LDN (Low Dose Naltrexone)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Mariposa
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2009, 10:51

Bericht door Mariposa »

Lieve allemaal,

Na 7,5 jaar flink ziekzijn zag ik hier in een topic over 'de meest effectieve behandelingen' ldn voorbij komen, waar ik nooit eerder van had gehoord. Van PvM gekregen, het beginnen met 0,5 ging oké (ik voelde het wel, maar het was te doen), ophogen lukte echter niet dus ik heb het even gelaten om het na mijn menstruatie weer te proberen, zelfs de capsule geopend en opgelost zodat ik een dosis van 0,75 mg kon maken, maar nu heb ik echt een heel beroerde week gehad. Ik slik het steeds 's ochtends, één keer 's avonds geprobeerd, toen 's nachts een tijdje wakker geweest en dan heb ik geen werkbare dag meer. Dit was misschien toeval, maar ik ben toch maar verder gegaan met de ochtenden.
Afijn, na een beroerde 5 dagen 0,75 mg heb ik nu ook verhoging (gewoon het oude vertrouwde, lichte verhoging en een griepgevoel) en ik weet t even niet meer.
Het kan prima zijn dat dat zonder ldn ook was gebeurd. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet verwachten, waar ik moet doorzetten en waar ik moet shiften. Ik heb nu het plan om het vanavond voor het slapengaan te nemen, 0,5 mg maar, ik heb inmiddels een recept voor druppels van 0,25mg voor een apotheek in mijn woonplaats dus dan kan ik in ieder geval fatsoenlijk de dosis van 0,75 maken.

Ik moet wat sowieso, begin dit jaar ben ik zoveel ziek (griep) geweest dat ik er helemaal niet meer uitkwam en mijn schamele conditie helemaal tot 0 was gereduceerd. Dit jaar moet er íets anders. En met alles wat ik over ldn lees lijkt het a road worth traveling.

Hoop dat iemand mij een beetje moed in kan spreken. Voor wat betreft de ldn ;-).

Liefs en succes allemaal
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik het zo lees, zou ik nog een tijdje 0,5 nemen. Als je nu stopt weet je niks zeker en mss merk je wel weer met 0,5 dat het toch lichter is en beter voorlopig. Je leest dacht ik wel vaker over enige verergering eerst.
Life smells...
Gebruikersavatar
peter89
Actief lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 nov 2014, 19:59

Bericht door peter89 »

Ook hier moeite in de opbouw van Ldn. Zit nu na 2 en halve week op 0,5 mg en slaap nog steeds erg onrustig. Film kijken overdag niet meer nodig, beleef snachts genoeg.
Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de Ldn zijn werk gaat doen? Las hierboven dat iemand er griep bij kreeg, maar dat lijkt me toch juist goed? Zelf al heel lang geen koorts gehad en bij koorts begint je immuunsysteem weer zijn werk te doen lijkt me?
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik heb geen ervaring met LDN, maar wb koorts, ik kreeg na 17 jaar niks opeens weer een paar jaar griep ed met koorts (maar niet boven 38+), zonder dat ik een immuunbehandeling deed oid. Maar er is verder niets veranderd, het zegt dus niet altijd zo veel.

Btw, 2.5 week is nog maar kort, lijkt me?
Life smells...
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

http://www.cortjohnson.org/blog/2016/02 ... c-fatigue/

recent artikel (engels) van 4 februari 2016 van Cort Johnson o.a. over LDN en combi met andere medicijnen.
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Dag. Nieuw op het forum sinds vandaag.
Ik lees al een tijd dit topic over ldn. Heb sinds jaren 90 me diagnose gekregen.
Ldn lijkt mij wel wat, ga er zeker naar vragen bij mijn arts.
In het verleden veel geprobeerd, ook maandenlang dieet gevolgd, zonder gluten, soja, zuivel, suiker. Eliminatiedieet gevolgd. Allemaal zonder enig resultaat. Ook geen verslechtering bij weer toevoegen van prodicten. Nu wil ik best weer bij de ldn dit dieet gaan volgen, maar of dat nut heeft betwijfel ik. Ik heb geen glutenintollerantie volgens de sneltest.

Zijn er ldn gebruikers die geen dieet volgen?

Het kan zijn dat dit ergens al besproken wordt, maar na twee weken lezen ben ok op blz 15 aangekomen van dit topic omdat ik heel slecht kan lezen, wordt daar erg misselijk van.
Vast bedankt voor een reactie.
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

De soort van officiële website is LDN science. Er is volgens mij geen enkele noodzaak tot het volgen van een dieet. Er wordt op geen enkele manier over gesproken dat dit nodig zou zijn voor de werking van LDN.
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Dank je wel Plassterk. In het begin van dit topic las ik over gluten en melk en spinazie en soja. Dus dat is inmiddels achterhaald? Gelukkig, van glutenvrij raakte ik volledicg verstopt en had laxeerspul nodig om dit te verhelpen, was niet leuk.
Hoe is het nu met je, gebruik jij ook ldn?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Of het achterhaald is weet ik niet. Maar het is zeker niet noodzakelijk
. Zelf gebruik ik 4,5 mg LDN. Het is voor mij wel een stap in de goede richting. Ik ben begonnen met 1,5mg en heb dat langzaam opgehoogd. Groetjes
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Of het achterhaald is weet ik niet. Maar het is zeker niet noodzakelijk
. Zelf gebruik ik 4,5 mg LDN. Het is voor mij wel een stap in de goede richting. Ik ben begonnen met 1,5mg en heb dat langzaam opgehoogd. Groetjes
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

wat goed om te horen, dank je wel voor je berichtje. Het topic is best oud, dus ook fijn iets ''recents'' te horen dat het nog steeds werkt.
fijne avond Iensje
Gebruikersavatar
iensje
Beginner
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 jul 2016, 16:24

Bericht door iensje »

Site bekeken, maar betaling met credit kaart kan niet meer. Weet iemand hoe het nu gaat? Zijn er nog meer mensen die nu nog steeds ldn gebruiken en willen vertellen hoe het nu gaat? Marilene, Greta, Josje enzv?
plassterk
Donateur
Donateur
Berichten: 611
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:19

Bericht door plassterk »

Als de huisarts het niet wil voorschrijven kun je LDN bestellen op www.buyldn.com. Ik heb het die 20 keer dat ik een bestelling gedaan heb altijd ontvangen zonder douanekosten. Tegenwoordig komt het uit Singapore en moet ik het op het postkantoor ophalen. Maakt verder niet uit. Groetjes en succes
Gebruikersavatar
libelle18
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2016, 16:33

Bericht door libelle18 »

Hoi,

Op dit moment slik ik prednison, ik heb een kuur gekregen, maar ben al een aantal maanden bezig. Ik merk dat een hoge dosis onzettend veel voor mij doet, maar nu ik aan het afbouwen ben, is het effect minimaal. Ik weet dat je prednison niet lang kan slikken.

Ik heb wel eens over LDN gehoord, maar heb mij hier nooit in verdiept. Ik heb de afgelopen jaren nog nooit een medicijn gekregen voor ziekte en lees. hier dat er mensen zijn waarbij het heeft geholpen.

Kan je gewoon naar de huisarts toe stappen om te vragen naar LDN? of moet je hier eerst bloedonderzoek voor doen?

Een andere vraag, ik kreeg prednison omdat het echt niet meer ging. Kan dit ook betekenen dat het bij mij toch iets lichamelijk is ipv psychisch wat ze altijd maar zeggen? of zal prednison ook bij psychische problemen hetzelfde effect hebben?

Groetjes
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ik geloof dat mensen zelf LDN bestellen, het is wel een regulier middel maar voor ME uiteraard niet be- en erkend. Of mss via een alternatieve arts.
libelle schreef: Een andere vraag, ik kreeg prednison omdat het echt niet meer ging. Kan dit ook betekenen dat het bij mij toch iets lichamelijk is ipv psychisch wat ze altijd maar zeggen? of zal prednison ook bij psychische problemen hetzelfde effect hebben?
:!: Het is bij jou, en bij iedereen, niet psychisch. En nee, prednison heeft geen effect op psychische problemen.

ME is de zóveelste ziekte die eerst een eeuw (nadat enkele artsen het herkennen) ontkend wordt, de patiënten voor gek verklaard. Het is allemaal zéér kwalijke grote onzin. Inmiddels is ook publiek bekend dat de claims dat psychotherapie CGT/GET werken voor ons, leugens zijn, het is wetenschapsfraude. Niks psychisch, je bent helaas ziek.

Interessant trouwens dat prednison je zo goed deed! Deed het goed op al je klachten?
Life smells...
Plaats reactie