duizelig / dronken / reisziek gevoel

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

duizelig / dronken / reisziek gevoel

Bericht door orange »

Hallo,

De laatste 8 maanden heb ik een nieuw maar heel vervelend symptoom bij. Tot hier toe lukte het om met alle symptomen te leren leven maar dit is er echt teveel aan.

Ik heb steeds het gevoel op een boot te zitten die vaart op volle zee, het lijkt alsof ik steeds dronken ben, ik kan mij totaal niet concentreren, het maakt me misselijk, ... Wanneer ik een tijdje met de auto gereden heb en ik stap dan uit dan is het nog 100x erger...

Bij de oorarts geweest, bij de neuroloog geweest (toen deze hoorde dat ik aan CVS lijd nam hij mijn klachten opeens niet meer serieus), ...

Mijn prof heeft er ook niet echt een verklaring voor...

Ik ben ten einde raad...

Orange
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

duizelig / dronken / reisziek gevoel

Bericht door janine »

Leuk he!
Heb ik ook dagelijks sinds een paar maanden.
Ik noem het "alsof ik continue uit een kermisattractie kom".
Kan er ook heel weinig mee. Loopt nu oa. daar vooral de studievertraging mee op.


Geen oplossing voor je!
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

duizelig / dronken / reisziek gevoel

Bericht door Eressea »

Ja, dat is een bekend symptoom bij ME/CVS... Bij mij komt het in aanvallen, nu denk ik een jaar of 4. Bij mij kan het nog een combi zijn van hypoglykaemie (lage bloedsuikerspiegel) en lage bloeddruk, maar aangezien mijn bloeddruk nu weer normaal, en het een uur na het eten nog even erg is denk ik toch meer aan een neurologische oorzaak of het lage bloedvolume-verhaal van Vermeulen/orthostatische intolerantie.

Ik loop momenteel bij de duizeligheidspoli van de Gelderse Vallei (daar kom je Smits van de slaappoli ook weer tegen), en daar worden mijn klachten heel serieus genomen. Daar is ook uitgekomen dat ik BPPD heb, gruis in het evenwichtsorgaan (wat kan ontstaan door veel liggen of een virusinfectie). Dit is met simpele oefeningen te verhelpen. Ik ben er nu bijna van af, maar kan helaas niet zeggen dat het heel erg veel heeft geholpen, ik ben nu alleen niet meer duizelig als ik lig, maar met zitten en staan zwiebert alles nog erg om me heen (of ik zwieber - dat verschil heb ik niet zo goed door :P). Maar goed, de duizeligheidspoli is een idee eventueel, verwijzing via huisarts of Smits, verder heb ik nog niets gevonden dat helpt...

link naar duizeligheidspoli
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

duizelig / dronken / reisziek gevoel

Bericht door marlène »

Het is wat mij betreft een vorm van dysautonomie. Je zenuwstelsel kan de indrukken niet meer verwerken. Noem het maar overload.

Het enige wat bij mij structureel hielp, was zorgen dat ik geen onnodige prikkels meer binnenkreeg.
Geen radio, tv, geluid, licht, bewegende beelden, ...
Mediteren ook. Regelmatig rustig ademen zodat het lichaam zich veilig voelt.
Steunkousen helpen je zenuwstelsel minder werk te leveren.

Ik merk regelmatig dat ik als ik lig, het lijkt of ik zwalp als in roeiboot op deinende golven in mijn lichaam. Alleen het klotsende geluid van het water ontbreekt lol.

Evenwichtsonderzoeken brachten niets aan het licht maar het is wel fel gebeterd de afgelopen maanden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

heel bekend
na 35 jaar ME CVS en FYBRO
inderdaad overprikkeling van de zeuw door dat er niets goed
meer werkt vanuit het hersengedeelte
bij mij word het kwadranten syndroom genoemd dysfunctie zenuw stelsel
ook als je last heb van je nek en ruggenwervervels heb je die klachten
ik heb het allemaal
het is een pokke gevoel en je word er doodmoe van
sterkte
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Bericht door orange »

Bedankt allemaal voor de info!
orange
Beginner
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jun 2010, 08:59
Contacteer:

Bericht door orange »

Het is terug ](*,) !
Het was de laatste weken beduidend beter (ik zit nl in het onderwijs en had 2 maanden vakantie) maar nu is school weer begonnen (werkhalftijds) en het rotvervelend gevoel is terug ... Ik word er moedeloos van. Alles is weer slechter, mijn eten, misselijkheid, ... ja ik moet het jullie niet vertellen hé wat ik weer allemaal voel en onderga ... Pffff...

Orange


http://orange-mijnverhaal.blogspot.com/
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Bij mij wordt het ook erger als ik 'te druk' ben geweest (dus iets meer doe dan niks..........). Het enige wat helpt is nog rustiger aan doen en inderdaad zoals al geschreven zo weinig mogelijk prikkels. En dus ook geen autorijden o.i.d. wat erg 'inspannend' is.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Joni ik herken het ook als ik weer eens teveel (wat is veel??) heb gedaan krijg ik ook dat dronken gevoel en duizeligheid.....
Ik rij al jaren geen auto meer omdat dat gewoon niet meer verantwoord is ivm concentratie :cry: :cry:
Gebruikersavatar
engelke69
Actief lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 15 jul 2010, 17:30
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)

Bericht door engelke69 »

Ik heb alle dagen een kater :D

Hoofdpijn, leeg in mijn hoofd, duizelig...

De meeste mensen geven veel geld uit om een kater te krijgen, ik heb het gratis :D
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ik heb ook veel last van het katergevoel, en deze zijn wel 110x erger dan mijn ergste drankkater ooit...sinds ik me nog meer gedeisd houd lijkt het wat minder te worden...en ook merk ik een verband met de voeding (ik denk stiekum toch de gluten en suiker die hier een rol in spelen).
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik heb dit ook. Ik vind het absoluut de vervelendste klacht. Ik blijf daardoor vaak maar binnen, rustig aan. Maar zelfs als ik gewoon rustig zit te lezen word ik soms draaiierig. Ik heb het idee dat dit mijn ergste klacht is, erger dan de moeheid. Pijnklachten heb ik niet vaak, wel soms wat pijnlijke gewrichten maar anderszins geen pijn.
Ik ben er dus nog niet echt waardoor het komt. Soms denk ik ook door voeding, maar ik ben al 2, 3 jaar behoorlijk aan het dieten. Alleen gluten blijft dan nog over, maar dat is al vaker getest en zou het niet moeten zijn. Ik verdenk ook de rickettsia ervan dit te veroorzaken.
Het is er ook vaak als ik niks doe, of alleen ben, dus niet direct gerelateerd aan drukte (maar ik heb ook zelden nog drukte :roll: ).
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Uit de 'gewone' allergie testen is gluten er bij mij ook nooit uitgekomen, maar nu bij DML dus wel...ik durf het eigenlijk nog niet hardop te zeggen, maar het lijkt erop dat ik de laatste dagen iets minder brak wakker word...weet niet of dat op zo'n korte tijd al invloed kan hebben, ben nl. net sinds donderdag aan de glutenvrij...daarvoor ook heel veel op dieet gebied geprobeerd, maar waarschijnlijk nooit het goede, hopelijk heeft het nu wel het gewenste effect...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Dit is heel erg herkenbaar, ik heb eigenlijk continu het gevoel op een boot met windkracht 10 te zitten. Zelfs als ik lig heb ik het gevoel dat de ondergrond beweegt. Ik heb ook heel veel moeite om recht te blijven staan en dan vooral in het donker en op momenten dat ik geen referentiepunt meer heb om me op te kunnen focussen.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Om dit soort klachten tegen te gaan is het in mijn geval heel belangrijk dat ik voldoende eet door de dag heen. Bovendien is mijn bloeddruk laag dus willen zoute dingen eten ook wel eens helpen.
Plaats reactie