Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
vlindertje19
Gevorderd lid
Berichten: 1264
Lid geworden op: 28 jun 2011, 15:48

Bericht door vlindertje19 »

Veel sterkte Marlene!
Flying with broken wings
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

wel fijn dat er nu iets gevonden is,
duimen dat de medicijnen goed gaan helpen.

liefs en sterkte voor jullie.

petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Zo zielig voor je zoontje :-(. Gaat het inmiddels een beetje beter? En met jou?
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hallo stier

met mij gaat het redelijk. Ik zit nu een halve dag op een stoel :) Een overwinning!!

Mijn dagelijks schoonheidsslaapje blijft wel nodig. Maar ik kan al redelijk stappen en heb onlangs zelfs even achter een trein gespurt met Diederik. Goed gelachen :)

Met de jongste hadden we gisteren weer prijs. Na een uurtje mocht ik hem van school gaan halen. Het zweet liep van zijn voorhoofd. Buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. 's Avonds buikloop. Vandaag was ie weer in orde. Ik vermoed een opstoot van buikmigraine of is het PDS? Met motilium was ie na een paar uurtjes weer opgekikkerd. Echt vervelend als je niet weet wat er aan de hand is.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zeker als het om je kind gaat natuurlijk. Heb je al gehoord over (Honig) aardappelzetmeel, lijkt mij de moeite waard om te proberen!

Fijn dat het jou beter gaat!
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

fijn dat je weer op de stoel kunt zitten,
sneu voor je zoontje dat hij zich steeds zo beroerd voeld,
ik hoop toch zo op een oplossing.
gember wil ook wel eens helpen tege de misselijk heid,
of appelsap.
ach je hebt vast alles al geprobeerd.

dikke knuffel voor jullie.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hoi hoi allemaal

het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen.

Het gaat al bij al redelijk als ik mezelf vergelijk met de meesten.
Ik ken mijn eigen ritme nu goed en ben redelijk stabiel. Een maand geleden ben ik wel even geveld geweest door een mini-griep en daarna een sinusitis die erg hardnekkig bleek. Dat heeft dan een opstoot van de ziekte uitgelokt maar het is nu weer achter de rug.

Ik doe het rustig aan, dwz niet met de auto rijden tenzij het moet. Lekker gaan liggen zodra ik begin te "niksen", me zo weinig mogelijk druk maken en als het me teveel wordt, me isoleren in mijn kamer. Ook al duurt dat dagen :)

Het laatste halfjaar heb ik niet echt stilgezeten want ik heb Facebook ontdekt en daar een paar groepen voor chronisch zieken opgericht. Dat geeft me erg veel voldoening.

Eén groepje dient als vergaderruimte waar ik regelmatig een vraag stel en de groep geeft feedback. Met die antwoorden probeer ik een boek/handleiding aan te vullen waar ik al een paar jaar aan het schrijven ben. Op deze manier wordt het niet alleen een boek gebaseerd op mijn ervaringen maar op dat van veel mensen.

Daarnaast is er een babbelhoek waar chronisch zieken kunnen kletsen over eten, zorgen, supplementen, wat ze maar willen.

Er zijn ook een paar werkgroepjes opgestart om te zien wat de mogelijkheden zijn om een zorghotel op te richten en een ander dat zich bezig houdt met mediagebeuren. Hoe kunnen we een bedrijf vinden die onze boodschap wil helpen uitdragen. We denken nu nog even na over welke boodschap :-)

Het gaat dus redelijk goed met me. Ik moet binnen de lijntjes kleuren qua energie en het is frustrerend maar zieker worden van teveel doen, is nog veel frustrerender. Anderzijds kan ik ook veel meer dan vroeger en dat is een geluk. Het heeft me al mijn spaargeld gekost jammer genoeg en nu is mijn volgende doel, dat weer bijeensprokkelen. Veel vooruitgang zie ik mezelf niet meer maken dus daar kan/wil ik geen geld meer aan besteden.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi lieve Marlène

ik ben zo blij voor je dat je zo lekker gaat. :) :D
en ja binnen de lijntjes kleuren,(wat een leuke uitdrukking :) valt niet mee,
spreek ik uit ervaring.

ik probeer je groepen te volgen,maar heb het nog niet helemaal precies door hoe het werkt
op Face Book,maar dat komt wel.

hoe is het in je nieuwe keuken?komen er lekkere dingen vandaan. :wink: :wink:

dikke knuffel

liefs petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo petraroos

dat heb je goed onthouden :)

Heerlijk om eindelijk een keuken te hebben. We wonen hier nu bijna 6 jaar en het was behelpen met een halve vierkante meter om groenten te snijden, geen afwasmachine, water in de tuin halen maandenlang, geen dampkap, ... echt een boeltje! En toen duurde het zes maanden om de keuken in elkaar te steken maar ze staat er en het is geweldig!

Vandaag hebben we spruitjes met rode ajuin, appel en dadels gemaakt, puree en gebakken ham. Feest!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

marlène schreef:Hoi hoi allemaal

het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen.

Het gaat al bij al redelijk als ik mezelf vergelijk met de meesten.
Ik ken mijn eigen ritme nu goed en ben redelijk stabiel. Een maand geleden ben ik wel even geveld geweest door een mini-griep en daarna een sinusitis die erg hardnekkig bleek. Dat heeft dan een opstoot van de ziekte uitgelokt maar het is nu weer achter de rug.

Ik doe het rustig aan, dwz niet met de auto rijden tenzij het moet. Lekker gaan liggen zodra ik begin te "niksen", me zo weinig mogelijk druk maken en als het me teveel wordt, me isoleren in mijn kamer. Ook al duurt dat dagen :)

Het laatste halfjaar heb ik niet echt stilgezeten want ik heb Facebook ontdekt en daar een paar groepen voor chronisch zieken opgericht. Dat geeft me erg veel voldoening.

Eén groepje dient als vergaderruimte waar ik regelmatig een vraag stel en de groep geeft feedback. Met die antwoorden probeer ik een boek/handleiding aan te vullen waar ik al een paar jaar aan het schrijven ben. Op deze manier wordt het niet alleen een boek gebaseerd op mijn ervaringen maar op dat van veel mensen.

Daarnaast is er een babbelhoek waar chronisch zieken kunnen kletsen over eten, zorgen, supplementen, wat ze maar willen.

Er zijn ook een paar werkgroepjes opgestart om te zien wat de mogelijkheden zijn om een zorghotel op te richten en een ander dat zich bezig houdt met mediagebeuren. Hoe kunnen we een bedrijf vinden die onze boodschap wil helpen uitdragen. We denken nu nog even na over welke boodschap :-)

Het gaat dus redelijk goed met me. Ik moet binnen de lijntjes kleuren qua energie en het is frustrerend maar zieker worden van teveel doen, is nog veel frustrerender. Anderzijds kan ik ook veel meer dan vroeger en dat is een geluk. Het heeft me al mijn spaargeld gekost jammer genoeg en nu is mijn volgende doel, dat weer bijeensprokkelen. Veel vooruitgang zie ik mezelf niet meer maken dus daar kan/wil ik geen geld meer aan besteden.
Lieve Marlene,

Hoe is het nu met je?
Het is jaren geleden dat ik op het forum mijn laatste kijkje heb genomen.
Ik dacht als eerste aan je.
Even je naam gezocht voordat ik een andere x verder ga snuffelen naar andere "oud-gedienden" en hoe het met men gaat.

Ik heb dik gedrukt wat mij erg raakt, en herkenning geeft.
Spijtig om te lezen dat wij daar beider klank in horen.

Ik heb nog wel wat bij te lezen, hoe is het de afgelopen jaren met jou gegaan?

Liefs
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hallo Janine,

sorry ik zie nu pas je berichtje. Ik kom hier niet meer zo vaak.
Het gaat best goed met me op dit moment. Ik kan meer dan begin dit jaar merk ik als ik mijn bericht hierboven lees.

Ik overweeg zelfs om 1 dag per week te gaan werken als orthomoleculair therapeut.
Mijn honger naar leren en informatie is nog steeds even groot en onstilbaar dus ik blijf zoeken ondanks alles.

Mijn huisarts zegt dat ik nooit meer kan gaan werken. Tot op bepaalde hoogte heeft ie wellicht gelijk. Het blijft een moeilijk aanvaardingsproces.

Heel veel liefs, Marlene
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
sterre
Gevorderd lid
Berichten: 1859
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:52

Bericht door sterre »

Wat fijn Marlene dat je 1 dag wil gaan werken toppie.
Ik ken je naam ook van jaren geleden en Janine ook trouwens.
Ik neem hier ook weer even een kijkje.
Het blijft vind ik een moeilijk aanvaardbare ziekte.

Janine ik kan mij herinneren dat jij jaren geleden met dieten bezig was. Hoe is het nu met je?
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

marlène schreef: Het gaat best goed met me op dit moment. Ik kan meer dan begin dit jaar merk ik als ik mijn bericht hierboven lees.

Ik overweeg zelfs om 1 dag per week te gaan werken als orthomoleculair therapeut.
Mijn honger naar leren en informatie is nog steeds even groot en onstilbaar dus ik blijf zoeken ondanks alles.

Mijn huisarts zegt dat ik nooit meer kan gaan werken. Tot op bepaalde hoogte heeft ie wellicht gelijk. Het blijft een moeilijk aanvaardingsproces.

Heel veel liefs, Marlene
Hoi Marlene,

Leuk om weer eens een keer een berichtje van je te lezen. :D

En helemaal leuk als je nog een dag gaat werken en dan nog wel als Orthomoleculair therapeut. Top!!!
Hoeveel studie uren zijn daar al wel niet in gaan zitten en hoeveel jaar. :roll: Knap hoor!!
In ieder geval succes en mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag 8)

Ik was gisteren bij de Tuinen voor de winter vitamines en daar zag ik een flesje
CBD (cannabidiol) is een van de belangrijkste stoffen die voorkomt in de Cannabis plant. http://www.detuinen.nl/jacob-hooy-cbd-olie.html#tabs
En toevallig zat ik daar laatst over na te denken dat ik dat best wel wil proberen en wist alleen nog niet hoe ik eraan zou kunnen komen.
Staat het daar in de winkel, de prijs a €29.95 heeft me er nog van weer houden omdat ik er ook nog weinig over heb gelezen. Ook nog niet opgezocht. Maar ik sta er wel open voor om het te proberen.

Nou in ieder geval het beste en alle geluk en succes met je plannen.

Hopelijk gaat het met Hubby en de kids ook prima.

Groetjes,
Melanie
Dear Karma, I have a list of people you missed
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mooi dat het je "goed" gaat!

Groetjes,

AnnaC
Plaats reactie