ik heb een elektrische fiets gekocht!!!!!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Hoi Loesje..

Had ik ook al geprobeerd bij de gemeente.. Vroeger was die regel er!! (in enschede).. Nu helaas niet meer.. In Almelo is ie er nog wel, maar ja dan moet je daar wel wonen ;-).. En dan kun je alleen uit een bepaalde selectie kiezen geloof ik..

Ben benieuwd welke het gaat worden :-D.. Ik heb een model die ze met een bepaald computersysteem nog lichter konden maken.. Ipv stand 3 heb ik nu een stand 3 plus!
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ow ennuh de nieuwprijzen kun je zo nog 100 euro vanaf praten.. !!!
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Volgens mij kun je het de kosten ook nog aftrekken bij de belasting bij je jaaropgaaf. Dus dat scheelt ook alweer een beetje.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

@Maartje onder welke aftrekpost kun je de elektrische fiets dan opgeven????
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Lynn, mag ik vragen welke jij hebt dan??

Gister raadde ze mij de batavus weekend easy aan. Die was net nieuw binnen en dat was een hele goede fiets in de middenprijsklasse. Hij was er erg enthousiast over.

Vanmorgen naar een ander winkel geweest en daar een gazelle en giant gezien. De giant was een stuk goedkoper, daar zat ook geen kilometerteller of wat dan ook op. Zonder poespas dus. De gazelle was wel heel erg mooi, zelfde prijs ongeveer als de batavus. Alleen de accu van de batavus kan ong 20 km langer mee..
Pff er zijn er zoveel, ik weet gewoon niet wat ik moet kiezen.
Als leenfiets krijg ik een sparta. Vanmiddag krijg ik er 1 van de ene fietshandel en volgende week van de andere. De sparta die ik nog nu toe zag, vond ik of niet mooi of te duur..
Afwachten..
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Ik heb de Batavus easy Padova (geloof ik).. Dat is het model van vorig jaar.. Tja middenprijsklasse.. Ik vond het nog duur zat ;-).. Maar als een fiets 2099 euro kost krijg je ze zo voor 2000 mee.. Gewoon iemand meenemen die dat makkelijk durft ..... Mijn fietsenmaker gaf aan dat ze de Batavus het minst terugkregen ter reparatie, daarom die maar gekozen.. Je moet er wel een diefstalverzekering nog bij afsluiten.. Die fietsen zijn ook bij dieven erg gewild!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik heb een elektrische fiets!! En ik ben er echt zooo blij mee :D
Ik ben als een klein kind zo blij ermee, ik fiets rond met een big smile en kan alleen maar denken; ik kan weer fietsen!! Ik kan weer fietsen!!

Ik heb er ook een extra power programma op laten zetten, zodat je nog meer ondersteuning hebt. Ideaal, want die ondersteuning heb ik hard nodig.

Bedankt voor jullie adviezen en ervaringen!!:D
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Gefeliciteerd, Loesje! Wat heeeerlijk! Ik ben jaloers ;).

Ik ga er ook 1 kopen. Ik heb het al even besloten en wacht al een hele tijd op een dag dat ik fit genoeg ben om naar de fietsenwinkel te gaan (die is hier een stukje vandaan). Anders had ik 'm zeker al gehad.

Vorig jaar heb ik er een aantal uitgeprobeerd en toen vond ik de Sparta XGT wel veruit de beste ondersteuning bieden. Veel meer dan de Batavus en de Gazelle enzo. Maar ze zijn vast ook weer veranderd inmiddels.

Qua prijs & vergoeding. Mijn vriend had 'm ook bij de gemeente aangevraagd, maar dat is ook afgewezen. Al zou hij nog wel een nieuwe aanvraag kunnen doen. Nu hebben we besloten om er samen 1 te kopen. We moeten dezelfde maat hebben. Nadeel is dat we niet samen kunnen gaan fietsen dan, maar evt. kan ik dan op de scootmobiel of op een hele goed dag kan 1 vd 2 op de gewone fiets. Maar waarschijnlijk komt dat toch niet zo vaak voor. En als het heel goed bevalt, kunnen we altijd nog overwegen om een tweede aan te schaffen.

Welke is het bij jou geworden? En hoe heb je extra power programma er op laten zetten? Dat lijkt mij ook wel wat.
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Had zelf eerst een Saxonnete, maar er is bij ons geen fietsenmaker meer in de buurd die die dingen maken wil. Zelfs een lekke band is al een probleem. Moest soms 5 fietsenmakers langs voordat eentje die band wilde vervangen...

Toen een electrische fiets gekocht, Hallelujah! Vind dat zelf echt stukken fijner. Voel me stukken sportiever, want je krijgt toch wat beweging en het kost je maar de helft van je energie. Voor mij is deze fiets mijn enige vervoersmiddel. Moet er ook de boodschappen er op doen... Zou niet weten wat ik zonder die electrische fiets zou moeten.

Heb de mijne 2e hands op Marktplaats gekocht. Een mooie Sparta Ion met de batterij mooi in het frame weggewerkt. Moet je wel op letten dat je een rapport van de batterij krijgt zodat je zeker weet dat die nog goed is en sommige van die fietsen moet je de naam over zetten. De eerste werd helaas na 1 maand al gejat ;-( Maar die ik nu heb rij ik al beina 2 jaar naar volle tevredenheid op. Vind het een echte aanrader!
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

hallo ,

ik heb mijn electro bike nu 2 jaar,het is fantasties.
ik heb weer een stuk van mijn vrijheid,onafhankelijkheid terug.
het mee trappen kost geen enkele moeite,ik scheur(nou ja)
er altijd mee,en rij de gewone fietsers voorbij ,en doe dan net alsof ik niet ziek ben,voor eventjes dan.
heerlijk die wind in mijn haren.
ik kan echt niet meer zonder.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Ik heb zelf rechtstreeks voor een scooter gekozen. En ook in mijn geval: het geeft je een stuk vrijheid terug!!! Veel mensen in de omgeving kunnen niet begrijpen dat je als cvs-er zo'n ding echt kan -nodig- hebben, ze kunnen niet anders dan het beschouwen als een luxe-item. Het heeft mij dan ook MAANDEN gekost om de beslissing te nemen. Maar sinds ik die genomen heb, heb ik er nog geen halve seconde spijt van gehad!! Je kan weer overal naartoe, je bent -mobiel-! De angst om naar de winkel te moeten, of om met vrienden weg te gaan, die is veel minder, omdat je weet: de verplaatsing kost me bijna geen moeite! Het geeft je echt een stukje van je leven terug!


Ik zou het echt -iedereen- met cvs/me/fibro aanraden: koop een elektrische fiets of een scooter, je zal het je NIET beklagen!!
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik heb ervaring met de (2 jaar oude) gazelle. Niet doen. 10.000 keer mis, net terug van maanden gazellefabriek en nóg doet íe niet zoals hoort. Nieuwe motor, nieuwe accu, computer aanpassen enzovoort..

Tijdens altijd een leenfiets, een giant.
Die rijd als een tierelier, nooit kapot en vergeleken de gazelle fijnere ondersteuning.

Ik zou heel goed navragen voor je de nieuwe gazelle neemt.
Vragen of de velen klachten nu verholpen zijn.

Ik heb zelf een brommer, een peugeot viva city.
Echt een aanrader een brommer.. zo kan ik soms nog ergens heen!
(dat zou ik met de elektrische fiets niet kunnen doen)
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Vind zelf een brommer of een scooter te zwaar. Moet dat ding dan wel de schuur in sjouwen, en een fiets is dan wel stukken lichter. Heb al wel van anderen gehoord dat electrische fietsen wel gevoeliger zijn om stuk te gaan dan gewone fietsen en dan ook meer kosten, maar ik heb met die van mij gelukkig nog nooit iets gehad. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat t.z.t. de accu op zal zijn en dat je dan zo'n kleine 300-400 zal moeten investeren...
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Zwaar zeker, maar de mijne niet.
Licht dingetje.
Vind de elektrische fiets ook erg zwaar.
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Tja, daar komt bij dat je voor een brommer of scooter een rijbewijs nodig hebt en die heb ik niet ;-) Heb ik nooit gehaald omdat ik het onverantwoord vond om zo vermoeid in een auto te stappen. Wil geen dodelijk ongeluk op mijn geweten...

Zelfs op de fiets is het soms uitkijken geblazen. Ben nou eenmaal niet zo helder, dus wil nog wel eens de afstand tussen de fiets en bv een paaltje, de stoeprand of de poortdeur verkeerd in schatten...
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Plaats reactie