ik heb een elektrische fiets gekocht!!!!!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Hahha herkenbaar!
Gelukkig rij ik alleen op rustige wegen/fietspaden en woon ik niet meer in de randstad.
(en dan nog mis ik soms momenten)
Stoep, paaltje en dergelijke zijn dus alleen een gevaar voor mijzelf ipv voor anderen.

Vond het bovenstaande bericht wel leuk over iemand die andere dan kan inhalen, net alsof ze erg goed kan fietsen.
Ik moet altijd lachen als ik mensen betrap op hard aan komen/voorbij fietsen. Schat ik soms verkeerd in: heb je dr weer 1 op een elektrofiets.
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Ik had zelfs een keer dat er een wielrenner naast me kwam rijden en tegen me zei: "Dat gaat lekker zo he?" met een grote grijns op z'n gezicht.

Heb ook een keer gehad dat mijn zoontje z'n knuffel had laten vallen en dat er een jonge meid achter me aan kwam fietsen om die knuffel terug te geven. "Tjonge jonge, wat rijdt u hard zeg, en dat nog met een kind achterop. Ik kan u amper bij houden." Ha ha ha, zo grappig dat soort momenten...

En inderdaad de stoepranden, paaltjes ed. zijn alleen een gevaar voor mij en niet voor anderen. Daar kan ik mee leven...Woon zelf ook in een dorp, dus lekker rustig. Zit met 10 min in de binnenstad van Leiden, dus ook lekker...
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
eeyore
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 feb 2011, 11:01

Bericht door eeyore »

Ik heb vroeger jaren een sparta-met gehad en toen die stuk ging, heb ik een elektrische fiets gekocht. Jammer genoeg kon ik hier maar hele kleine stukjes op fietsen en waren mijn spieren al binnen een paar honderd meter verzuurd. Nu heb ik een elektrische fiets die net als een sparta-met volledige ondersteuning geeft. Als het gaat kan ik meetrappen, maar het hoeft niet!
Voor mij is dit een ideale oplossing. Ik kan wel samen met iemand fietsen en als mijn concentratie slecht is dan ga ik gewoon langzamer rijden.
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

freewilly schreef:Tja, daar komt bij dat je voor een brommer of scooter een rijbewijs nodig hebt en die heb ik niet ;-)
Je hebt enkel een rijbewijs nodig voor een bromfiets klasse B. Zolang je een klasse A koopt (motorinhoud max 50cc EN max 25km/u) mag je perfect zonder rijbewijs rondrijden!! :) Nuja, in Belgie toch. Weet niet zeker van waar jij bent? :o
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

In Nederland heb je een rijbewijs nodig als de brommer of fiets zelfstandig kan rijden (dus zonder dat je zelf mee trapt)... Het aantal km per uur doet er niet toe. Al zou er geen agent zijn die dat volgens mij weet hoor! Kom dus uit Nederland :D
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Verhuizen naar België? ;)
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Nou, als je nog een leuke donkere getinte vrijgezel(lige) man voor me weet... Dan sla ik twee vliegen in 1 klap Ha ha ha... \:D/
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
allura
Actief lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2011, 23:39

Bericht door allura »

Hmmm... Ik ken iemand, maar hij is niet donker getind. Maar dat los je op met zonnebanken hé. :p
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Hmmmm... helaas, maar met zonnebanken wordt je niet het kleurtje van Eddie Murphy of Denzel. Zal toch verder moeten zoeken. Is toch moeilijk iemand te vinden die kan accepteren dat je zelf niet veel kan en die zelf ook flink de handen uit de mouwen zal moeten laten wapperen....
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Bericht door andreas »

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een elektrische fiets en ben nog heel voorzichtig ermee, de verhalen die ik hier lees klinken geweldig. Ik kan regelmatig nog niet eens 10 minuten wandelen zonder het te moeten bezuren, dus ik durf nog niet 15 minuten te gaan fietsen, doe nu voorzichtig maximaal 5 minuten maar dat gaat wel goed!

Het is een tweedehandsje sparta pharos forenzo die ook automatisch de versnelling aanpast.

Heeft iemand nog tips en adviezen om terugvallen te voorkomen? Hoe kan ik het beste opbouwen en ligt er ergens een grens?

Groetjes Andreas
Gebruikersavatar
freewilly
Actief lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 03 feb 2011, 21:44
Contacteer:

Bericht door freewilly »

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat voor mij fietsen makkelijker is dan lopen. Lopen is makkelijker dan gewoon stil staan en bukken/hurken is funest. Zitten is heerlijk en liggen is hemels ;-)

Wat betreft het fietsen moet je denk ik gewoon gaan op bouwen. Elke keer een minuut erbij en kijken tot hoe ver je komt. Ik fiets gemiddeld zo'n 10 km per dag met de fiets in hoogste stand. Maar voor mij is mijn fiets ook mijn enigste vervoersmiddel en ik moet dus ook mijn kind naar school brengen en de boodschappen er mee doen...
Happy is a state of mind!!!
http://www.child-support.org
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Ik heb mijn electrische fiets sinds iets meer als 3 jaar, en ik ben er nog steeds zo blij mee.
Al merk ik wel dat ik nu op mijn slechte dagen ook moeite heb om ermee te fietsen,dan kost het toch teveel energie. Mijn fiets is mijn enige vervoermiddel dus doe er alles mee.
Ik heb hem wel standaard in zijn hoogste ondersteuning staan.
Ik heb er ook zo'n soort anwb verzekering bij, als ik pech krijg onderweg of een lekke band oid dat kan ik bellen en halen ze me met fiets en al op en brengen me naar de fietsenmaker.
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,
@hoi Andreas

heb mijn ELec Bike ook al weer 3jaar,
heerlijk ,zou niet meer zonder kunnen, ik kan er alleen
maar mee naar de winkels hier om de hoek,is misschien
10 minuten ,heen en 10 terug.
ik scheur echt, op zijn hoogste stand,de wind door mijn haren,en doe
net alsof ik effe niet ziek :) ben heerlijk,en scheur iedereen voorbij.. :wink:
Andreas veel plezier op je fiets en geniet ervan:wink:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
andreas
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 01 jul 2010, 16:46

Bericht door andreas »

Allemaal: dank voor jullie reacties! Dit bevestigt dat het heel persoonlijk is hoe ver je kunt, Dus ik blijf voorzichtig (inderdaad zoals jijschreef @freewilly steeds minuutje erbij), maar geniet er nu al van ! Gisteren naar een bankje gefietst op mooi plekje, niet lopend te bereiken, maar wel in 3-4 minuten e-fietsen, daar even genoten van het mooie uitziht de zon en de vogeltjes Geeft stukje vrijheid! :D
Andreas
Gebruikersavatar
swingmoeke
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2011, 09:05
Locatie: aartselaar

Bericht door swingmoeke »

Wel het eerste dat ik heb gekocht toen ik hoorde dar ik fm had was een elektrische fiets en heb er nog geen moment spijt van gehad
Plaats reactie