wel over het aanpakken van zaken waarvoor medisch-technisch nog geen remedies voor handen zijn. Ook in mijn geval is ME niet genezen. Het is alleen dat een hoeveel randverschijnselen enorm is verbeterd. Hierdoor geef ik mijn leven net wat extra kwaliteit mee en ben ik zelfs in staat om zeer behoedzaam aan zoiets als spieropbouw te werken. Tot voor kort onmogelijk.

Voor mij persoonlijk bewijst mijn hele aanpak van de ziekte slechts opnieuw dat de oorzaak biomedisch moet worden gezocht. ME leidt natuurlijk, nog afgezien van de werkelijke oorzaak, bepaald niet tot een gezonde manier van leven. De beperkingen zowel fysiek als geestelijk zijn groot en vormen een groot gezondheidsrisico. Nu ik een aantal van deze beperkingen heb weten te verminderen (nog steeds en voortdurend onder strikt gecontroleerde omstandigheden) is ook de vervlochtenheid van hoofdzaak en bijzaken wat minder.

De hoofdzaken: verzuring, uitputtingsverschijnselen, pijn en terugval na een 'normale' inspanning, staat nog steeds duidelijk overeind. Maar als je een aantal bijverschijnselen kunt wegstrepen en de herstelduur weet te verkorten, dan is dat een enorme winst.
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

Is de naam van deze site eigenlijk veranderd? Het heette toch geen gids-net?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Klopt! Van 'ME/cvs-net' naar 'ME-gids'.

Het is hoe dan ook geweldig dat je verbeterd bent. Maar ik blijf denken, bij meerdere veranderingen tegelijk weet je niet precies wat wat doet, hoewel ik begrijp dat je de dingen tegelijk bent gaan doen.

Er zou al lang geen enkele twijfel meer moeten bestaan over ME als biomedische ziekte. Eigenlijk had die twijfel nooit mogen bestaan maar zo gaat 't nu eenmaal.
Life smells...
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

asje schreef:Klopt! Van 'ME/cvs-net' naar 'ME-gids'.

Het is hoe dan ook geweldig dat je verbeterd bent. Maar ik blijf denken, bij meerdere veranderingen tegelijk weet je niet precies wat wat doet, hoewel ik begrijp dat je de dingen tegelijk bent gaan doen.

Er zou al lang geen enkele twijfel meer moeten bestaan over ME als biomedische ziekte. Eigenlijk had die twijfel nooit mogen bestaan maar zo gaat 't nu eenmaal.
Precies. Ik weet heel goed wat bij wat een bepaald effect had. Na die leverspoeling verbeterde direct m'n warmtehuishouding. Ook verdween na tientallen jaren een druk op dat gebied, terwijl ik altijd dacht dat het m'n maag of dikke darm was. Maag vooral. Alles was op dat punt ook onderzocht.
Met voeding verbeterde mijn suikerhuishouding. Geen hypo's meer, ik viel tien kilo af in circa vier maanden. Koolhydraten en zetmeel neem ik veel minder. Geen aardappelen meer bijvoorbeeld en alleen speltbrood. Dat zijn complexe koolhydraten. Dan zijn er een aantal dingen waarvan ik het idd. niet weet. Bijvoorbeeld licht overgevoeligheid nam sterk af. Koude overgevoeligheid dus ook, maar dan denk ik aan lever door die warmte huishouding. Geen Zeboroish eczeem meer, of hoe je dat ook schrijft. En dus meer kracht door wat meer beweging.

Ik spoel koud af en doe voor het slapen gaan een ademhalingsoefening die van Wim Hof (Iceman) heb geleerd. Als ik die niet doe slaap ik minder goed. Die oefening heeft ook erg geholpen. Maar vreemd genoeg, ook al doe je verschillende dingen, weet je het wel als iets goed werkt.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ok, bepaalde dingen zijn dus wel heel duidelijk. En vooral erg fijn natuurlijk!

Die Iceman is trouwens wel interessant, hij wordt ook gevolgd door een onderzoeker meen ik. Dacht dat er inmiddels ook wel iets bekend was over 'hoe hij 't doet' maar ben het verder vergeten.
Life smells...
Gebruikersavatar
hofrank
Actief lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 jul 2011, 22:50

Bericht door hofrank »

asje schreef:Ok, bepaalde dingen zijn dus wel heel duidelijk. En vooral erg fijn natuurlijk!

Die Iceman is trouwens wel interessant, hij wordt ook gevolgd door een onderzoeker meen ik. Dacht dat er inmiddels ook wel iets bekend was over 'hoe hij 't doet' maar ben het verder vergeten.
Hij wordt in diverse landen door onderzoekers onderzocht. Er worden ook documentaires over hem gemaakt. Op innerfire.nl kun je ook e.e.a. lezen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik zal es kijken:-)
Life smells...
Gebruikersavatar
jolie
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57

Bericht door jolie »

De Meirleir noemt in zijn lezing in Amsterdam Benefiet 2013 dat alle ME-patiënten leverstenen hebben. Het is op youtube te bekijken. Sorry ik weet niet meer in welk deel en welke minuut. Zijn er nog meer mensen met ervaringen met de leverreiniging?
Plaats reactie