Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Niessie: meer info in het engels vind je hier over neurale therapie:
http://planetthrive.com/2009/08/neural-therapy/

Ben nu drie sessies verder. Mijn bevindingen zijn:
1) Mijn hypothermie is verdwenen na 2 sessies! Van gemiddeld 35,4° en schommelend over ganse dag naar constante 36,1°. Zeer belangrijk als je weet dat onze enzymen (energiehuishouding) niet meer werken onder een bepaalde temperatuur.
De dokter was alvast superblij voor mij.

2) Ik kan meer tussen de rust door. Dus wasmachine opzetten én ophangen. Of tafel afruimen én afwassen.
Of de trap op zonder het idee de Mont Ventoux te hebben opgefietst.

Ik ben er wel met begonnen nadat ik me beter ben beginnen voelen want voorheen kon ik nauwelijks mijn bed uit en dus ook niet naar de dokter.

Waarom neuraal therapie?
Op een amerikaans forum las ik het verhaal van een jongeman die zwaar bedlegerig was door ME/CVS en na 6 maanden neuraal therapie, voedingssupplementen ed zo goed als volledig hersteld is. Er is nu een proefgroep bezig met dezelfde behandeling om te zien of zijn genezing toevallig is of voor herhaling vatbaar.
Ik dacht, dat probeer ik ook!

Ze injecteren een product in je zenuwbanen en meridiaanbanen alsook krijg ik een extra dosis in mijn spieren als energieshot. De eerste keer had ik geen enkel effect en de dokter dacht dat ik te ver gevorderd was om nog te reageren. Toen gaf ze me stiekem een extra dosis bij de tweede sessie.
Eerlijk gezegd heb ik daarna voor het eerst in vele maanden tot 16u 's middags op een stoel kunnen zitten. Het heeft maar één dag geduurd maar het was voor mij een heel goed teken om voort te gaan.

Neuraal therapie wordt ook in kuuroorden gegeven.
Ondertussen geeft ze me iets zeer bitter om te ontgiften en iets voor mijn concentratie te verbeteren. Dat laatste heb ik nog niet gehaald want autorijden vind ik nog steeds zwaar.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

klinkt goed! en verleidelijk ;-)
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Vandaag de vierde sessie gehad.

Het effect van de energie blijft duren. Ik heb evenveel rust nodig als voorheen maar tussendoor kan ik dus méér. Ik recupereer ook sneller van een inspanning.

Mijn temperatuur blijft bijna constant op 36.1° nu van 's morgens tot 's avonds. De chemische fabriek van de enzymen kan weer aan de slag.

Vandaag voor de 2de maal zo'n warmtegevoel gekregen alsof er een atoombom tot ontploffing werd gebracht na een 8-tal spuitjes. De dokter was tevreden.

Verder schrijft ze Molat voor het geheugen. Dat kan je vinden in de betere natuurwinkel. Het zou ook versterkend werken.

Ondanks mijn prikfobie ga ik met plezier terug want ik zie echt resultaat.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Marlene schreef: Molat voor het geheugen. Dat kan je vinden in de betere natuurwinkel. Het zou ook versterkend werken.
Marlene kan ik dit "onschuldige" middel gewoon kopen en gebruiken?
ik ben nu dan ook eindelijk in staat om het te gaan kopen, besef ik mij nu!
ik heb het al opgeschreven en dat zegt wel wat! :wink:
( ik kijk morgen wel ff, het feit dat ik het al vraag :roll: )
ik vraag het wel, ik weet het antwoord toch al voor mezelf!
ik ga zeker ff na het middel kijken.....

ik weet niet meer wat een normaal werkend geheugen is!
besef ik mij nu ook!

het mooiste zou zijn, nog beter werkende hersens dan voordat ik ME kreeg. :-s
Dear Karma, I have a list of people you missed
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Heb ook zo'n therapie gedaan. Kan het echter niet in NL vinden . Maar heb het in het buitenland gedaan. En ik kon weer fietsen . Berg opwaarts etc etc.

Besefte niet echt hoe goed ik mij toen voelde.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ja hoor Melanie, is gewoon verkrijgbaar!

Ze geeft het tevens aan verstandelijk gehandicapten en daar hoor ik nu ook bij LOL.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Eezdva, neuraal therapie wordt beoefend door huisartsen die daar interesse en dus opleiding in gevolgd hebben. Ze zijn inderdaad wat dunner gezaaid maar het is van oorsprong uit Duitsland en moet dus zeker in Nederland terug te vinden zijn!

Je kan ze makkelijker teugvinden als je zoekt op pijnbehandeling want daar wordt neuraal therapie vaak voor gebruikt.

Volgende week zal ik mijn arts eens vragen of ze geen nederlandse artsen kent ... indien er interesse is uiteraard.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik moet zeggen dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar waar je dit kunt laten doen.
Ik had ook al zitten zoeken, maar kwam bij (nogal vage) chinese kruidendokter uit.
Volgens mij hoort het daar niet echt thuis, toch?
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Louisa

Ja, dit is het inderdaad. Geweldig dat het zo overzichtelijk terug te vinden is.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Marlène,

Ik heb zelf geen ervaring met Neuraaltherapie, maar ik lees met veel interesse dat jij er baat bij hebt. Hopelijk ga je je nog beter voelen met deze behandeling. Ik ga voor je duimen!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Gisteren mijn vierde sessie gehad en vandaag 'rondgelopen' tot 15 uur. Allelujah! Daarna onder de dons tot enkele minuten geleden dus een drietal uurtjes vast geslapen.

Gisteren zelf doodop halve dag gaar in bed gelegen maar heb de dag voordien ook afspraak bij verzekeringsarts gehad en heel dagritme was naar de vaantjes.

Ik voel nu niet meer de fut om te gaan koken of af te wassen maar dat doe ik al anderhalf jaar niet.

Het is weliswaar niet alle dagen Kerstmis maar ik voel toch een duidelijk energieverschil na 4 weken. En de temperatuur blijft ook stabiel. De pijn lichte verbetering.

Volgende week gaan we dus terug.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Marlène,

Heel fijn te lezen dat het zoveel beter met je gaat!

En natuurlijk bedankt voor de lijst! In die lijst staat weer dezelfde naam die ik eerder ook al vond. Deze arts werkt in een centrum voor traditionele Chinese geneeskunde, dat is toch raar.
Maar het zal wel waar zijn dan.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Gisteren ben ik voor de 5de maal terug gegaan. Vorige week moeten annuleren want de grote baas wilde zien hoe het met me ging ... om me vervolgens aan te kondigen dat ze me zouden ontslaan.
Als ik dat op voorhand had geweten, had ik hem gezegd dat ze papieren zo mochten opsturen!

Na de 9de dag waren de spuitjes duidelijk uitgewerkt.
Ik lag weer 3/4 van de dag in mijn bed zoals een maand geleden.
Hoofdpijn en migraine om U tegen te zeggen.
Buikpijn en winderigheid.
Temperatuur onder de 35,5°.
Een slecht humeur.
Om 20u in bed terwijl ik het net sinds enkele dagen tot 21u kon uithouden zonder omver te vallen (weliswaar met de nodige ochtend- en middagsiesta).
Met de auto rijden was net alsof ik met een rolstoel door zand moest bollen.

Zei die arts gisteren: "Jij hebt een schok gehad. Wat is er gebeurd? Alles zit terug vast." Ongelofelijk toch!

Het effect van die spuitjes is echt geweldig. Volgende week maandag mag ik al terug om de schade in te halen. En dat terwijl die arts zelf haar rug zwaar geblesseerd heeft. Eigenlijk zou ze nu 6 weken niet meer mogen werken. Dank u dokter! Ik heb eindelijk hoop dat ik terug een normaal leven kan gaan leiden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Het is nu zaterdag en 3 dagen geleden (woensdag) de spuitjes gehad. Zoals eerder vermeld dus één week overgeslagen.

Woensdag was verder een ligdag.
"Superfit" is nu niet bepaald de conditie waarin ik me bevind en ik hoopte verder bij te tanken van dat hele gedoe rond dat ontslag.
Vorige week hebben ze tevens in mijn hand na vele jaren hevige pijn van onbekende origine een gezwel op een zenuw weggehaald. Deze week moest ik beslissen naar welke school de jongste volgend jaar ging. En mijn man die is beginnen schilderen in huis, de geur puur vergif ondanks de zogezegde natuurverf, migraine en beerput humeur als resultaat. Nu ja, ik hoef voorlopig niet meer op witte muren en spinnewebben te kijken. Die beesten zijn ook gaan lopen van de verfgeur.

Ontslag - operatie - school - vergif in huis, TEveel van het goede.

En dan donderdag dat mooie lenteweer! Ik heb me laten verleiden door een oude kameraad die een terrasje vlakbij aanbood. Wrong, totally wrong.

Mijn man heeft een halve nacht naast mijn bed gezeten. Naar het schijnt heb ik de hele tijd gekermd van de pijn en ik heb de halve nacht gedroomd dat ik dood ging. Ik wist wel dat hij naast mij zat maar ik kon niet reageren, een beetje alsof ik verlamd was. Hij zei dat ik alleen maar mompelde. Normaal gezien word ik onmiddellijk wakker als de jongste naast mijn bed staat. Heel gek gevoel.

Vrijdag ben ik tot 16u niet verder geraakt dan mijn pyama outfit en dan mijn jongste spruit en vervolgens mijn B12 spuitje gaan halen. Slof slof.

Voor het eerst sinds januari is dat ellendige griepgevoel dus weer komen opdagen. Wat een relatief normaal programma voor een gezond mens zou moeten zijn: een terrasje doen, een inschrijving op een school voor een kind, een muur laten verven in huis door een ander, een kleine operatie, ... legt mij weer in bed.

Spuitjes niet overslaan, voor geen enkele reden.
Vandaag is het zware griepgevoel er voor de eerste keer er terug uit. Het heeft een week geduurd.

Toch wel ontmoedigend soms, er mag écht niets misgaan, je mag écht niets doen in je leven of je wordt terug ziek. En de rest mag je als een kasplantje achter je raam gaan zitten.

Anderzijds, ik ben al niet meer continu ziek. Het verdwijnt weer dus het lichaam recupereert toch ietsiepitesie.
De dag dat mijn leven terug gevulder is dan dat van buren van 80+, weet ik dat ik op de goede weg ben. :)
Plaats reactie