Media-acties

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Media-acties

Bericht door Alabama »

Hier een nieuw topic voor acties die gericht zijn op tv-programma's (jaja). Er zijn heel veel programma's waar we ons verhaal kunnen doen. Mijn eerste suggestie is: eo-programma Jong.

Ben je geen gezochte persoon, en kun je op tv verschijnen, laat het dan weten!
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Media-acties

Bericht door Alabama »

wel jammer dat er nog geen vrijwilligers zijn. het liefst zou ik mezelf al voor 10 programma's tegelijk willen opgeven, maar ik wil met mijn gebrabbel niet nog meer bevestigen dat het tussen de oren zit.

we hebben nog een hele lijst met emailadressen nog van de mailbomactie:

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... &start=105 (pagina 8 ) daar zitten programma's bij die weer benaderd kunnen worden
God is closest to those with broken hearts..
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

Media-acties

Bericht door vinmar »

Ik heb zojuist een email gestuurd naar de reactie van Pauw en Witteman. Dit programma komt weer 5x per week vanaf aanstaande maandag.

Ik heb gevraagd of zij in de komende weken ook een keer aandacht willen besteden aan de recente ontwikkelingen rond XMRV en ME/CVS.


Vincent
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

Media-acties

Bericht door vinmar »

uhh, redactie
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Helaas ben ik niet meer jong, zucht.... Ik sluit me helaas aan als reactie bij de redactie. Goed werk!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

jong, ja, daar heb ik ook weleens aangedacht....
maar op nou op tv te komen... kweetnie
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

Bericht door vinmar »

Pauw en Witteman zijn vanaf vanavond weer op de buis en ik heb nog geen reactie van de redactie gehad...
Daarom maar een oproep om allemaal even een berichtje te sturen naar:

http://pauwenwitteman.vara.nl/Contact.105.0.html


In mijn vorige mailtje aan de redactie heb ik de suggestie gedaan om viroloog prof Charles Boucher uit te nodigen. Deze blijkt nu ook aanwezig te zijn op de XMRV conferentie van 7/8 september in de VS.

Ik kan me niet voorstellen dat prof Boucher straks nog nee gaat zeggen tegen een uitnodiging van Pauw en Witteman. Er worden tijdens deze XMRV conferentie mogelijk wel drie of vier nieuwe XMRV publicaties verwacht.



Vincent
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik vind dat een heel nobel streven dat jullie bv Pauw en die wiiteman benaderen.
Vind P&W zelf ook wel achterhaald hoor. saai

maar ik vraag me af of jullie weten dat hun programma in stand word gebracht door wat hun voorgekauwd wordt.
Dus ligt ook aan banden net zoals zoveel programma's.

Je ziet ziet het bv al aan de laatste weken in de media overal komt de CDA in beeld. Die worden gewoon naar voren geschoven.

Net zoals de mex griep dat wordt gehypt en mensen angst aanjagen in de media zodat mensen massaal die vaccinatie bij de kinderen laten zetten.

en ME/cvs wordt tegen gehouden omdat in de media te krijgen.
kijk maar naar @Eenvandaag mogen niet nog een keer een uitzending maken en deel 2 ging al met moeite en het werd niet eens vermeld in de vooraankondiging dus dat ligt ook aan banden.

er zijn sinds vandaag nieuwe zenders in de lucht en deze gaan wel zaken vermelden wat andere media verzwijgt misschien kun je die beter benaderen, tenminste ik neem aan dat ze meer nieuws vertellen dan de standaard zenders.
volgens mij Wakker Nederland en powned zoiets
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

Bericht door vinmar »

Hier kun je het programma vinden van de 1st XMRV workshop van 7/8 september:

http://www.virology-education.com/index ... E3BCEB0FB0


Professor Boucher van de Erasmus Universiteit Rotterdam zit in het team van Virology Education (zie bovengenoemde website) en zit in ieder geval met zijn neus boven op de ontwikkelingen in het XMRV-onderzoek.

Ik ga ervan uit dat hij over een paar dagen nog wel wat meer te melden heeft dan prof van der Meer vorige week ...


Vincent
Gebruikersavatar
aimee
Actief lid
Berichten: 316
Lid geworden op: 24 jun 2010, 12:31

Bericht door aimee »

Ohhh wat goed!! Ik vind het een top idee om aandacht te vragen in de media.. Ik zie ook elke x op tv "Je zal het maar hebben", van BNN.. Haha, dan moet ik ook elke x aan mezelf denken. Ik zal mijn gedachten er eens over laten gaan. Op het moment moet er nog net iets teveel geregeld worden voor mezelf of ook nog een tv programma langs te laten komen, maar in de toekomst sta ik er zeker voor open.
Ik vertrek vandaag, elke dag opnieuw..
www.aimee.vertrektvandaag.nl

Ik ben inmiddels ook vertrokken op Twitter!!
http://twitter.com/Aimee_CVS of http://aimee.vertrektvandaag.nl/twitter
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Wat te denken van 'Spraakmakende Zaken' van Paul Rosenmuller? Hij kaartte allerlei opvallende zaken uit de media en achtergronden van het nieuws aan. Al moet ik toegeven het programma nooit daadwerkelijk te hebben gezien, maar dat zegt niet zoveel over het programma: ik ben nu eenmaal niet zo'n tv-junkie meer.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Hoe meer reacties op deel 2 van de uitzending van EenVandaag, hoe meer kans op een derde deel! Reactie kun je onderaan via onderstaande link plaatsen:

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/362 ... ek_naar_me

Mijn reactie staat er al!
Gebruikersavatar
maritta
Beginner
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 mei 2009, 19:08

Bericht door maritta »

Melanie heeft gelijk!!

Tegenwoordig kijk ik bijna geen nieuws meer, je weet toch niet wat je r van kan geloven! Het is natuurlijk goed om de aandacht te krijgen. Maar een vrije discussie zal het niet worden.
Gebruikersavatar
vinmar
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: 30 mei 2010, 14:42

Bericht door vinmar »

In Londen gaan ME-patienten volgende week maandag demonstreren voor de deur van het Science Media Centre, omdat ook daar de media nauwelijks aandacht schenken aan de ontwikkelingen in het XMRV-onderzoek.

Het wordt een demonstratie met lege, onbeschreven borden en spandoeken.


http://www.facebook.com/topic.php?uid=1 ... opic=14689
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Ook ik heb al vaak aan 'Jong' en 'Je zal het maar hebben' etc. gedacht. Maar ja.... :oops:
Plaats reactie