blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

...las zojuist een bericht dat mensen met slaapmedicatie 50%meer kans hebben op dementie....
Ging het over alleen echte slaapmed's, de pam's enzo?

Haha, P'roos, hoe dan ook, gefeliciteerd:-)
Life smells...
Gast

Bericht door Gast »

Ja,de benzodiazepinen,vallen pammen daar ook onder? Denk het wel he?
google:slaapmiddelen verhogen risico op dementie met 50%,dan kom je verschillende artikelen tegen
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Annac,

ik had lekker pannenkoekjes gebakken voor me zelf,heerlijk met wat suikervrije jam.
en warme Chocomelk met lactose vrije slagroom.

inmiddels ben ik er achter dat ze in 1966 geboren is ,dus 49.:lol: :wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
nicoda
Beginner
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 aug 2013, 15:37

Bericht door nicoda »

Paar maanden geleden een bezorger met 60KG aan hondenvoer voor een dichte deur laten staan :oops:

Voer bestel ik via internet, waarna er een bevestigingsmail volgt met de bezorgdatum, die is afhankelijk van de routes die ze rijden. Mail ontvangen en daar stond de bezorgdatum 10-3-2014 (het was oktober..). Ik was echter gestopt met lezen na de 10 en ging uit van 10-10, precies een week later. Dus op de 3e ging sochtends vroeg de bel, ik was nog doodmoe en verwachtte niemand, dus niet op gereageerd. Om vervolgens een paar uur later wakker te worden, aankleden en met de honden naar buiten..en daar stond een toren aan kratten hondenvoer voor de voordeur. :shock: Arme bezorger heeft het allemaal een trap op moeten slepen, en vervolgens kon ik het allemaal weer naar beneden halen om het naar de berging op de begane grond te brengen. Karma denk ik 8)
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Nicoda,

8) ja, zo herkenbaar,dat die Datum zo onduidelijk is he,ik trap er ook vaak in hoor,
ik heb geleerd dat eerst de Dag 3 datum komt,en dan de Maand 10 datum

arme jij:lol:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

@brandy Ah ja, de benzo's dus. Gelukkig geen amitriptiline of mirtazapine.
Life smells...
Gebruikersavatar
meintje
Vertaler
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 feb 2014, 12:39

Bericht door meintje »

Een poos geprobeerd de tv uit te doen. Met de tablet.
En niet snappen waarom dat niet gaat.
Nu zou dat heel geavanceerd mogelijk kunnen zijn, maar dat is het niet.
Ze zijn allebei wit, de afstandsbediening en de tablet.
En mijn hersens hebben teveel gedaan.
Mist.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Haha, herkenbaar. Mobiel, zapper, toetsenbord ... backspace op de smart-tv zoeken enzo.

Ben, al nadenkend, pas ook op een haar na onder tram 4 gelopen, 't is aan de tramchauffeur te danken dat 't net goed afliep. Denken en nog iets horen tegelijk is te veel :)
Life smells...
Gebruikersavatar
mamalisa
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 sep 2017, 14:15

Bericht door mamalisa »

Vanmorgen mijn dochter lopend met de hond erbij naar school gebracht, 1 straat verwijderd van school erachter komen dat je het schooltasje ben vergeten. Snel terug rennen naar huis, toch maar de fiets pakken want we zijn toch wel laat. Fiets uit de schuur gepakt, weer terug naar binnen omdat je vervolgens wéér het tasje vergeet, snel weer naar de fiets rennen en vervolgens weer naar de achterdeur omdat je de sleutel aan de buitenkant in het slot laat zitten.

Later op bezoek bij een vriend die vraagt ben je nou 29 of 30? Heel lang nadenken en vervolgens je rekenmachine erbij pakken omdat je het echt niet meer weet (29 trouwens)
Gebruikersavatar
anne-sophia
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 aug 2014, 10:23
Contacteer:

Bericht door anne-sophia »

:D :D :D

Proberen de S-Bahndeuren open te doen door op het knopje van je autosleutels te drukken. ´s Avonds laat. Maar een paar Duitsers in de helverlichte S-Bahn, die dan ook niet gaan lachen, maar chagrijnig in het raam naar hun eigen spiegelbeeld gaan zitten staren.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Wat leuk dat dit topic nog steeds bestaat!

Ben net begonnen met een paar uren werk per week en de blunders zijn al niet meer te tellen.

De koekjesautomaat was net bijgevuld en deed het niet meer. Ik moest uitzoeken wie de leverancier was maar vond het niet terug in de handleiding van mijn werk. Dus bel ik naar een collega die er al langer werkt. Die vroeg natuurlijk : Staan de contactgegevens niet op de machine?

Of course, dat ik daar niet zelf aan kon denken ... Mijn IQ heeft echt een deuk gekregen met deze ziekte.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hee, marlène! Hoe is het?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik zal een nieuw topic starten voor de update.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

"Wat leuk dat dit topic nog steeds bestaat!"

Haha, 't is maar wat je leuk noemt!


'Mijn IQ heeft echt een deuk gekregen met deze ziekte."

Bedoel je niet meer concentratie????



Ja, inderdaad, Marlène, hoe vaart je verder?
Gebruikersavatar
agnes
Actief lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 01 jun 2009, 21:55

Bericht door agnes »

Misschien hebben wij er meer last van, maar het kan ook gebeuren als je diep in gedachten verzonken bent (en verder niks mankeert).
Mijn moeder was heel gezond (tot op hoge leeftijd) en had het regelmatig. Ikzelf soms ook- met of zonder ME.
We lachten er altijd om . Nu mijn moeder er niet meer is en ik betrap mezelf erop, lach ik er alleen om.
Kan zo gauw geen voorbeeld bedenken. Het gebeurt me zo af en toe, maar niet heel vaak.

Mijn IQ is niet veranderd (noch officieel, noch bij mij merkbaar), maar ik kan me veel minder goed concentreren. Na ongeveer 2 uur is op een goede dag mijn concentratie ver op. In die 2 uur doe ik dan bijvoorbeeld vrijwilligerswerk- op kantoor aan de computer, dingen die ik goed kan en leuk vind en die gewaardeerd worden.
Dat mijn concentratie na 2 uur ver op is bleek ook uit een neuropsychologisch onderzoek bij Elly van der Scheer (neuropsycholoog) in 2008/2009. Destijds gedaan i.v.m. een beroepsprocedure tegen het UWV.
Plaats reactie