blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door visje »

Hoi allemaal,

Ik weet dat ik niet de enige ben, lees ze regelmatig bij verschillende topics, blunders door concentratie en geheugenproblemen, maar dacht ik maak er een topic van. De geheugen en concentratieproblemen zijn niet om te lachen, maar de blunders soms wel :) .

Een tijdje geleden ging ik boodschappen doen op de fiets. Ik was in een winkel geweest en moest nog naar een andere winkel. De boodschappen die ik had (2 tassen) had ik in mijn fietstassen gedaan. Ik kom terug van de 2e winkel, was maar even weg geweest, fietstassen leeg! Ik dacht nou ja, wie steelt er nou boodschappen, echt balen :x ! Ik loop terug naar de winkel en vraag of ik mijn tas achter de balie mag laten als ik opnieuw boodschappen zou doen omdat mijn fietstassen waren leeggehaald.

De vrouw achter de balie zei: ik zou aangifte doen...Dat leek mij een beetje overdreven, maar ik had eerder op het pleintje twee agenten zien lopen en dacht ik kan even kijken of ze er nog zijn en ze laten weten dat dit gebeurt, ik loop naar buiten en ik loop langs een fiets, een meter of 10 van mijn fiets staat een fiets met fietstassen die een beetje op de mijne leken, de fiets zelf niet, die was licht grijs, ik heb een donkerblauwe. Ik dacht, ik zal toch niet......en keek in de tassen, maar ja hoor :roll: .....ik had mijn boodschappen bij iemand anders in de fietstassen gedaan :oops: Vervolgens moest ik terug naar de winkel waar mijn tas achter de balie stond en het opbiechten :oops: , ze moest lachen en zei dat ik de volgende keer eerst maar een bak sterke koffie moest nemen voor ik van huis ga.

Nog een blunder: Laatst moest ik mijn adres aan de telefoon doorgeven en toen ze het huisnummer vroeg was het stil. Ik wist het echt niet meer. Ik moest naar buiten lopen om te kijken bij de voordeur :oops:

Ik hoop dat jullie ook een paar leuke hebben. Er zijn al zoveel vervelende en frustrerende dingen aan deze ziekte dat we wel moeten proberen een beetje te blijven lachen toch :)

groetjes, Visje
Izzy
Gevorderd lid
Berichten: 1012
Lid geworden op: 20 nov 2009, 15:54

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door Izzy »

Haha, heel herkenbaar allemaal.
Ik had laatst zoiets met planten water geven: toen ik klaar was zette ik op de automatishce piloot de gieter terug...in de koelkast.

Nou heb ik wel vaker problemen met die gieter.
Wilde ik cornflakes in een schaaltje doen, pak ik ipv de cornflakes de gieter en hou hem ook net zo mooi ondersteboven.
Stom ding :oops:

Liefs.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door marlène »

Tandpasta op mijn gezicht smeren ipv creme.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door marlène »

De oprit naar de autosnelweg nemen naar oma ipv rechtdoor rijden naar de kinderopvang.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door marlène »

Rechtersandaal links aandoen of omgekeerd.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door marlène »

Mijn kinderen systematisch bij de verkeerde voornaam roepen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door marlène »

Rekeningen vergeten te betalen keer op keer en vervolgens de verkeerde betalen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door marlène »

Naar de dokter gaan en buitenkomen zonder voorschrift waarvoor je eigenlijk gekomen was.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door Gast »

stroomstoring door kapot strijkijzer, en dan alles volgens een briefje(slim hè!) nakijken in de meterkast, hoe te handelen bij stoppen te verwisselen, en dan de stop er verkeerd insteken, en dus zo niet vast te draaien, en er dan een buurman bij moeten halen(10 huizen verder)....

zo blond hè
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door aura »

De vuile was in de oven stoppen en er pas halverwege achterkomen dat het niet de wasmachine is.

#-o :lol:
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
aura
Actief lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 20 jun 2010, 02:23

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door aura »

Met de buurman praten terwijl ik de hond (chihuahua) op de arm heb. Na een aantal minuten verder in paniek roepen, waar is de hond?. Heen en weer lopen en roepen naar de hond. De buurman die je verbaasd staat aan te kijken, sprakeloos en wijzend naar mijn arm. Kijk ik naar beneden staat de hond me ook onschuldig aan te kijken, hahaha, als ze nou zou blaffen van ik ben hier... maar ja..dan sla je dus wel een flater....:lol:
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door bloemetje »

Oh jongens, wat maken jullie er een dolle boel van! Fijn dat jullie het hier willen melden, kunnen anderen ervan meegenieten. Ik kom niet meer bij!
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door stargazertje »

Drie keer naar de supermarkt op 1 dag lopen en toch alles halen behalve waarvoor je naar de supermarkt ging.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door stargazertje »

In een gesprek met hulpverlener (terwijl hij de Belastingdienst aan de lijn had) echt niet op mijn leeftijd kunnen komen.
Gast

blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Bericht door Gast »

ik had nog heel veel oude brillen van mij in een la liggen, en heb de meeste weggegooid, ik bedoel maar, jaren 80 brillen, idioot grote glazen, daar kun je iemand in een arm land toch ook niet blij mee maken?
maar toen ineens... hee dit is toch ook wel een leuk brilletje??
waarop mijn man mij aankeek, tja hoe zal ik het zeggen:meewarig?ietwat geirriteerd?bezorgd?

DAT IS JE NIEUWE BRIL!!! :oops: :oops: :oops:
Plaats reactie