1Vandaag: reportage XMRV en ME/CVS (ZA 29/5/10 18.20u)

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

1Vandaag: reportage XMRV en ME/CVS (ZA 29/5/10 18.20u)

Bericht door zonaanbidster »

Als het klopt is morgen, zaterdag, de uitzending van 1 Vandaag inzake ME/cvs

Kijken dus..... :wink:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

1 vandaag: zaterdag cq morgen

Bericht door bloemetje »

Ik ga de recorder programmeren. Maar voor wie het per ongeluk toch mist... volgens mij kan je nog enkele dagen erna de uitzendingen via hun website terugzien.

Zonaanbidster, weet je toevallig ook wat de insteek gaat zijn? Of kan je nog geen tipje van de sluier oplichten?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Echt waar :shock: :shock: :shock: :shock:
@eenvandaag is mijn programma!

Een programma over ME in NL
:shock: :shock: :shock:

Word ME/cvs dan wel netjes neergezet of...... :!:
Netjes bedoel ik mee, dat er niet weer iemand van het radboud aan het woord komt met allerlei nep beweringen en foute cijfers enzo.

( is het misschien handig om er een datum bij te zetten bij de titel! :wink: )
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

ja datum zou later in de avond handig zijn, Zuiderzon wil jij dat misschien doen? Ik weet uberhaupt niet hoe ik dat nog kan veranderen in het onderwerp. (na 1u staat de knip er op :wink:, done so far! ZZ)

Later ook meer over inhoud.
Nee het is echt oke, niet benauwd zijn. :!:
Uitzending-en zal terug te kijken zijn.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

EenVandaag brengt reportage over XMRV

Afbeelding

28 mei 2010 – Het tv-programma EenVandaag brengt zaterdag een reportage over XMRV en ME/CVS. Voor de uitzending, die tot stand kwam met medewerking van diverse partijen waaronder patiënten en de redactie van Ortho, is vooral gefilmd in België. Zo zal prof. dr. Kenny De Meirleir, ‘keynote spreker’ tijdens het Congres Voeding & Psyche, zijn visie geven op de betekenis van het retrovirus XMRV voor mensen met ME/CVS.

De uitzending van EenVandaag begint zaterdagavond om 18.00 uur, op Nederland 1. De XMRV-reportage is te verwachten vanaf 18.20 uur.

Mensen die niet in de gelegenheid zijn om te kijken, kunnen de reportage later terugzien op www.eenvandaag.nl.


Zie ook: www.voedingenpsyche.nl

Op de kalender gepoot ook! ZZ
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ga zeer zeker kijken !!!!!!
Zonaanbidster bedankt voor de info \:D/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dank je wel. Dat is nog tenminste een uur waarop ik nog wakker ben :)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Zonaanbidster, wat heb jij hiermee te maken gehad? Zien we je nog in beeld verschijnen? Als je beroemd wordt, krijgen wij dan uw handtekening :mrgreen:
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

Onderwerp: 1Vandaag: reportage XMRV en ME/CVS (ZA 29/5/10 18.20u)

tis zaterdag (vandaag) de 29e hoor ;-) Dank....aangepast :oops: ZZ
maar dit is gerealiseerd ism Ortho, en hun artikelen (door Toine de Graaf) staan tot dusver geheel achter de Science -bevindingen, het zal dus een "goede" uitzending zijn.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Kijkt de C.G.T. uit Nijmegen ook mee :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ik hoop dat Bleijenberg schittert door afwezigheid in dat programma :P

Zelfs WPI maakt er melding van op Facebook :D (al spellen ze De Meirleir verkeerd :P)
Dr. Dermerlier of Belgium will be interviewed about XMRV and ME/CFS today in Europe. This channel will have the interview posted .

http://www.eenvandaag.nl/

To translate use Google translate
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Bloemetje ik ben geen mens voor voor de schermen.
Ik regel liever achter de schermen. Het gaat er voor mij niet om dat je belangrijk wordt maar het gaat om het grotere doel. Ik kom dus in elk geval in deze uitzending ook niet in beeld. Wat ik er mee te maken heb, is een doorlopend heel prettig contact met journalisten. Meermaals per dag met de journalisten van Ortho dus ook, deze zijn toppie voor wat betreft hun wil tot op het bot te gaan en de gangbare wijze van handelen over ME/cvs in dit land aan hun laars te lappen. Ze hebben zelf dit niet, maar zijn mega betrokken zodat het me soms oprecht roert. Het zijn heel sociale mensen die ook nog eens keigoed in hun vak zijn.
Verloren gezondheidman Nijmegen zal vast meekijken. Men weet dat er iets komt en tot voor zover ik weet was men tot op heden niet blij. Men weet echter de inhoud niet, dwz tot gisteren niet. Daarom was er ook aarzeling een fractie van die inhoud neer te zetten. Verrassingen zijn altijd leuker nietwaar. Wat Van der Meer betreft, ik hoop het persoonlijk mee te maken dat hij ooit zijn lintje terug moet geven voor zijn ME/cvs verdiensten. Ik ken dus mensen buiten ME land die dat lintje wat mij betreft 100 maal harder verdienen. Die hun nek voor ons allen uit steken.
Laatst gewijzigd door zonaanbidster op 29 mei 2010, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik ga ook kijken. Ben benieuwd!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Punika
Actief lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 jan 2009, 16:09

Bericht door Punika »

Als ik op teletekst kijk wat er vandaag bij 1 vandaag komt, staat er dat de uitzending van 1 vandaag om 18.20 begint (en niet om 18.00) en daarnaast staat er dat deze in het teken staat van het item: de confrontatie, met deze keer femke halsema??!!

of is Ortho/XMRV pas op het laatste moment in de programmering geschoven en hebben ze het item waarover het gaat niet meer aangepast?

hoop het laatste...

was alleen beetje ongerust omdat in de programmering niks over xmrv staat op teletekst

EDIT: HIER STAAT DAT HET WEL KOMT (INTERNETSITE, MEEST ACTUELE BRON), had ik eerst even moeten kijken :oops:

http://www.eenvandaag.nl/
Laatst gewijzigd door Punika op 29 mei 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

Nou dat is er pas net opgezet :wink:
Dus zo gek was je ongerustheid niet !!

inhoud tekst voor het gemak:
Afbeelding

Amerikaans onderzoek wijst op virus


Zit de vermoeidheidsziekte ME/cvs tussen de oren of niet. Ja zeggen Nederlandse experts. Nee, zeggen experts uit Amerika. In Amerika zijn na jaren van onderzoek sterke aanwijzingen gevonden dat een virus ten grondslag ligt aan ME.

Dit virus breekt het immuunsysteem af waardoor bacteriën in het lichaam van patiënten explosief kunnen groeien. Vooral in de darmen. De deskundigen weten nog niet waarom, maar ze weten wel zeker dat de ziekte bedwongen moet worden met antivirale middelen en antibiotica. Nederlandse deskundigen uit het Radboudziekenhuis geloven hier niet in en behandelen met gedragstherapieën want volgens hen zit de ziekte tussen de oren. Maar virus of niet, hoe krijg je de ziekte en wie krijgt de ziekte ?
Netjes aangevuld op kalender
Plaats reactie