chlorella

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hildeke,

ik was door je bericht aan't zoeken naar het potje, maar ik heb het weggedaan, het was leeg, dus, ik weet het juiste merk niet meer.
Wat ik nog wel weet, is dat hij 3x1 tablet voorgeschreven heeft.
Het is wel goed spul , maar of je daar echt iets van voelt, is nog maar zeer de vraag, zal mss ook van persoon tot persoon afhangen, he.
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Dankjewel voor je info Karolien! Geen probleem dat je het potje niet meer hebt. Ik ga deze van Iherb dan toch maar proberen, alleen weet ik nog niet dewelke ik precies moet bestellen. Heb ondertussen idd gelezen dat de werking van persoon tot persoon afhangt, we zullen wel zien. Baat het niet, dan schaadt het niet :wink:
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hallo allemaal,
Heeft er iemand van jullie al chlorella via IHerb besteld? Zoja, welke formule dan want er is een ruime keuze. Hebben deze producten allemaal dezelfde werking, ongeacht de beschrijving?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Ha Hildeke,
Ik heb die van NOW, 1000mg.
Heb nog een hele pot over, en eentje waar er maar een paar uit zijn, want ik gebruik het niet meer...dus als je het eerst wilt proberen mag je hem overnemen, ik weet niet waar je woont?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Hey Metoo,

Bedankt voor de tip! Heb ondertussen dezelfde info ontvangen en de NOW producten blijken goed aan te sluiten op het voorschrift van Protea. 'k Ga idd wat "spelen" met die hoeveelheid. DML schreef me 4x/dag van 500 mg voor, dus als ik er 2/dag neem van 1000 mg is het ook ok.
Bedankt voor het aanbod, 'k had ze zeker willen overkopen van jou, maar sorry, heb ondertussen al 2 potten besteld. Maar gooi ze zeker niet weg, ik kan ze nadien nog altijd van je overnemen als ik voel dat het werkt. Ik woon in Grez-Doiceau, België.
Ik laat je zeker nog iets weten als ik het effect ervan heb ondervonden. Want zo te lezen, hangt dat toch af van persoon tot persoon. Toch bedankt!!
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

You are welcome...
En ik gooi ze zeker nog niet weg...kan ze in de toekomst mss toch weer gaan gebruiken, alleen nu op aanraden van DML dus mee gestopt, omdat ik last kreeg van een te snelle ontgifting, en daardoor allemaal puisten in mijn nek, sorry ik wil je niet afschrikken, mijn lichaam kon de afvalstoffen gewoon niet afvoeren dus...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Zo snel schrik ik niet hoor! Maar toch bedankt voor de verwittiging! Een verwittigd man is er 2 waard, maar een vrouw 3 hé :wink:
Ben benieuwd hoe mijn lichaam hierop zal reageren, We'll wait and see :?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Metoo,

Kan je dan gewoon je dosis niet verlagen ipv te stoppen?
Want het blijft toch wel geod spul, en als je het toch hebt...
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hi Karolien,
Nee, lage dosis zat ik al op. En volgens DML kan ik het nog niet gebruiken, pas nog nagevraagd. Het staat ook niet op mijn Beh. plan en komt er voorlopig ook niet op, was er zelf mee begonnen op aanraden van anderen. Wat goed is voor de een, is dus niet altijd goed voor de ander...mijn lichaam is er duidelijk nog niet klaar voor...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

hildeke schreef:Hallo allemaal,
Even dit onderwerp terug oprakelen... Heb van DML een order form ontvangen om Yaeyama Chlorella roken cell wall (500mg) te bestellen via Protea Nutraceuticals. Omdat ik in België woon, bedraagt de verzendkost toch €9 en het product zelf kost €20 voor 120 tablets.

Via Iherb zijn deze supplementen veel goedkoper, enkel weet ik niet precies welke ik dan moet bestellen.

De omschrijving van Jarrow Formulas, Yaeyama Chlorella, 400 mg, 150 Capsules past het beste bij die van Protea. Maar dan komt de mg niet overeen.
De omschrijving van Earthrise, Chlorella, 500 mg, 180 Tablets
is niet zo volledig, maar misschien toch wel hetzelfde??
Heeft er iemand al ervaring hiermee? Welk product hebben jullie besteld?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Hildeke
Die van Jarrow Formulas is inderdaad hetzelfde, alleen andere dosis. Ik heb van hetzelfde merk poeder besteld, leek me fijner dan 5 pillen per dag. Het is nog niet binnen dus ik heb het nog niet geprobeerd. Hoop maar dan het niet heel vies is.. :wink:
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

Bericht door blossom »

Chlorella is toch werkzaam tegen candida?
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Die van Jarrow Formulas is inderdaad hetzelfde, alleen andere dosis. Ik heb van hetzelfde merk poeder besteld, leek me fijner dan 5 pillen per dag. Het is nog niet binnen dus ik heb het nog niet geprobeerd. Hoop maar dan het niet heel vies is.. :wink:[/quote]

@ Martine: Ben ook benieuwd naar deze vorm... Hou je ons op de hoogte van je ervaringen binnenkort? Zal duimen dat het niet te vies is... :wink:

@Blossom: dat weet ik niet eerlijk gezegd. Vermits ik af en toe last heb van candida veronderstel ik dat chlorelle toch niet (voldoende) afweer geeft hiertegen.
Gebruikersavatar
martine030
Actief lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 nov 2009, 18:13

Bericht door martine030 »

Sorry, helemaal niet meer aan gedacht...
Die mega pot staat inmiddels al ergens ver achterin een kastje :wink:
Echt heel VIES! Kauw maar eens op zo'n chlorella tablet...
Je moet het dus echt met vruchtensap of iets dergelijks nemen. Maar dat drink ik zelden/nooit dus ik ben toch overgegaan op yaeyama pillen (5 per dag). Bevalt toch beter :)
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

Bericht door hildeke »

Oh, jakkes, ik beeld het me al volledig in.... Bedankt voor je toelichting, Martine! Ik veronderstel dat de pillen toch ook hun werk zullen doen.
Groetjes,
Hildeke
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ik gebruik sinds 2 dagen de Yaeyama Chlorella 400 mg van Jarrow Formulas (5 per dag).

Per pot van 150 stuks kost het 10,17 dollar (=7,05 euro) bij iHerb.
Verzendkosten waren 4 dollar. Met de kortingscode op ME-Gids.Net krijg je bij je eerste bestelling 5 dollar korting.

Al met al had ik dus voor 20,76 euro 450 capsules van 400 mg in huis.
Plaats reactie