Het verhaal van Sophia Mirza

Hier kan je lezen of laten weten wanneer er een programma op tv of radio komt over ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Gelooft die collega die cvs heeft dan over zichzelf dat het psychologisch is?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn ex-collega heeft ook ME/CVS. Gelukkig een milde vorm ook al heeft ze ooit 2 jaar thuis moeten rusten en mag ze nu elk weekend in haar bed doorbrengen en 's avonds bekaf naar huis rijden en niet meer van haar kinderen genieten.

Ze is ooit in behandeling geweest bij Pr Van Houdenhove en zij gelooft nog steeds dat ME/CVS hetzelfde als een burn-out is. Dat heeft die kwakzalver haar wijsgemaakt.
Het is veroorzaakt door stress zegt ze. En dan voegt ze er steevast aan toe dat het begonnen is na een vakantie in Azie waar ze terugkwam met een zware oogontsteking.

En toch maar blijven geloven dat het door de stress komt ...
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Lynn Ik ga ze niet alle drie tegelijk doen hoor!
Het CVS Centrum Amsterdam heeft een wachttijd van 6 maanden en de Gelderse Vallei heeft ook een wachtlijst en DML is eerst aan de beurt!

Ik voel me zo machteloos dat ik alles aan wil grijpen om ook maar iets verder te komen en mocht het teveel worden kan ik ook nog afbellen indien nodig :wink:

Liefs Niessie
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Nee hoor, die gelooft niet dat het psychologisch is, maar een dokter heeft haar ooit gezegd: CVS/ME beperkt wel je leven, maar je gaat er niet van dood!
En dan gelooft ze die dokter, he.

Maar, het is ook wel om te stoken tegen mij, ze gelooft mij ook niet als ik vb. vertel van dat onwerkelijkheidsgevoel (zal ik het maar noemen)
Dan zegt ze echt neerbuigend: Dat zit in jouw koppeke, ja!
Terwijl ik nadien hier las dat ik niet de enige ben die dat heeft.
Ze begrijpt ook niet waarom ik nog steeds niet van mijn glutenintoleranite af ben, en dan zegt ze:" Ge moet wel echt een hele tijd geen gluten eten,he niet alleen brood laten!"
Zo precies of ik weet dat niet!

Gelukkig sta ik volgend jaar niet meer bij haar, ik word er crazy van!
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

karolien,
gelukkig kun je aftellen tot volgend jaar!

Spijtig dat je met zo iemand moeilijk moet samenwerken! Je kan haar natuurlijk niet veranderen.

Ik heb eens ergens gelezen dat je in zo'n geval wel iets aan jezelf kunt veranderen : nagaan waar je zoiets bij jezelf herkent en dat dan veranderen. Het wekt wel direkt weerstand op, dat is heel menselijk, maar als je dat dan hebt aangepakt, heb je ook geen last meer van haar!

Ik heb het zelf al toegepast en het werkt echt. Het is soms wel confronterend, maar we zijn ook maar mensen!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ja, Lea,

Ik snap wat je bedoelt, we willen het allebei beter weten, en dat kan zij niet verdragen zij wil altijd winnen.

Maar vorig jaar toen ik zei dat ik ging dieten, zei ze: "CVS heeft niks met voeding te maken!" Ik discussieer daar dan over maar moet dan uiteindelijk toch zwijgen, he, want zij heeft altijd gelijk.
En als ik weet dat ik gelijk heb, ga ik ook door.
Zij weet altijd alles beter.

Als ik zwijg, ja, dan is er geen discussie en dan gaat het goed.

Maar ik denk ook dat ik het beter weet, en op sommige vlakken weet ik het ook echt beter, hahahaha!

Maar altijd gaat dit wel niet op, vind ik, ze beweert dus echt dat dat gevoel in mijn hoofd, dat dat in mijn koppeke zit, alee, het zit wel in mijn koppeke, maar niet op de manier die zij bedoelt. Ze gelooft me dus gewoon niet. Daar kan ik toch niks aan veranderen, he?
Misschien is ze heldervoelend? en voelt ze wat ik voel?
Ik moet haar es zeggen dat ze daar RIJK mee kan worden!!!!!!!

Ze heeft me ook nooit geloofd als ik z ei dat mijn dochter CVS heeft.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Ja Karolien, er zij zo van die mensen die onverbeterlijk zijn en die je best kunt missen in je leven! Ze zijn er misschien juist om er onze lessen uit te leren? Ik herken ze best en ik heb er ook al moeilijke periodes door meegemaakt hoor!

Ik heb eens (ergens anders!) gelezen dat zij als zand aan onze schoenen kleven. We moeten dan onze schoenen goed afvegen en gewoon verder gaan!

Maar voor wat het waard is, dat gevoel in je koppeke, heb ik ook regelmatig in mijn koppeke!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Grappig, Lea!

En, weete, als het echt helemaal aan mij zou liggen, zou ik altijd zulke mensen tegenkomen, die me niet geloven...
Maar dat is niet zo, ik kan me niet herinneren dat er iemand is die zo tegen me gedaan heeft, en ik heb nogal samengewerkt met andere collega's en die deden niet zo.

Je bent ook het produkt van je opvoeding, he, daar zal het alvast ook mee te maken hebben..
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Dat van die vrouw die door Van Houdenhove is aangepraat dat het door stress is gekomen, vind ik echt tragisch hoor. Hoe kan cvs nu ooit serieus genomen worden, als er cvs-patiënten zelf zo'n dingen verkondigen. Daar word ik nu echt triest van pfff
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Stress zal het genezingsproces niet verbeteren maar het is niet de oorzaak van ons ziekzijn, zover ben ik nu ook al.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Wellicht dat dit soort tragische filmpjes het beste naar de T.O.M. (=Tussen de Oren Mafia) brigades in binnen -en buitenland gestuurd kunnen worden opdat men nu eindelijk gaat inzien dat ME/CVS een ernstige chronische immunologische aandoening is, waarbij de menselijke afweer structureel ontregeld is...... :cry:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Frank
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2008, 16:07

Bericht door Frank »

Die personen zijn heus wel op de hoogte van de ernstige gevallen van ME (of wel zijn ze echt dom gehouden). Er spelen gewoon andere belangen.
Plaats reactie