angst

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Het probleem is dat AD ofzo niet echt een oplossing voor mij is omdat ik dan nog vager wordt en dan helemaal niet meer naar de supermarkt kan komen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Gebruik je wel iets anders ervoor?
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ben aan het rondkijken wat wel zou helpen.

Heb Oxazepam geprobeerd maar dat was hetzelfde als AD. Nu Valeriaan. Voelt wel lekker maar niet erg sterk. Vandaag ga ik 5-HTP proberen voor het slapen .
Misschien dat beter slapen zal helpen . En schijnt ook voor angst te helpen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Ox is niet voor iets structureels en valeriaan volgens mij ook niet.

Ik ben benieuwd met de 5-HTP! Je kunt ook nog tryptofaan bevattende, serotonine/melatonine bevorderende voeding nemen 1.5 uur voor het slapen en juist geen opwekkende voeding meer in de avond. Verder kan een goeie magnesium helpen, bijv 2x per dag (de laatste met het laatste eten). Mij heeft dat goed geholpen voor de slaap en veel meer rust.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja magnesium en eventueel ook calcium er bij toch?? Kan het eigenlijk allemaal niet betalen .Dat is ook wel een groot probleem. Belachelijk dat door die ... ziekte ik geen geld heb om wat dan ook te betalen.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Calcium doet ik niet erbij, had wel een reden maar dat weet ik nu niet meer. Ik kan financieel ook bijna niks doen, maar iéts doen voor de ergste klachten doe ik wel. Voeding zoals ik hierboven suggereer kost niets extra's, en je bent met plm 12.50 per maand klaar met de magnesium. Helpt echt gigantisch bij mij, beide.
Life smells...
Gebruikersavatar
anjake
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2014, 11:52

Bericht door anjake »

Ja angsten na inspanning. Ik ken het ook. Onrustig zijn na een te grote inspanning. Voor mij helpt platte rust het allerbeste. Alhoewel het soms moeilijk is juist om dan tot rust te komen.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

ik heb eens gehoord dat angstklachten veel voorkomen bij mensen met lyme.
Ik zelf heb wel eens een soort mini-paniek zoalsik dat noem. Vooral wanneer ik overbelast ben en savonds in bed lig en in het voorutizicht nog een prestatie moet leveren, die me teveel is.

Ik denk overigens dat vele mensen last hebben van bepaalde angsten , ook gezonde mensen. Maar omdat ze gezond zijn is hun belastbaarheid beter hun systeem meer in balans en ze kunnen pareren aan een vervelend gevoel door iets naar keuze te ondernemen. En dat is bij ons wel allemaal anders.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ik gebruik nu Hydrocortisone. Is nu 2e dag. Was opzich vooruit gegaan met mijn angsten maar nu in de avond is het terug.
Heeft bij mij dus duidelijk iets met de bijnieren en cortisol te maken.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Tavy, zoals jij het hebt is typisch ME (of ook Lyme etc), iedereen van ons kent dat wel. Maar sommigen hebben er hevige angsten bij, dan wordt het wat anders. Ook wat men paniekaanval noemt is niet hetzelfde als wat wij allemaal kennen; een paniekaanval duurt zo'n 10 minuten, waarbij doodsangst.

Het is best belangrijk precies te onderscheiden wat wat is, voordat je denkt dat je ergens iets aan kan/moet doen terwijl het iets anders is.

Een angst hebben is iets anders dan angst hebben. Het eerste kan iedereen hebben en is psychologisch. Het tweede is een ernstige aandoening, waar je met ME (tijdelijk) meer kans op hebt. Maar ook als wij angst hebben over onze situatie zonder heftige angst te voelen, is dat ook nog 'normaal', dus psychologisch.
Life smells...
Plaats reactie