blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

Met volle aandacht en heel geïnteresseerd naar iemand zijn verhaal luisteren en dan moeten vragen: "wat zei je weer? of over wat waren we aan praten?"
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

oh ja herkenbaar.

Wat hoor ik nou toch?? Oh de waterkoker. Was ik water aan het koken dan? En zo ja, waarom dan?

Je was daar toch al eens geweest...nee hoor ik was er voor het eerst. En er dan thuis achter komen dat ik er inderdaad al eens eerder was geweest (kwartje valt wat laat).

De kattenbrokken in de drinkbak gooien.

Ik ben wel altijd bang dat ik een keer huidcreme op mijn tandenborstel doe of mijn mascara verwijder met nagellak remover. Ik doe nu uit voor zorg maar geen mascara meer op.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

-Ik heb vanmorgen volgens mij 2 keer ontbeten
-Toen ik onder de douche stond wist ik nu niet meer of ik wel of niet conditioner in had gedaan.
- Pakte vandaag de net gekochte tube scrubzalf om te gebruiken. Bleek het gezichtsgel te zijn.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

De ijskast openen ... en je afvragen, wat kwam ik eruit halen?

of een variante

Naar een bepaalde plek van de kamer gaan en niet meer weten waarom.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@ Stargazertje

haha die eerste is wel erg grappig.

Dat van die conditioner heb ik ook altijd. Ik weet ook nooit of ik me nu wel of niet al gewassen heb (met zeep dan). Dan doe ik het nog maar een keer.

Van die derde categorie vergissingen ben ik nooit zo gecharmeerd, wie weet wat je de volgende keer op je gezicht smeert!
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Na het koken op de borden opscheppen, keurig mes en vork er bij.
"Schat heb jij mijn vork gezien???" Ooooow ik heb er twee!!!
(op mijn bord twee vorken gelegd en op die van hem twee messen :lol: )
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Ik heb het ook vaak met medicatie, heel vervelend soms.
Dan weet ik niet meer wat ik al genomen heb en wat niet. Heb er ondertussen wel een systeem voor, maar heel af en toe loopt het toch nog mis.
Gast

Bericht door Gast »

hoi cleopatra,


ik heb sinds lange tijd een weekdoos voor mijn medicijnen, per dag 4 vakjes) en die hoef ik dus maar 1x per week op te vullen, zo zie je ook tijdig of je weer medicijnen bij moet halen.
groetjes
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Je computer opstarten om iets op te zoeken/ te doen en dan later je computer af te sluiten om dan te beseffen dat je niet hebt gedaan wat je moest doen.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

@stargazertje
hahaha héél herkenbaar!!! :lol:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Na het douchen vergeten mijn bril op te zetten en me dan afvragen hoe het komt dat de wereld er zo wazig uitziet.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Standaard de warme kraan open draaien als je de koude kraan open wilt doen en dan je afvragen waarom het water zo warm is.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

- Iets belangrijks perse zelf willen onthouden, maar in de winkel staan en alleen weten dat je iets moest onthouden maar niet wat.
- Iets belangrijks opschrijven om een papiertje maar vervolgens dat papiertje vergeten.
- Na de weg te hebben gevraagd al als je naar de auto loopt de instructies vergeten zijn.
Gebruikersavatar
visje
Gevorderd lid
Berichten: 897
Lid geworden op: 16 jan 2010, 20:58

Bericht door visje »

Wat leuk dat er al zoveel reacties op de blunders zijn :) en hoe herkenbaar allemaal! Toch fijn he om te weten dat je niet de enige bent met dat soort dingen.

Naar de koelkast lopen en iets pakken en op het aanrecht zetten en even later terug in de koelkast zetten.....terwijl je het broodbeleg toch gepakt had om op je brood te doen. Dus weer opnieuw uit de koelkast halen. En ook nog vaak vergeten de deur van de koelkast dicht te doen :? .

Iemand bellen om iets te vragen en vervolgens als degene opneemt de vraag vergeten zijn.

In de winkel weglopen zonder je boodschappen (of met de helft) en dat er dan weer iemand achter je aan komt rennen om het te brengen.

Weg willen lopen en vergeten dat je nog niet betaald had :oops: .
Of nog erger...Ik kwam laatst een winkel uit met een deegroller en knoflookpers in mijn hand. Pas na ca 10 minuten kwam ik er achter dat ik er mee in mijn hand liep en nog erger dat ik er niet mee langs de kassa was geweest om te betalen :oops: :oops:

groetjes, Visje
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Bij het spuiten met de Nexavir, zet ik mijn spulletjes daarvoor altijd op de aanrecht. Dus ook het lelijke gele naaldenemmertje. Die staat dan naast de waterkoker. Ben ik klaar met injecteren, dan gaat het hele spul weer terug de kast in, want Bloem wil niet de hele dag tegen dat foeilelijke ding aankijken. Vervolgens sta ik dus met de waterkoker in mijn handen om die in de kast te zetten. Eeeeeeeeeeuh ..

Zojuist koffie gezet, ging maar net goed: wilde de koffie regelrecht in het kopje doen ipv in het filter. Niet zo'n drama als het misgaat, behalve als je bedenkt dat het zowat de laatste korrel koffie in huis was. Gelukkig gaat manlief morgen weer boodschappen doen, dan is het minder erg als ik zo aanknoei!
Plaats reactie