Afgestudeerd!

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Fantastisch.... wat een enorme prestatie! Gefeliciteerd!! =D> =D> =D> \:D/

En de Wii Fit vind ik zelf ook ideaal voor mijn "conditietraining". Pas op dat je niet over je grenzen heengaat, de oefeningen lijken zo weinig op het moment zelf... een uur later niet meer :P
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
mieks
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jan 2010, 15:00

Bericht door mieks »

van harte gefeliciteerd! hele prestatie!! ik weet hoe zwaar het is om met onze situatie te studeren
succes met de sollicitatie!
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

En de droom blijft maar doorgaan. Wanneer komt het moment dat iemand me wakker knijpt? Crisis? Het lijkt voor mij niet op te gaan. Hittegolf? Waar?

Voor op het moment: 4 sollicitatiegesprekken gevoerd, waarvan 1 tweede gesprek en een aanbod gekregen, 1 afwijzing, en 1 waarbij ik uitgekozen ben uit meerdere kandidaten. Daarnaast nog eens 2 aanbiedingen waarvan ik er inmiddels 1 zelf heb afgewezen...

Ik voel me net het NL's elftal op het moment, alsof ik alles aankan!

Maar wat blijft dat stemmetje toch vervelend als ik dan weer eens 's middags in bed duik... 'Je kunt niet zo veel als een ander', 'Pak nou eens rust', 'Die baan is veel te zwaar voor je'...

KOP DICHT!

Of... toch maar weer verstandig doen en luisteren? Maar dan net die ene leuke baan mislopen? Genoegen nemen met minder?

Zucht, wordt een zwaar weekend nadenken. Wat een luxeprobleem...
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

oeioei... 1 ding: je dillema komt mij bekend voor en ik heb langzamerhand helaas de nadrukkelijke ervaring dat je niet moet doordenderen.

Moet je genoegen nemen met minder of juist door die beslissing meer krijgen?
Ik denk namelijk dat een duurzame keuze, waarin jij je het gelukkigst gaat voelen, een keuze is die volgens jou " wat minder is". Maar wat is minder?
Moet je persé knallen en rennen en vliegen? En waarvoor? En wat brengt je dat? En wat mis je dan zo nodig als je "genoegen neemt met minder" ?

En waarom zie je 1,2,3 dagen werken of desnoods 4, ik weet je sollicitaties niet, als minder? Is dat voor jou niet alleen maar meer?
Dan heb je én geld, én een redelijk gezond gevoel, én tijd voor jezelf en sociale dingen, én je pleegt geen roofbouw op je lichaam die nog minstends 60 jaar mee moet kunnen gaan.

Idd een zwaar weekend voor de boeg!


Laat je niet gek maken!
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

Hey Janine,

Bedankt voor je bericht.

Ik ben normaal inderdaad een doordenderaar :wink: . Gelukkig door de behandelingen vanuit Lelystad is dat al een stuk minder, maar helemaal weg is het nog niet.

Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt. Ik plak er nog een maand vakantie aan, en dan ga ik in september voor 4 dagen in de week aan de slag, met de woensdag als vrije dag. Dat leek mij het meest ideale scenario om bij te komen en daar gingen ze gelukkig mee akkoord. Het contract is vandaag op de post gedaan :). De werkzaamheden zijn gelukkig niet zwaar voor me (voornamelijk computerwerk), alleen de reistijd is vervelend.

Dus nu kan ik echt gaan genieten van mijn vakantie :D.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hai Amaike,
Amaike schreef:Ik heb mijn keuze inmiddels gemaakt. Ik plak er nog een maand vakantie aan, en dan ga ik in september voor 4 dagen in de week aan de slag, met de woensdag als vrije dag. Dat leek mij het meest ideale scenario om bij te komen en daar gingen ze gelukkig mee akkoord. Het contract is vandaag op de post gedaan :). De werkzaamheden zijn gelukkig niet zwaar voor me (voornamelijk computerwerk), alleen de reistijd is vervelend.
AfbeeldingFantastisch, meis, dat je een baan hebt gevonden! Ook hiervoor: Van Harte Gefeliciteerd Afbeelding! En wat fijn dat de woensdag de vrije dag is, dan kun je rust nemen.

:P Ga nu lekker genieten van de diploma-uitreiking en van je Vakantie!

En laat je af en toe hier nog wel eens weten hoe het met je gaat? Want, daar ben ik best benieuwd naar.

Groetjes en liefs, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Echt héél fijn om te horen dat het goed gaat en dat ze rekening houden met je rustdag!

Lekker genieten van de vakantie en daarna van de voldoening van het gepresteerde werk en de centjes die gaan binnenstromen. Een mens houdt nu eenmaal wel van een beetje psychologische en financiële beloning.

Groetjes

Marlène
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Wauw, van harte gefeliciteerd!
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Bericht door Amaike »

@Louisa: zeker blijf ik hier posten hoe het met me gaat. Ik heb enorm veel geleerd van alle andere mensen die dat hier doen, dus het is een kleine moeite om dat zelf ook af en toe te doen.

@Marlene: bedankt :), ga ik zeker doen. het bedrijf waar ik ga werken bied ook maandelijks een stoelmassage aan hihi, heerlijk. laat die deadlines maar komen :wink:.

@Janine: dank :)!
Plaats reactie