LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik wil zeker met de LDN opnieuw starten maar wel een oplossing vinden om die pijn weg te krijgen.
Vandaag terug geweest om advies.

We gaan starten met 500 mg D-phenylalanine. 1 tablet ochtend en 1 avond.

"Fenylalanine kan niet door het lichaam worden aangemaakt, het is daarom een essentieel aminozuur.

L-fenylalanine maakt deel uit van een aantal psychoactieve medicijnen, evenals belangrijke lichaamsstoffen, zoals acetylcholine, vasopressine, cholecystokininen, enkefalinen en endorfinen.

Endorfinen en enkefalinen zijn substanties die het lichaam aanmaakt als we zware lichamelijke inspanning (sport) verrichten of wanneer we positieve emoties ondervinden.

Deze door het eigen lichaam aangemaakte morfineachtige stoffen (endogene opiaten) maken het lichaam minder gevoelig voor (of bewust van) pijn.

Bovendien hebben deze stoffen een stemmingsverbeterend effect. Ze worden in verband gebracht met een positievere levensinstelling, een verhoogde alertheid, verbetering van de geheugenfunctie, een verhoogde vitaliteit en vergroting van de seksuele interesse. Oppassen heren!

Deze door het eigen lichaam aangemaakte morfineachtige stoffen (endogene opiaten) maken het lichaam minder gevoelig voor (of bewust van) pijn. Hiervoor doen we het uiteraard!




Bron: http://www.vannature.nl/monografie/DLPA ... l[quote][i][/i]
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het viertal dagen roes die ik tussen 19 en 23 augustus heb ervaren, is de typische 3 day arousal die men ervaart bij het gebruik van LDN.

Wil ik meer van die dagen, dan zal ik vaker LDN moeten slikken ... Alleluja. Ik had me in geen jaren nog zo gezond gevoeld. Alsof ik in een plas proper water zwom.

Zolang ik geen andere medicatie slik, is er geen contra-indicatie voor de LDN. Mijn dosis is laag en zonder risico. Ik mag het een week wel slikken, een week niet. Er zijn geen afkickverschijnselen.

Mensen met MS die hogere dosissen slikken, hebben ander advies nodig. Die nemen namelijk immuno-suppressors en dit is een immuno-booster.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

goed idee om D-phenylalanine er bij te nemen
schijnt dat dit de endorfine langer vasthoudt dus de werking van de LDN verbetert
Ik hoop van harte dat dit voor je gaat werken


Zelf heb ik dat (nog) niet gedaan omdat ik hypertensie heb
Of misschien had want sinds ik LDN gebruik is mijn bloeddruk keurig!

Op het LDN forum van Sandra is net een tweede MS patient met LDN gestart en de derde start vanavond
Deze mensen zijn er van op de hoogte dat LDN niet samen gaat met immuno-suppressors

Waarom ga je de LDn om de week gebruiken?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Waarom ga je de LDn om de week gebruiken?
Was maar een voorbeeld om aan te geven dat je geen minimumperiode moet slikken of afkickverschijnselen krijgt als je gek schema als een week wel een week niet zou volgen.

Moest de pijn weer opkomen, dan kan ik gewoon stoppen zonder nare gevolgen voor mijn neurologisch systeem.
Laten we hopen dat het ditmaal wel werkt.

Ben zelf eerder lage bloeddruk type dus op dat vlak geen conta-indicaties.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Nee klopt, als je wilt kun je zo stoppen met LDn
Maar ik lees wel regelmatig dat mensen zich dan vrij snel weer beroerd voelen

Ga je vanavond weer beginnen?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Eerst de D-phenylalanine aanschaffen want Lucas Flamend had het niet meer in huis en ik moest een maand wachten op de volgende levering.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Berichtje van Marja voor iedereen die D-phenylalanine aan gaat schaffen
http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best ... /8607?at=0

Als je deze code gebruikt krijgt u $5 dollar korting op uw eerste bestelling: ZAH179
Graag code DUY863 gebruiken om onze website online te kunnen houden. admin
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

Sandra, de MS patiente die nu 3 maanden aan de LDN is had vandaag (dag 92) weer iets leuks te melden op haar dagboek

http://blaasdarmforum.forumup.nl/viewto ... sdarmforum
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dank je wel voor de vermelding Admin, onze eigen website heeft voorrang ;)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

eigen website :?:
Gebruikersavatar
greta
Gevorderd lid
Berichten: 877
Lid geworden op: 16 aug 2010, 12:57

Bericht door greta »

ik snap het , sorry


geen sorry, je wou ook alleen maar helpen :wink: admin
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Melanie

het kost maar 35-50 euro per JAAR dus ga niet bestellen via internet.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

marlène schreef:Melanie

het kost maar 35-50 euro per JAAR dus ga niet bestellen via internet.
ok kan idd terug bellen tussen 12 en 14.

thanks....

ik merk ook op die sites dat ik dan al bijna weer in de war raak met toch minder denkvermogen, blijkt hoe ze het allemaal klaar maken en de hoeveelheden en dacht alweer pfff :shock:
en ik las iets van een spuit en dacht ik hoef toch niet te spuiten, maar dat hoeft ook niet. als het wel nodig was geweest dacht ik net,
dan ga ik wel spuiten hoor, maakt me ook niet meer uit, dan ook zonder arts ofzo als het maar werkt......
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Voor degenen die toch via Riverpharmacy bestellen:

Om Naltrexone (LDN) te kopen zonder recept kun je naar deze site gaan:
www.riverpharmacy.com


Koop bij de apotheek een flesje gedestilleerd water, een spuit van 10 ml en een van 5 ml. Neem een bruin glazen potje van een supplement o.i.d.

Wanneer je de Naltrexone (50 mg tabletten) in huis hebt, meet je 50 ml gedistilleerd water af met de 10 ml spuit en spuit het in het potje.

Los daarin een tablet Naltrexone 50 mg op. Laat deze goed oplossen. Dat kan wel een paar minuten duren. Bewaar de oplossing in de koelkast en uit direct zonlicht.

Dit vond ik terug op een forum:
"ik gebruik een bruin glazen supplementenpotje dat ik goed schoongemaakt heb en waarvan ik de papierresten aan de rand verwijderd heb.
daar meet ik 50 ml gedestilleerd water in af met een 10 ml spuit. daarin los ik dan 1 tablet van 50 mg naltrexone op en zet de oplossing in de koelkast.
's avonds voor het naar bed gaan schud ik de oplossing goed en neem daar dan met een injectiespuit van 5 ml 4,5 ml uit. dat komt dan neer op 4,5 mg."


Voor het gebruik steeds goed schudden.

Meet iedere nacht de dosering af met de 5 ml spuit. Dus wanneer je bv 4,5 mg Naltrexone gebruikt meet je 4,5 ml af met de druppelaar.
Spuit de afgemeten hoeveelheid in een glas en doe er wat water bij. Opdrinken.


Let op!!! Begin steeds met 0,5 mg. Als je het verdraagt, na twee of drie weken verhogen naar 1 mg.
Als je dat verdraagt, verhogen na enkele weken tot een maand naar 1,5 mg.
Enzovoort.

4,5 mg is de maximale dosis.

Vooral mensen met fibromyalgie moeten langzaam opbouwen.


Het mengsel blijft ongeveer 3-4 weken goed in de koelkast. Maar houd als regel maar 2 weken aan. Gebruik je 4,5 mg naltrexone dan doe je 11 dagen met de inhoud van het potje.


Tijdelijke bijwerkingen kunnen zijn problemen met slapen en lichte duizeligheid. Dit gaat over.
Sommige mensen vallen af van LDN.
Meestal krijg je zeer levendige dromen.

Neem het alleen 's avonds vlak voor het slapengaan! Dan werkt het immuunversterkend. (Bij onderzoeken bleek dat het medicijn in de ochtend net het omgekeerde effect heeft.)

LDN is een opioide antagonist en kan niet samen gebruikt worden met pijnstillers van het type: tramadol, morfine, Percocet, Duragesic patches of codeine.

Gebruik het zeker niet als je een immuunonderdrukkend medicijn gebruikt. Het is het één of het ander.

Drink ook geen alcohol ... het medicijn was oorspronkelijk ontwikkeld om mensen van verslavingen af te helpen. U kan zich het effect wel voorstellen. Een kater van jewelste.

Tot slot, een arts is nog steeds de persoon die op de hoogte zou moeten zijn van je gebruik. Vaak kennen ze het niet.

Pharma-industrie geeft liever geld uit aan onderzoek aan medicijnen die 1000 euro en meer per maand opbrengen dan enkele euro's per maand ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Zijn er nog meer mensen die belang hebben bij dit product dit om de kosten te drukken. ik wil het wel bestellen, geen probleem.
Er staat wel op betreffende site
*Shipping to Netherlands is not available at this time.
als ik lees hoe patienten daarvan opknappen :shock: :D
mooi om te lezen ook hoe iemand dan weer van alles onderneemt.
ohhhh dan denk je echt er is hooppppppppppppp...jippie *blij

En artsen zijn normaal ook niet geinteresseerd hoe het met patienten gaat.
Dus in dit geval zeker niet van belang om een arts op de hoogte te stellen of wat dan ook.

ohh ik wou dat ik het al in huis had.....ongeloofelijk. zoveel belang erbij.

ik krijg er bijna energie van :roll: bij het idee.

en ook hier geldt weer,
iemand gebruikt het al meer dan 100 dagen en echt opgeknapt ook en dat houdt je niet vol bij de gedachte * het werkt * het werkt *het werkt...echt niet.....
dus het werkt echt
Dear Karma, I have a list of people you missed
Plaats reactie