Login timeouts veel te kort op dit forum

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

Login timeouts veel te kort op dit forum

Bericht door mrt »

De 15 (?) minuten login timeout is voor dit forum veel te kort. Voordat ik mijn reactie getyped heb, ben ik al weer uitgelogd. Zinloos om de timeout zo kort te hebben staan. 1 uur is beter, kun je tijdens het typen nog een keer nadenken.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Login timeouts veel te kort op dit forum

Bericht door janine »

Hmm mrt wat een goede! Ik heb nooit de tijd getimed, maar ik ben ook regelmatig weer uitgelogd.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Dat probleem heb ik ook steeds, als ik dan mijn reactie wil plaatsen dan ben ik alles weer kwijt en kan ik weer op nieuw beginnen. Als ik er aan denk dan kopieer ik mijn berichtje eerst even voor ik op OK klik maar meestal vergeet ik dat.
Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

Bericht door mrt »

Er is nog wel een truuk om niet alles kwijt te zijn: Bij de login gewoon inloggen en vervolgens 2 keer de back van de browser gebruiken. Althans, bij mij werkt dat (firefox). Het lijkt erop dat de reactie in een cookie opgeslagen wordt, maar het is evengoed storend.

En het is ook zinloos. Zo'n timeout is eerder bedoeld voor zaken als webmail, bankieren, etc, wanneer je dat in een internet cafee gebruikt, en dan alleen nog voor de nono's die de browser afsluiten zonder vooraf uit te loggen. Een grote meerderheid aan CVS patienten zit evenwel gewoon thuis op de eigen computer waar zulke "veiligheidsmaatregelen" alleen maar zinloos zijn.

Op mijn eigen mailserver heb ik de webmail timeout op de maximale tijd van een week staan. Heerlijk dat je niet ieder moment weer uitgelogd bent.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Ik zou ook wel ingelogd willen blijven :D
Ik denk zelfs dat het misschien allemaal nog weer wat aantrekkelijker maakt!
Het is ook van deze tijd! Internet is niet meer weg te denken!

Wat mij nog een leuk idee leek!
Is een soort van stream waar je gelijk een bericht/activiteit kunt plaatsen, dus van verschillende mensen op 1 stream. :D

Bv:
@jeltje: vandaag weer een rotdag
@miep: ik ben met vriendje uit eten geweest
@Joris: De dokter had hoofdpijn

In feite twitter maar dan onze doelgroep. Is toch veel meer ECHT!!!

Leuk idee he'! :idea: :D
Laatst gewijzigd door Melanie op 01 jun 2010, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dear Karma, I have a list of people you missed
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Haha dat lijkt mij ook wel een gezellig idee Melanie!
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ehh... ik heb totaal geen last van een timeout, ik ben altijd ingelogd hier al zit er een maand tussen... misschien ligt dat aan Firefox?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

Ik denk niet dat Firefox daar iets mee te maken heeft. Gebruik zelf namelijk ook altijd Firefox maar ik moet me steeds weer opnieuw inloggen.
Gebruikersavatar
mieks
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jan 2010, 15:00

Bericht door mieks »

@marianneke

ik begrijp je verband niet dat het niet zou liggen aan firefox als je het zelf ook gebruikt en het probleem erkent ;)
ik gebruik google chrome en heb geen probleem met een time-out en serieus ik ben zo traag als een dikke drol! :D
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

@Mieks,

Heb net het stukje waar ik op reageerde nog maar eens een paar keer gelezen en het dringt nu pas tot me door wat er precies bedoeld werd :D Ben een beetje traag van begrip vandaag en heb de hele dag al last van dingen verkeerd lezen of begrijpen :?

Maar dan zou het dus misschien wel aan Firefox kunnen liggen. Ware het niet dat ik er bij andere fora nog nooit last van gehad heb.
Gebruikersavatar
joni
Actief lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 sep 2009, 20:21

Bericht door joni »

Beste allemaal, ik denk serieus dat het aan firefox ligt. Met firefox kan ik zelfs helemaal niet inloggen. Ik gebruik voor dit forum altijd internet explorer en heb dan geen enkel probleem met ingelogd blijven o.i.d.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Besten,

Met de standaard instellingen van de meest gebruikte browsers (Internet Explorer en FireFox) blijf je op deze website ingelogd totdat je zelf weer uitlogt. Mits natuurlijk een vinkje is aangezet bij het inloggen: 'onthoud mij'. Anders ben je automatisch uitgelogd als je de browser sluit.

Zit je achter een proxyserver van je internet provider, gebruik je geen standaard instellingen, of misschien extra beveiligingsprogramma's die cookies van onze site als gevaarlijk aanmerken, wellicht dat je dan eerder uitgelogd bent. Daar kunnen wij niets aan doen, er is hier zelfs bevestigd dat mensen gewoon een maand lang ingelogd blijven. Mijzelf incluis trouwens.

Verwar uitgelogd zijn echter niet met meldingen van een 'ongeldige sessie'. Mocht dat voorkomen, dan is de back-knop voldoende om je bericht te kopiëren en alsnog opnieuw te plaatsen na het verversen van de pagina. Dit komt soms voor inderdaad, bijvoorbeeld door pagina's in nieuwe tabbladen of vensters te openen. De laatst geopende pagina is dan de geldige, op eerdere pagina's kunnen dan meldingen voorkomen.
Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

Bericht door mrt »

Dank je voor je antwoord.

Nu zit ik niet achter een Proxy, ik krijg geen melding dat mijn sessie ongeldig is (alleen het verzoek om opnieuw in te loggen) EN ik heb het vinkje om permanent ingelogd te blijven niet aan staan. Dat vinkje staat niet aan, omdat er toch ook af en toe anderen op mijn computers werken.

Mijn bezwaar is dat wanneer ik het vinkje niet heb staan, de login sessie niet langer dan 15 (misschien nog wel minder) minuten duurt. Die 15 min komt vgls mij uit de default instellingen van de forum software. Is voor veel toepassingen al irritant kort, voor iets waar je toch even wilt nadenken tijdens het schrijven, helemaal.

Oftewel, de afweging tussen veiligheid en onhandigheid ligt veel te ver richting veiligheid. Dat mag voor een forum als dit gerust wat minder strikt (lees kort).
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

't Ligt niet aan de forum software, omdat het forum de login en sessies niet beheert en afhandelt. Ik zal eens kijken of ik iets in de instellingen kan vinden, en het hier laten weten.

Tot die tijd zou ik adviseren om het vinkje toch aan te zetten. De sessie wordt dan in een cookie opgeslagen. Vergeet aan het einde niet uit te loggen en de browser te sluiten. Andere gebruikers kunnen dan geen misbruik maken van het systeem.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Voor zoveel ik er van ken ligt het inderdaad niet aan onze website maar aan de instellingen van je PC. Wat ik wel erg jammer vind is dat je de vraag stelt als een aanval...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Plaats reactie