Uitzending over Lyme

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
paradise30
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 feb 2010, 18:50

Uitzending over Lyme

Bericht door paradise30 »

Gisteren 16 april is er tijdens de uitzending van Netwerk op nederland 2 aandacht besteed aan de ziekte van Lyme.

Het ging over dat in Nederland vaak niet uitgebreid wordt getest en/of veel te kort of niet goed wordt behandeld.

Verder lieten ze een kliniek in Slowakije en Duitsland ziet waar dit wel gebeurd. Ik las op dit forum al dat een aantal van jullie naar Duitsland zijn gegaan om nog eens uitgebreid te testen en daar wel de diagnose kregen van Lyme. Nu blijkt het tijdens de uitzendig maar weer eens dat Nederland achter loopt op dit gebied. Alleen wel vervelend dat prive klinieken in het buitenland niet vergoed worden door de verzekering. Ik hoop dat ze hier in Nederland snel leren dat het anders moet
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Uitzending over Lyme

Bericht door Daniel »

Ik heb het ook gezien. Nederlandse artsen zijn niet vertrouwen, die hebben gewoon oogkleppen op.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Uitzending over Lyme

Bericht door tanto »

Zou dit ook voortkomen uit het feit, dat er in Nl vaker dan elders vanuit wordt gegaan dat het dan wel tussen je oren zal zitten? Dat je het zelf schuld bent dat je niet geneest? Is de psychologische branche hier meer florerend dan in de rest van Europa? Is dat cultureel bepaald? Nog voorkomend uit de gedachte van de jaren 70 toen alles en iedereen nog maakbaar was?

Zoveel vragen. Sorry. Hier heeft niemand iets aan.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Uitzending over Lyme

Bericht door Barb70 »

In Nederland moet eerst iets 100 keer wetenschappelijk onderzocht en bewezen zijn voordat men aannames doet. Echter ook met lyme doet men geen wetenschappelijk onderzoek. De onderzoeken worden niet gefinanceerd, dus dan is het makkelijker om gewoon achter over te leunen. Zwaar frustrerend.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Voor belangstellenden:

De uitzending van gisteren is te zien vanaf 9.33 http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 8586#48586

en die van 07-04-2010
http://www.netwerk.tv/uitzending/2010-0 ... buitenland
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Correctie: uitzending over Lymepatienten van 16 april j.l. vanaf 9.33:
http://player.omroep.nl/?aflid=10847999
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie