Dringende oproep aan al onze leden van ME-gids.net

Mededelingen van het ME-Gids Team

Moderator: Moderators

Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Dringende oproep aan al onze leden van ME-gids.net

Bericht door Vanessa »

Beste leden van ME-Gids.Net

Reeds enkele jaren zijn wij succesvol actief op het internet. Wie hier reeds langere tijd aanwezig is weet ook dat wij intussen een bijna succesvolle fusie achter de rug hebben tussen CVS-online en deze site.

Deze fusie bracht jammer genoeg ook enkele problemen met zich mee. Doordat nu alle leden van beide websites samen hier aanwezig zijn, kwamen we vorig jaar in de problemen met de server van de website. De activiteit op de website werd zo groot dat het bedrijf waar wij onze site beheren ons verplichtte om een hoger pakket aan te kopen.

Op dat moment kwamen wij als ploeg in de problemen. De kostprijs werd zo hoog dat wij deze onder ons drieën niet meer konden bolwerken. We deden toen, in de loop van vorig jaar, een oproep aan onze leden om ons te helpen die kosten te dragen. Met jullie bijdragen konden we weer enkele maanden verder. Waarvoor onze oprechte dank!

Helaas hebben we intussen opnieuw een probleem, wat zich afgelopen week uitte in het offline gaan voor twee dagen. We worden steeds meer slachtoffer van ons eigen succes, want intussen liet het bedrijf ons weten dat ook het nieuwe pakket niet langer volstaat voor de activiteit op de site. De prijs van het nieuwe voorgestelde pakket is opnieuw een verdubbeling. Een zware dobber voor ons.

Momenteel beschikken wij nog over een klein reservefonds. Jammer genoeg kan dit fonds ons slechts enkele maanden in de ether houden. Dit maakt het voor ons broodnodig om verder te zoeken naar sponsors. Want zonder nieuwe inkomsten kunnen wij niet online blijven. Wij zijn ijverig bezig met verschillende denkpistes om uit deze impasse te geraken en zullen jullie hierover op de hoogte houden.

Daarom in eerste instantie een oproep aan onze trouwe leden. Wie een meerwaarde vindt aan deze site, kan ons steunen door donateur of VIP-donateur te worden!

Wie ons graag wil steunen, kan meer informatie verkrijgen bij onze medewerker Vanessa. Je kan je hiervoor aanmelden via het contactformulier.

Alvast heel erg bedankt!

Het ME-Gids.Net Team
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gast

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door Gast »

Beste Vanessa, wellicht is google adsense een goed idee? Ziet er bijv zo uit:
https://www.google.com/adsense/static/nl/AdFormats.html

info: https://www.google.com/adsense
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door Vanessa »

via adsense krijg je bvb ook reclame over burn-out en zo. te vermijden dus...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Vanessa,

Ik haal nog even deze oproep weer naar voren.
Vanessa schreef:Wie hier gisteren en vandaag is geweest weet het intussen; mecvs.net is een tijdje offline gehaald wegens te grote upload. We moeten als fusie cvs-online/mecvs.net dus hoogstwaarschijnlijk naar een hogere versie bij de provider. In concreto moeten we dus elke maand minstens 25 euro ophoesten.

Ons clubkasje bevat niet heel veel centjes en dus is dit bedrag een zware last voor ons. Jammer genoeg zijn we verplicht met de pet rond te gaan.

Daarom lanceren we een oproep.

Wie dat wenst kan donateur worden voor één volledig jaar, wat aangegeven zal worden in jullie profiel onder jullie gebruikersnaam

Donaties vanaf 5 euro= donateur
Donaties vanaf 2O euro=VIP-donateur
Misschien zijn er nog nieuwe leden die een donatie kunnen doen? Alle beetjes helpen!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 25 apr 2010, 02:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Vanessa,

En ik haal dit eerdere bericht ook nog even naar voren.
louisa schreef:Misschien is het toch een noodzakelijk idee Afbeelding om in de toekomst aan de registratie een verplichte donatie (zoals hierboven genoemd) te gaan hangen?. Bij 200 leden (volgens mij zijn er hier meer) à € 5,00 heb je al € 1.000,-- in kas. Ik ken meer forums die op deze wijze werken en zo kun je een (club)kas maken en de kosten betalen.
Ik weet dat jullie, begrijpelijk, liever niet tot dit idee willen overgaan om het forum voor iedereen toegankelijk te willen houden. Maar, als jullie niet de financiële middelen bij elkaar kunnen krijgen, is het misschien toch een mogelijkheid?

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Vanessa,

En is het een idee om de artsen van de artsenlijst: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-15.html aan te schrijven en te vragen om sponsoring en aanbieden van een vermelding op de hoofd pagina van ME-gids.net?

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Laatst gewijzigd door louisa op 25 apr 2010, 02:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Louisa, Iets waar we denk ik nog niet over hadden nagedacht... Ik bespreek dit met Zuidje en hermine
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Zitten de kosten 'm in de ruimte of in de software? In geval van het eerste: hoeveel ruimte is er nodig?
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

De hoge kosten zitten daar dat we vastzitten aan een eigen server, en dat we enorm veel dataverkeer en geheugen hebben. Ik heb al gezocht naar goedkopere alternatieven maar die zijn er niet echt. ,Precieze cijfers moet ik je schuldig blijven, dat moet ik navragen bij ons tecnische brein
Laatst gewijzigd door Vanessa op 25 apr 2010, 03:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo allemaal,

:P Nog een ander idee?.......

Iedereen (de forumleden) die jarig wordt, vraagt aan familie, vrienden, buren, kennissen, etc., in plaats van het geven een cadeautje een financiële gift voor sponsoring van een goed doel namelijk: ME-gids.net in de lucht houden, wat voor jou als ME/CVS-patiënt erg belangrijk is. Een dergelijke donatie kan Zuiderzon, Vanessa, Hermine en Teb ook weer vooruit helpen.

Dat de website in de lucht blijft, is erg belangrijk voor onszelf en voor nieuwe(!) lotgenoten.

Er wordt hier zeer belangrijke informatie gegeven over ME/CVS (lichamelijke ziekte: niet psychisch), juiste behandelingen, ME/CVS-vriendelijke artsen etc,. Deze informatie is nergens anders te vinden.

Bovendien lezen wij hier het échte nieuws over bijvoorbeeld XMRV en weten wij wat er speelt. Door de Nederlandse media worden wij niet juist geïnformeerd, zaken worden zelfs verdraaid of achter gehouden/verzwegen.

Kortom: laten wij met zijn allen meedenken en meedoen om het ME-gids.net-Team te helpen om de website online te kunnen houden!

:P En misschien hebben jullie nog andere ideeën?........

Groetjes, Louisa
Afbeelding
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door katia »

Vanessa schreef:via adsense krijg je bvb ook reclame over burn-out en zo. te vermijden dus...
Volgens mij kan je bepaalde advertenties blokkeren. Op een ander forum kwamen op een bepaald moment ook ongepaste ads voorbij en na melding daarvan heeft de beheerder die op één of andere manier geblokkeerd.

Groetjes,
Katia
Gast

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door Gast »

Dat las ik ook, vraag me alleen af of het in de praktijk te filteren valt:
Met Filter voor concurrerende advertenties kunt u de advertenties van bepaalde concurrenten of andere adverteerders filteren.
Valt natuurlijk altijd te proberen. En dan eventueel een topic waarin de leden ongepaste ads kunnen melden. Maar of zoiets te doen is bij dit onderwerp...
Gebruikersavatar
MJ
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 mei 2009, 11:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door MJ »

Maak gebruik van reclame aub. Ik kan niet sponseren maar ben bereid dagelijks meerdere keren op reclame te klikken.
Bij downloadforums gebeurt dit ook...
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door Guido_den_Broeder »

PM verstuurd aan Vanessa.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Dringende oproep aan onze trouwe leden

Bericht door Daniel »

Iedereen geeft 1 euro per maand. Probleem opgelost.
Plaats reactie