Aloë vera (drank of supplementen)?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Aloë vera (drank of supplementen)?

Bericht door Gabutje »

Hallo,

Ik vroeg me af of iemand ooit aloë vera drank of supplementen heeft gebruikt en wat hun ervaringen hiervan zijn.

Op het internet wordt er namelijk een link gemaakt naar chronische vermoeidheid/ME. Het schijnt voor meerdere dingen goed te zijn.

Momenteel gebruik ik alleen multivitamine en vitamine B extra forte van de apotheek. Dus niet de vitamine B12 waar hierover op de site gesproken wordt, al is dat misschien een optie.

Ik wil niet te veel aan de medicijnen zitten aangezien ik daar helemaal niet goed tegen kan. In het verleden al een maagonderzoek gehad en daaruit kwam dat mijn hele maagwant vol littekenweefsel zat van de medicijnen, vandaar dat ik ook vaak buikpijn/maagpijn had.
Dennis
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:16
Locatie: Den Haag

RE: Aloë vera (drank of supplementen)?

Bericht door Dennis »

8) Ik gebruik aloe vera drank als antischimmel medicatie.
Schijnt daar erg goed voor te zijn.
Alleen of het resultaat geeft kan ik helaas nog niet zeggen.
Ik zit n.l. ook op een candida dieet en aan de kleurresonantie therapie en gebruik
ook nog andere medicatie. (allemaal natuurbasis)

Ik krijg dit allemaal bij kliniek preventieve geneeskunde in Bilthoven waar ook de
behandeling plaats vind.

Maar 1 ding is zeker n.l.: alleen de aloe drank (en antischimmel medicatie) is niet genoeg.
Je moet daarbij ook het candida dieet (voornamelijk geen gist en suikers) er bij
volgen om te stoppen met het voeden van de schimmel anders heeft het weinig effect.

Want dan ben je aan de ene kant de schimmel aan het doden en aan de andere kant blijf je hem gewoon voeden

Dennis
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

ik heb een aantal maanden de aloe drank genomen,helaas weer zonder resultaat.ik heb zelf ook een gevoelige maag,kan ook geen suplementen meer nemen.
Gebruikersavatar
zendamagic00
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2010, 20:42

Producten van Aloë Vera

Bericht door zendamagic00 »

Samengevoegd. Louisa, moderator ME-gids.net

Hallo, ik ben Jeanne en kern gezond, de rede voor mijn reactie is dat ik ervan overtuigd ben dat mensen geweldig kan opknappen van de producten van onder andere Aloë Vera. Het is puur natuur en de resultaten zijn overweldigend, omdat het de cel communicatie hersteld. Mensen die mij willen mailen kan ik meer vertellen.
Durf mij te mailen je zal er geen spijt van krijgen.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Producten van Aloë Vera

Bericht door marlène »

Verkoopt u ook zo'n praatjes op kankerforums?
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Producten van Aloë Vera

Bericht door cansada »

@Marlène, ik geef je groot gelijk met jouw praatjes! :wink:
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Producten van Aloë Vera

Bericht door marlène »

Aloe Vera is zeer slecht voor coeliakie patienten, dus die gevoelig zijn aan gluten.

Het verergert de ontsteking in de darmen. Dat weet ik nu toevallig omdat ik die dingen zelf verkocht heb zo'n kleine twintig jaar geleden als bijverdienste. Heb er tweejarig kind met op de spoed doen belanden. De ouders wisten niet dat het coeliakie had maar door het aloe vera drankje werden de buikkrampjes plots wel heel erg.

Wat werkt bij een gezonde mens, is daarom niet van toepassing bij een chronisch zieke.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo jeanne,

Ik ben blij voor je dat je super-kern-gezond bent.
Jammer, dat velen hier super-ongezond zijn, met andere woorden: ernstig ziek. Super-gezond zullen we niet meer worden; en/of zijn we dat nooit geweest; en/of kunnen we dat ons niet meer herinneren.

Eén ding is duidelijk je moet nog heel veel leren over de lichamelijke ernstige ziekte ME/CVS, die inderdaad past in het rijtje zoals Kanker, MS.
En er is nog niemand genezen van Kanker, MS en ME/CVS door Aloë Vera.

Ik hoop dat je de moed zult hebben om hier op het forum meer te lezen over de ernstige ziekte ME/CVS. Het is een hele klus en heftig: wees gewaarschuwd :wink:.

Als alle informatie dan echt tot je doorgedrongen is, zul je beseffen dat jouw berichtje over super-gezond zijn en het wondermiddel Aloë Vera, hier op het forum ME-gids.net, zeer ongepast is en zul je je schamen. Hopelijk ben je dan zo moedig om ons hier jouw welgemeende excuses aan te bieden.

:lol: Verbreed je horizon met kennis door informatie, meis, en word wijzer!

:lol: En wij hebben geen durf nodig om je te mailen. Er is durf voor nodig om ons hier in de openheid te vertellen dat je een vergissing hebt gemaakt. Durf jij deze uitdaging aan?......
En, wij zijn hier dan ernstig ziek, maar zeker niet dom en laten ons geen flauwekul-verkooppraatjes aansmeren en holadijee-verhalen wijs maken van mirakelse genezingen door Aloë Vera. Zit je misschien ook bij Herbalife en consorten?:wink:.

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 24 nov 2010, 22:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik hoop dat dit verhaal niet net zo verloopt als met de topic Kokosolie
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi cansado,
cansado schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik hoop dat dit verhaal niet net zo verloopt als met de topic Kokosolie
:lol: Het zit wel in die hoek, ben ik bang. We shall see en ik houd het in de gaten :wink:, geen zorgen, meis.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

Bericht door cansada »

Laten we het hopen van niet. Ik blijf liever neutraal als je het niet erg vindt. :|
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Glycobiologie, is een nieuwe tak binnen het onderzoeksveld van een aantal uni`s binnen Ned. Ze hebben een prijs gekregen die staat voor een van de tien wetenschappen toe de toekomst zal veranderen.

Er zijn 12 soorten essensieele suikers, en in de westerse voeding komen er maar 2 voor. Maar voor cel tot cel communicatie is een opbouw nodig van alle 12. het schijnt dat een suiker in alou vera en chitake de gezondheids claims waarmaken.

er word momenteel veel onderzoek mee gedaan. ook zijn er trails bezig met behandelen van de ziekte van lyme, resultaten schijnen veel belovend te zijn.

Helaas is valt het onder voeding en is hier ook weer een rel gaande met de groote farme as usual om het als medicijn te mogen toepassen
het spul is ook nog superduur 130 euro per pot,
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

ps, dit zijn echtgeen verkoop praatjes van me of wat dan ook. maar ik heb me hier bestwel in verdiept.in mijn weg naar hopelijke beterschap

alou vera marketing op een ME forum.... how low get it be helaas.
en ter informatie glycobiologie is heeeel wat omvattender dan alleen alou vera,ik had het heele topic wat beter moeten doornemen ik zie dat dit een topic bump is van het jaar 2006..

Ik kan als er interesse is wel een filmpje posten met hoe het proces in van cel tot cel communicatie verloopt, en wat de rol van suikers daarin is. zonder reclames eromheen

Greets Joost
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi stardust,

Interessante info die je geeft.

Mij is bekend, dat Aloë Vera soms als supplement wordt voorgeschreven door complementaire artsen. Dat is prima. Maar, alleen een arts kent de persoonlijke gezondheidssituatie situatie van zijn/haar patiënt(e) en kan bepalen welke medicaties en/of supplementen kunnen worden voorgeschreven.
En bij ME/CVS is het verdraaid goed oppassen, want er zijn vaak vele vele en verschillende klachten aanwezig bij ME/CVS-patiënten, waarbij dergelijke supplementen dan helemaal niet mogen worden gebruikt.

Eén of andere Herbalife-pyramide-achtige-toestand, zo die er ook zijn voor de verkoop van Aloë Vera en andere (aanverwante) producten, waar mensen alleen maar werken voor het verkopen volgens het principe "no matter what" en enkel staan voor het behalen van grote winsten, hebben geen verstand van ernstige ziekten zoals ME/CVS.

En van deze firma's en verkopers moeten mensen die ernstig ziek zijn (Kanker, ME/CVS, MS, enz.) ver ver weg van blijven.

Groetjes, Louisa
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Joost,

Je zit geen verkoop-onzin te vertellen, dat had ik al begrepen :wink:!
En over Glycobiologie wil ik wel meer lezen, kun je die informatie doorgeven?

Groetjes, Louisa
Plaats reactie