ik heb een elektrische fiets gekocht!!!!!

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
earthangel
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2010, 14:46
Locatie: Hoorn

ik heb een elektrische fiets gekocht!!!!!

Bericht door earthangel »

Het was een enorme psychische hobbel om te nemen maar wat ben ik er blij mee. Het geeft me vrijheid en zelfstandigheid!!
Ik ben afgelopen maandag voor het eerst in een half jaar zelf op de fiets naar mijn moeder gegaan. Ik nu makkelijker zelf eens naar de bieb gaan, in plaats van maar hopen dat mijn schatje leuke boeken uitzoekt.

Het geeft me een enorme boost!
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Wat fijn!
Kan je lekker zelf naar buiten in een groter gebied.
Genietse van je vrijheid en zelfstandigheid.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Wat goed! En meteen ook aan het fietsen!

Geniet van je zelfstandigheid en van het mooie weer van de zomer 8)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Oh wow! En ik geef toe: ik ben zoooooooooo jaloers. Ik wil al lange tijd een electrische fiets of scooter.. whatever als ik maar mobiel ben. Maar door aanhoudende duizeligheid (niet heel erg de laatste tijd, gelukkig maar. Maar je moet je toch concentreren op het verkeer enzo, dat zie ik mezelf nog niet doen) waag ik me er nog ff niet aan. Wie weet... in de toekomst... staat op mijn verlanglijstje!

Earthangel: enjoy!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heerlijk met de lente die aan de voordeur staat!!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

Bericht door Fritel »

Alle beetjes helpen toch niewaar ??Doen, doen, doen, heb er ook al aan gedacht. Ik fiets(te) heeeel graag maar de mijne is aan het roesten in de garage, t'is wel geen elektische hé maar nen echte koersfiets voor vrouw, stel je voor !!!
Een liedje die er goed bij past en die me vrolijk maak is momenteel die van Danna Winner : "vlinders achterna"... als ik me beetje rot voel en zo helemaal alleen op de wereld dan ga ik op you tube en zing ik het vollenbak mee !!!!
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
earthangel
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2010, 14:46
Locatie: Hoorn

Bericht door earthangel »

Bloemetje, jouw tijd komt vast wel.
Ik ben ook vaak duizelig hoor, en op die dagen kan ik ook niet naar buiten anders dan aan de arm van mijn schatje. Maar op andere dagen kan het nu wel!
Ik heb wel meteen veel te veel gedaan gisteren, en ik kon vannacht niet slapen......weliswaar niet fysiek er door heen maar doordat ik ineens zo veel op stap was heb ik een bombardement aan prikkels ontvangen, en dat verwerk ik niet goed.....

Nu maar weer in bed liggen en wachten totdat alles het weer doet......

Ik ken dat liedje niet van Danna Winner maar zal het eens opzoeken fritel....
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Ik zit ook al lange tijd over een elektrische fiets te denken. "Vroeger"fietste ik heel veel, nu haast nooit meer, omdat ik daarna zo'n terugval krijg.
Ik wil weer dolgraag eindjes fietsen en niet altijd met de auto hoeven..
Maar ik heb wel vaker ideeen, en ik wil niet dat de fiets dan in de schuur staat.

Dus wie heeft er een en hoe bevalt dit?? Kun je echt verder fietsen en langer?
En is het zwaar? Of merk je haast niets van het fietsen, alleen het rondtrappen dan?
Ik zou het geweldig vinden als ik weer op de fiets naar familie en vrienden kan. Normaal deed ik dit wekelijks, nu heb ik dan stuk al bijna 7 jaar niet meer gefietst.
En hoe zit het zeg maar, als je 5 minuten op een gewone fiets kan, kun je dan bijv 15min op een elektrische? Zo zei de fysio t mij namelijk. Dat ik dan straks misschien wel een half uur kan fietsen ( wat me onmogelijk lijkt nu)
De fysio raadde het ook heel erg aan in mijn situatie, omdat ik juist zo graag weer wil fietsen...

Vanmiddag misschien maar ff naar de fietsen handel gaan...
Voel me wel bejaard dan.... Maja daar kan ik me makkelijk over heen zetten, het gaat erom dat ik weer een hulpmiddeltje heb dat het allemaal weer makkelijker maakt..
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

Bericht door imagine »

haha, leuk onderwerp ... ja ik kijk ook al die fietsende mensen bijna van hun fietsje uit jaloersheid.
Nu gaat mijn geld nog naar Brussel.

Maar als daar geen vooruitgang uit voortkomt is zo'n fiets voor mij ook nr 1 op verlanglijstje.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Gisterenochtend had ik vroeg een afspraak bij mijn huisarts. Dat is minder dan tien minuten lopen, maar ja.. dan moet ik ook nog tien minuten terug en dat is niet haalbaar in mijn geval. Dus kom ik daar uitsluitend met hulp van manlief en natuurlijk in de auto. In de auto doen we er vervolgens in de ochtenddrukte in de stad twintig (!) minuten over om er te geraken. Zucht. Ergernissen van de vertraging en het risico op te laat komen... niet leuk dus.

Het allerpijnlijkste was dat om een uurtje of negen 's morgens er zoveel mensen fietsend en lopend van het station de stad in stromen. Op weg naar hun werk of naar school. Normaal zie ik dat niet omdat ik altijd achter mijn stinkende geraniums zit. Zucht again. Zo graag zou ik willen deelnemen aan dit gewone dagelijkse verkeer, lopend, op de fiets of in de auto. Ergens op weg naar toe... waar dan ook..
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Dus wie heeft er een en hoe bevalt dit?? Kun je echt verder fietsen en langer?
En is het zwaar? Of merk je haast niets van het fietsen, alleen het rondtrappen dan?
Heb er maar 1 antwoord op.. Zo'n fiets is een fantastische uitkomst!!! En zorgt ervoor dat ik af en toe nog buitenkom.. Lopen lukt niet, maar stukkie fietsen wel! Je merkt echt haast niets van het fietsen! Je woont in de buurt, dus je mag hem wel een keer testen :-D.. En die vergelijking van 5 min. op gewone fiets en dan 15 min. op elektrische klopt wel.. Eerder meer dan minder!
Maartje
Donateur
Donateur
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 okt 2008, 15:55

Bericht door Maartje »

Ik heb er ook een. En ik kan alleen maar zeggen: doen!! Mijn sociale leven is ermee gered. Mijn vrijheid ook. Ik heb 'm nu een jaar en zonder m'n fiets had ik het meerendeel van m'n uitstapjes het afgelopen jaar niet kunnen doen. Een half jaar terug kon ik nog niet naar de tramhalte lopen en nog steeds vind ik in de tram zitten vermoeiender dan fietsen. Op een gewone fiets hou ik het nog geen 5 minuten vol in de eerste versnelling. Op m'n elektrische sjees ik zo een half uur de stad door. Vooral met optrekken en bruggetjes/bergjes is het zo super fijn, dat kost gewoon geen extra kracht. Tijdens het fietsen moet je je benen natuurlijk wel bewegen, dus het kost wel wat, maar zoveel minder dan bij een gewone fiets. Het is net alsof iemand je gewoon heel hard duwt, echt fantastisch. Ik ben er helemaal gelukkig mee. Misschien kun je gewoon eens een proefritje maken inderdaad, de eerste keer dat ik dat ding gebruikte wist ik niet wat me overkwam. Ik kon ineens fietsen!
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Wat een goede verhalen!! Dat maakt me alleen maar enthousiaster. Wat zou ik het geweldig vinde als ik weer zou kunnen fietsen.
Ik ga zometeen even kijken wat er zoal is en dan vragen of ik er een mag lenen.

Ik zal jullie op de hoogte houden;)
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Of een leuk electrische scooter?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bente
Gevorderd lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 30 jan 2009, 18:18

Bericht door Bente »

Nou ik ben geweest. Die man zei dat de gemeente een potje heeft om de fiets te vergoeden, of in ieder geval een gedeelte. Dat hun daar wel in willen bemiddelen en dat dat vast ging lukken.
Ik heb gebeld, maar ze zeiden dat ze het niet vergoeden, al heel lang niet meer. Wil nog even proberen in de gemeente verderop, wat ze daar zeggen, ben nl wel beniewd.

De fietsen zijn wel echt schreeuwend duur zeg... Jeetje.. Al was ik daar wel op voorbereid.
Volgende week krijg ik er 1 op proef.. En eigenlijk kwamen we vanmiddag al op een fiets uit die volgens hem heel erg goed was en een van de beste. En qua prijsklasse er middenin..
Die fiets had ik zelf ook al gegoogled haha.. Dus eerst maar eens kijken of het fietsen volgende week echt goed gaat en dan maar eens nadenken en vast sparen.
Plaats reactie