blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

-In de oven aardappels oid doen en dan vergeten om op de klok te kijken en dus geen idee hebben hoelang ze er al in zitten of niet.
- Pan op het vuur vergeten waarin groente staat te stomen en pas er weer aan denken als je iets begint te ruiken (gebeurd mij altijd op de een of andere manier met sperziebonen en broccoli)
- Rustig 2 stuks vlees/groente/aardappels maken voor dezelfde maaltijd.
Gebruikersavatar
vivijan
Gevorderd lid
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 nov 2009, 19:18

Bericht door vivijan »

Ik ga zelden of nooit naar een winkel, manlief doet dat, gisteren vlug over en weer achter sandalen, praat er daar iemand tegen mij, k'wist bij God niet wie het was, tot het mijn zus bleek te zijn :shock: :lol:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Een van mijn cavia's moet medicijnen krijgen. Het ene medicijn 2x per dag en het andere 3x. Ik weet echter niet of ik beide medicijnen nu al 2x heb gegeven of niet. ](*,) ](*,)
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Er stonden twee pakken yoghurt op het aanrecht. Ik zie het pak met de dop en wil daardoor de onzichtbare dop op het pak voor mijn neus opendraaien.... :roll:

Niet meer weten hoeveel boterhammen je die dag al op hebt... (als ik me er aan hou dat ik er 's morgens twee en 's middags twee eet is er niks aan de hand. Zodra ik daar vanaf wijk gaat het mis)
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
lenthe
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 01 apr 2010, 15:43

Bericht door lenthe »

-Iets vragen en daarna niet meer weten of ik het al vroeg. Beschamend om het dan terug te vragen en dan als antwoord krijgen: "Maar je hebt het zojuist gevraagd." En ik kan het me gewoon niet herinneren.

- Heel beangstigend was de ene keer dat ik echt niet meer wist in welk kalenderjaar we zaten, dan ben ik in paniek geschoten en overal gaan zoeken om dan te zien dat we 'toen 2009' waren. Toen was ik echt in paniek. Heeft geen gevolgen voor een ander, maar ik was behoorlijk in paniek.

- Met takenlijstjes (zelfs moeten opschrijven: vaatwas leeghalen bvb) moeten werken, anders gewoon zaken vergeten. En echt onnozele dingen vergeten.

- Een afspraak meteen noteren of ben het uur van afspraak daarna kwijt.
Niet de eerste keer dat ik dan terug moet bellen om te vragen wanneer mn afspraak al weer was. Dus als ik weet dat er mij een afspraak gaat gegeven worden denk ik al op voorhand: "Concentreer je als het uur wordt gegeven."

- Toen ik nog reed, voorlopig gestopt, weten waar ik moet zijn, want een plek dat ik bvb vaak naartoe moet, plots niet meer weten hoe ik daar in godsnaam geraak.

- Neem mn medicatie in, twijfelen of ik dat ene pilletje van dat medicijn al heb geslikt of niet?

- En nog iets raar...Als mn mijn leeftijd vraagt. Verleden keer moest ik bij een cardio voor inspanningstest en spirometrie en die vroeg mn leeftijd, ik stond daar met mn mond vol tanden: "Euh..." Beschamend Ik weet niet of het van de zenuwen was of niet, maar denk het niet. Ik had die vraag ook niet verwacht en lag rustig neer op een electrocardiogram te wachten. En het getal dat er steeds uitkomt als ze mn leeftijd vragen is 27j. Terwijl ik er nu 29 ben, waarom ik dat getal 27 in mijne kop heb , geen idee. Zolang ik niet blijf zeggen dat ik 27j ben als ik er 85 ben :D

-Onlangs nog, ik kleed me aan en trek dus mijn broek over mijn pyjamabroek aan en dan zit ik na te denken dat er 'iets' niet klopt, maar wat? Frustrerend

-Ik moet kleefpleisters hebben en open de koelkast ipv de kast ernaast, eerst denk ik dat het gewoon een vergissing is van kast. Gewoon verkeerd handvat vastgegrepen. Ik wil de rest van de kleefpleisters opruimen, open ik toch terug de koelkast! De koelkast, is echt erg, ik zou daar dus alles in gaan halen en opruimen.

-Onlangs nog, een korte wandeling met mn hond. Plots beseffen dat ik gedurende een periode echt volledige black-out heb en me dus niet meer kan herinneren dat ik daar een paar seconde eerder dus effectief ben gepasseerd. Met een kakzakje de behoeften die mn hond legt oprapen. een vuilbak tegenkomen, dat erin gooien en me daarna afvragen 'waar ik dat poepzakje' toch ben verloren?
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik had vorige week na het telefoneren de hoorn er niet op gedaan.
En iedereen maar afvragen waar ik de hele dag was.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

men kwam mij een inspuiting b12 geven gisteren. in plaats van mijn broek los te ritsen, rits ik mijn trui los.

daarna wou ik naar buiten, wist ik niet meer hoe de terrasdeur werkt.

vervolgens een dvd opzetten, ik zat met de afstandsbediening in mijn hand en wist niet wat ik in godsnaam met dat ding moest doen.

lenthe, dat van die takenbriefjes doe ik ook. alles maar dan ook alles schrijf ik op. zelfs de dingen die ik nog moet vertellen aan mijn vriend staan op post-its.
en mijn leeftijd of het jaartal, nog zo'n dingen die ik ook wel eens vergeet! dat vind ik ook best wel confronterend. ik moet dan echt aan iemand anders gaan vragen hoe oud ik ook weer ben.
en de medicatie ook hetzelfde! ik ben daarvoor al lang van plan om me eens een doseerdoos voor een week ofzo te kopen.
Gast

Bericht door Gast »

echt kopen zo'n doseerdoos, ik heb er al lang een, bij een apotheek gekocht, ideaal, zo hoef je maar 1x per week op te vulllen, en vergeet je ook niet zo gauw om je medicijnen in te nemen, staat bij mij in de keuken
en helaas heel veel blunders komen mij ook bekend voor...

groetjes
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik heb ook zo'n doseerdoos voor medicijnen en megablij. Enige domper was dat ik hem bij een online seniorenwinkel heb besteld en hij na 3 weken (moest stoppen met medicijnen en sommige pillen bleken toch niet zo'n tijd in het doosje kunnen blijven) toch wat meer vocht doorliet dan ik had gedacht.

Ik was net bij de tandarts. Ze zei zo rechts en ik wou gelijk links een openstaande deur van een ander behandelkamer inlopen.
Laatst gewijzigd door stargazertje op 03 sep 2010, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Heb ook nog wel eens dat ik bijna tegen spiegels aanloop.
Vooral van die wandspiegels die de gehele wand beslaan... oowh.. dacht dat de winkel doorliep. Mijn vriend heeft mij al menig keer een bult op mijn hoofd bespaard. Lekker dom!

Dit topic is echt heel erg grappig, kunnen we toch een beetje lachen over onze zombiemodus, hersenmist en tollende ogen.. leedvermaak :lol:
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik zit ook áltijd onder de blauwe plekken :roll: Heb er nu al twee weken een op mijn hand en ik heb géén idee hoe ik er aan kom.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Ik loop tegen deurposten op op de een of andere manier dus ik voel met je mee Janine.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1167
Lid geworden op: 11 mei 2006, 13:47

Bericht door sowfia »

ja, overal tegenlopen heb ik ook. mijn vriend heeft me al ettelijke keren gered van onder een auto te lopen ook.
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

De was van de lijn willen halen, maar wat gek er hangt geen was.
Nee, die lag al dagen nat in de machine te wachten tot ik hem zou ophangen.

De koelkast open doen om mijn opgewarmde maaltijd te pakken die uiteraard in de magnetron ligt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De pot gekookte spagetti in de kast doen
en het pak opengemaakte spagetti in de koelkast
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie