Aspergillus schimmel

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Aspergillus schimmel

Bericht door Lynn »

Zojuist lees ik op nu.nl een berichtje over de schimmel Aspergillus..
Dat dit een gevaarlijke schimmel is voor mensen met een verzwakt immuunsysteem.. Aangezien mijn immuunsysteem behoorlijk kapot is en ik ook nog eens deze schimmel bij me heb geloof ik dat ik me een beetje zorgen begin te maken.. Misschien helemaal onterecht.. Ik kom er namelijk vandaag pas achter wat deze schimmel eigenlijk inhoudt.. Is er hier misschien iemand die mij meer over deze schimmel in combi met ME kan vertellen????
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Aspergillus schimmel

Bericht door Maartje »

Bij mij zit ie ook in m'n bloed. Maar er zijn wel verschillende varianten, ik heb de Aspergillus Niger en die is een stuk minder gevaarlijk voor zover ik weet. Ik slik er nizoral tegen. Ik weet er verder eerlijk gezegd ook niet veel meer van, misschien volgende keer toch eens vragen in Brussel. Maar van wat ik begrepen had is de Niger variant minder ernstig. Ik weet natuurlijk niet welke jij hebt.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Aspergillus schimmel

Bericht door Lynn »

Bedankt voor je antwoord! Ja ik heb ook Niger! Nou dan ga ik me meteen minder druk maken ;-).. Alleen ik krijg er helemaal geen medicatie tegen.. Eerlijk gezegd had ik er helemaal geen aandacht aan besteed tot ik het vandaag in het nieuws tegenkwam!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Aspergillus schimmel

Bericht door verlorengezondheidman »

@Lynn,

Ik heb deze (levens?!)gevaarlijke schimmel in de Aspergillus Fumig editie.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie