Banner loopt over tekst heen

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

ja ik nu ook, en de tekst is heel breed, weet niet hoe het anders te noemen
Gast

Bericht door Gast »

Teb schreef:Dit komt op pagina's voor waar lange woorden zonder spatie op staan, of erg grote afbeeldingen. De browser kan dit niet goed afbreken (er staan immers geen spaties die aangeven waar er op een nieuwe regel niet worden begonnen).

Als je aangeeft op welke pagina's dat gebeurt, kan één van de moderators dit verbeteren.
@Teb:

Een fix hiervoor, het volgende toevoegen aan:
http://www.me-gids.net/themes/AmazingGr ... /style.css
table.attachtable img{
max-width:550px;
}
-edit-
Voor Internet Explorer werkt max-width niet, daar is dan een workaround voor nodig. Waarschijnlijk voldoet het volgende wel (ipv bovenstaande):
table.attachtable img{
max-width:550px;
width:expression(document.body.clientWidth > 550? "550px": "auto" );
}
Mvg,
Juul
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Juul, bedankt voor je suggestie.

Ik heb nog een probleem met de expression: waarom controleren of de clientWidth (de breedte van de browser) minstens 550 pixels is? Er dient gecontroleerd te worden of de afbeelding groter is dan 550 pixels, en niet de browser. Misschien niet zo voor de hand liggend.

De eerste suggestie heb ik wel toegevoegd. Echter, ondanks dat dit een oplossing lijkt te zijn voor afbeeldingen (voorlopig in niet-IE browsers), zijn langere woorden zonder spatie (zoals een URL bijvoorbeeld) weer niet afgevangen hierdoor.

Daarom denk ik nog steeds: als je iets ziet wat niet klopt, laat het een moderator weten. Een link naar het topic of het bericht is voldoende (klik hiervoor met de rechtermuisknop op het icoontje Afbeelding of Afbeelding (wat boven ieder bericht links naast "Geplaatst" + de datum / tijd staat) en selecteer 'link kopiëren' of 'snelkoppeling kopiëren'. Daarna is het eenvoudig te plakken in een bericht naar de moderators.
Gast

Bericht door Gast »

Teb schreef:Ik heb nog een probleem met de expression: waarom controleren of de clientWidth (de breedte van de browser) minstens 550 pixels is? Er dient gecontroleerd te worden of de afbeelding groter is dan 550 pixels, en niet de browser. Misschien niet zo voor de hand liggend.
Ik zie dat het overal zo wordt toegepast, is de breedte van het element waar het in staat.
In the expression above, document.body.clientWidth should be read as the real-time actual width in pixels for the area of the body element.
Echter, ondanks dat dit een oplossing lijkt te zijn voor afbeeldingen (voorlopig in niet-IE browsers), zijn langere woorden zonder spatie (zoals een URL bijvoorbeeld) weer niet afgevangen hierdoor.
Even voor het testen:
http://www.testurl.nl/test/test/test/te ... test/test/

ditiseenlangetekstditiseenlangetekstditiseenlangetekstditiseenlangetekstditiseenlangetekstditisee

-edit-
Je kan er dit van maken. Lost de lengte van de tekst niet helemaal op (daarvoor heb je een div nodig om je tekst en moet je in de code spitten), maar zorgt er wel voor dat niet alles onder de rechter zijbalk gaat:
table.attachtable img, .postbody {
max-width:550px;
width:expression(document.body.clientWidth > 550? "550px": "auto" );
}
Als je IE wilt testen kan je dat hiermee doen.

Mvg,
Juul
Laatst gewijzigd door Gast op 25 jul 2010, 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Nou die lange teksten gaan gewoon achter de kalender door en komen aan de re-kant van h et scherm weer te voorschijn.
Maar dat zal je zelf ook wel gezien hebben.
Gast

Bericht door Gast »

Klopt, is ook nog niet aangepast. Plaatjes werken nu wel goed (behalve bij Internet Explorer, daarvoor die onderste regel toevoegen).
Laatst gewijzigd door Gast op 25 jul 2010, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Laat ik nu net Internet Explorer hebben :D
Gast

Bericht door Gast »

heb hier helemaal geen verstand van, maar waarom heb ik alleen op DIT forum er last van?,
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Juul, ik heb je tweede suggestie er ook bij gezet. Bedankt voor het meedenken en uitproberen! Ik had er geen idee van dat clientWidth de breedte van het (bovenliggende) element is (ik zou parentWidth of elementWidth verwachten, maar wie ben ik...)
Mocht je nog meer suggesties hebben, input is altijd van harte welkom (mag ook per PB of mail naar techsupport mecvs net).

Ikzelf controleer niet vaak IE (aangezien ik niet met Windows werk) dus het is fijn om een kritisch iemand mee te laten denken. Ik geloof je op je woord ;)

Dat men het alleen hier heeft en niet op andere sites, heeft enerzijds te maken met de layout (weergave) waar wij op dit forum voor gekozen hebben. Dat is een keuze geweest, en hoe we met de nadelen omgaan is een tweede probleem. Anderzijds heeft het te maken dat de browser-makers (Microsoft, Mozilla, Apple) nog steeds niet op dezelfde manier de technische code omzetten naar een visuele weergave. Ze houden zich niet allemaal aan dezelfde standaard. Later als we groot zijn is dat misschien wel opgelost (of niet eens meer van toepassing).
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

de 'banner' loopt over de forumteksten heen :(

Bericht door aquamarijn »

samengevoegd. adm.

ik heb al een hele poos (al ging het nu al weer ff goed) last van de vertikale 'banner' met online leden, advertnties, de poll, de kalender, etc.

dat loopt aan de rechterkant over de forumberichten heen waardoor ik ze niet helemaal kan lezen :s
hoe krijg ikd at weg?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

de

Bericht door diederik »

Stoute banner.
Ik weet weinig.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

de

Bericht door Lea »

Ik heb het ook regelmatig. Kun je daar zelf iets aan doen?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

de

Bericht door diederik »

Ik heb het eigenlijk nog nooit voorgehad. Misschien iets met grootte van uw scherm, of instellingen van de browser? Of ligt het toch aan de site..
Ik weet weinig.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

de

Bericht door Lea »

Misschien kan Teb ons helpen ???
Gebruikersavatar
aquamarijn
Actief lid
Berichten: 460
Lid geworden op: 03 jun 2011, 11:00

de

Bericht door aquamarijn »

ik denk dat het aan de site ligt, ik heb het alleen op deze site, en vaker wel dan niet, terwijl ik niks aan mn monitor/explorer instellingen heb gewijzigd
Plaats reactie