Dieet (paleodieet / oerdieet tegen candida)

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Graag gedaan Karolien, en vooral goede moed houden!
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

verlorengezondheidman schreef:Dat klinkt niet echt hoopgevend, heel leven lang (hoe oud kun je eigenlijk met ME/CVS worden?!) dieten dus, moet toegeven dat ik hier best veel moeite mee heb :?
Kan ik me goed voorstellen.
Vond ik ook toen ik het dieet kreeg.
Uiteindelijk heb ik het canbdida dieet volgens mij nog geen 2 jaar gedaan en ik ben nu 12 jaar ouder. Daarna hield ik wel de voeding in de gaten. Maar dat was al zo'n ingeslepen gewoonte en ik mocht al weer zoveel meer eten dan in de strenge periode.

Ik zag dus spoken die er niet waren.

(Aan het begin dacht ik regelmatig aan een strip van Jan, Jans en de kinderen. Daarin ging de kater volgens zijn nieuwjaarsvoornemen op dieet. "Dan leef je langer", zei hij. Gevolgd door: "Althans zo lijkt het."}
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

"Dan leef je langer", zei hij. Gevolgd door: "Althans zo lijkt het."

haha! leuke start van de dag.
Met ME leef je heeeeel lang. Althans zo lijkt het!
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Nou ik pas ook niet mijn eetgewoonte aan om langer te leven, maar om makkelijker te leven, minder pijntjes, minder rare verschijnselen, dan is het leven hoe lang of hoe kort het ook duurt een stuk aangenamer.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Met ME leef je heeeeel lang. Althans zo lijkt het!
whaha

hoe minder je de ziekte inbeeld hoe langer je leeft,
of is het
hoe meer je de ziekte inbeeld hoe langer je leeft! 8)

of is dit flauw,
terwijl ik hier dubbel lig van het lachen. O:)
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
epagneulbleu
Actief lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 28 feb 2010, 11:33

Bericht door epagneulbleu »

Wie schrijft jullie die diëten voor vraag ik me af? Ik wil zelf ook mijn voeding nog meer aanpassen, maar dat op eigen houtje doen lijkt me niet verstandig...
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Melanie schreef:
Met ME leef je heeeeel lang. Althans zo lijkt het!
whaha

hoe minder je de ziekte inbeeld hoe langer je leeft,
of is het
hoe meer je de ziekte inbeeld hoe langer je leeft! 8)

of is dit flauw,
terwijl ik hier dubbel lig van het lachen. O:)
Beiden geloof ik. :D
Er hoefde ook geen zout over, het was niet flauw.


Wie schrijft jullie die diëten voor vraag ik me af? Ik wil zelf ook mijn voeding nog meer aanpassen, maar dat op eigen houtje doen lijkt me niet verstandig...

Dat lijkt mij ook inderdaad niet verstandig. Wat richtlijnen zijn wel handig.

Ik heb twee verschillende Candida diëten van twee verschillende natuurgenezers gedaan (waaronder Een leven lang fit ). Er zijn ook verschillende dieten in omloop. Wel zorgde ik voor kookboeken om met de toegstane ingrediënten, nog een smakelijke maaltijd te kunnen eten.
Als je geen dwingend voorschrift heb kan je dan tenminste nog een dieet kiezen, dat voor jou lange tijd vol te houden valt.

Ook zijn er kookboeken uitgegeven over Candida diëten:
Titi Koolsbergen heeft aan eentje meegewerkt ( Vechten met gerechten)
Zoek even op Bol.com op vechten met gerechten, dan vind je er drie. De link is te lang voor een goede layout op het forum.
Het Heden ik Kookboek van Annemarie Reuzenaar (Zoek op Bol.com even op candida kookboek.)
Een ander nuttig boekje over Candida is van Edith van Bleijdestein
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html
Het oerdieet zal ongetwijfeld ook een kookboek of richtlijnen in en boek hebben.
Wedden dat er nog veel meer diëten in omloop zijn?

Warme groet, Henny
Laatst gewijzigd door Henny op 09 mar 2010, 10:56, 5 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@espagneulbleu

Het candidadieet kreeg ooit voorgeschreven door een natuurarts.
Ik heb een verlengde glucoseintolerantietest gedaan. Daaruitvoortvloeiend ben ik een hypoglycemiedieet gaan volgen (geen suiker enz).
Ik heb ook een voedselintolerantietest gedaan, daaruit kwam ook een aantal producten die ik niet meer mocht eten.

Ik eet nu eigenlijk alleen dingen waarvan ik zeker weer dat ik er niet intolerant voor ben.
Ik eet geen (weinig) suiker. Geen gist. Geen e-nummers.

Maar na een half jaar voel ik me niets beter. Nu experimenteer ik soms met ander brood (geen brood is me nog niet gelukt). geen melk. Maar tot nu toe levert het niets op. Helaas.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Het grote nadeel van ME naar mijn ervaring is, dat als je behoorlijk ziek bent en goede dingen doet, er eerst niets van merkt.
Alle vrijkomende energie wordt in herstel van je lichaam gestoken en je ligt nog net zo vaak op bank en bed.
Pas als er een griep ofzo rondwaart, merk je dat je net wat sneller herstelt of minder snel ziek wordt.
Verder duurt het vaak lang voordat candida verdwijnt. En er zijn bij ME nog veel meer dingen aan de hand dan alleen Candida.
Toch denk ik dat Candida een grote boosdoener is.

warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@ henny, ik volg nu zeker een half jaar een dieet (misschien al wel 8 maanden). Maar ik ben nog nooit zo erg en zo lang ziek geweest als deze winter. Het gaat slechter dan ooit.
Dus dan zakt de moed me wel eens in de schoenen.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

@ Anto,

Dat kan ik me goed voorstellen.
Heb je er ook begeleiding bij waar je dit aan voor kunt leggen?

Sterkte, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik had nog wel ooit een afspraak in Abcoude, maar daar ben ik door lichamelijke zwakte nooit meer heen kunnen gaan (afspraak door tel kon niet). Ze zei: wordt eerst maar beter dan kom je hierheen. Nu ben ik twee maanden verder en heb nog steeds iedere dag koorts :-/
Laatst gewijzigd door tanto op 09 mar 2010, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hallo anto,

Het is soms ook wel om op te' geven.
Ik ben al zeker 4 jaar aan't experimenteren, met voeding, dieeten, ook uit boeken, soms een dietist, soms van internet.
En telkens als ik denk dat ik het gevonden heb, steekt er weer iets anders de kop op. Dan denk je wel es even, ik geef het op, maar, geloof me, als dat gevoel weer door is, ga je toch weer verder met vechten en proberen.
Sterkte alleszins.
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik heb mijn dieet voorgeschreven van mijn arts, er zijn inderdaad ook wel boeken over te koop. Maar mijn dieet is een bestaand dieet echter nog net iets aangepast op mijn voedselintoleranties en anti candida.

Anto, je word er soms ook niet goed van, maar het kan best dat er met jou nog iets anders aan de hand is, goed dat je een LBA laat doen. Ik ben zeer benieuwd naar de uitslag!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@barb,. Het zou inderdaad kunnen. Ik heb sowieso ook een virus dat al 6 weken niet meer uit mijn lijf wil. Slechte weerstand. Dus het is misschien ook niet helemaal fair alles op het dieet te gooien. Maar ik ook wel het gevoel dat het diëten mij verzwakt ipv versterkt.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Plaats reactie