Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dinsdag: Een bijna identieke dag als maandag:
- zombie
- dood gewicht
- in slaap vallen op zetel om 10 uur
- toch maar naar bed verhuizen dat ligt lekkerder

Belangrijkste verschil: toen ik wakker werd rond 16 uur was ik duidelijk aan de beterhand vergeleken met gisteren (maandag). Minder loom en traag.

De pijn is veranderd de afgelopen dagen. Ik verdraag zelfs de rand van het kussen van de keukenstoel niet meer in mijn bovenbeenspieren.

Ik voel hoe langer hoe meer mijn spieren afzonderlijk onder de huid als repen. Alsof ze hebben liggen weken in een bad vol zuur en loskomen. Vreemd gevoel maar vooral pijnlijk. De pijn verspringt, zeurt, brandt, steekt, trekt.

De ligpijn was verdwenen maar komt nu geniepig als door een achterpoortje terug.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Woensdag: Aha! Ik voel me duidelijk beter. Het zombiegehalte is eruit en het dood gewicht sleep ik niet meer mee. Het gaat nog trager dan gewoonlijk maar de uitstap van zondag zijn we aan het verwerken. Dat gaat goed!

De dokter is in haar nopjes als ze me ziet. Ze ziet de verbetering. Vandaag een grondige douche genomen na de afgelopen zombiedagen. Een fris gewassen hoofd valt op.

Of ik nog klachten heb?

Mijn hart doet nog raar met zijn onregelmatig geklop. Zodra ik enkele minuten een inspanning doe of rechsta, begint ie als een gek overuren te draaien. Vaak ook als ik gewoon in bed lig en me maar omdraai.

De electriciteit verdwijnt nog bij momenten uit mijn lijf. Dat vind ik nog het meest ellendige gevoel. Dat kunnen ze nu met geen enkel bloedproefje testen. Alsof alle organen en hersenen vertragen met functioneren. Ik verwerk geen gegevens meer en als je dan aan het autorijden bent ...

Als ik buitenkom, besef ik dat ik de pijn ben vergeten te vermelden, de mieren in mijn voeten, de schrijfproblemen, de visuele problemen sinds kort als ik autorijd, ... Misschien is het vergeten het probleem!
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik raak een beetje in de war hier, het is vandaag toch dinsdag?
Zoniet heb ik echt een probleem.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik sta een week achter met de briefing Anto dus met jouw agenda is alles nog prima in orde :)
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Oh gelukkig, ik vond het al zo raar dat moederdag bij jou zo laat was :-).
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Donderdag: Geen school voor de kinderen vandaag. We houden het zo rustig mogelijk om het verstoorde ritme te compenseren.

Hubby heeft een enorme brandstapel achteraan in de tuin gemaakt. Mannen en vuur, dat zit in hun genen. De jongens zijn niet meer van het vuur weg te slaan.

Mijn middagdutje kan ik netjes doen. Mijn slaapverlammingen (overdag)zijn sinds korte tijd weer terug. En de nachtmerries ook.

Tegen de avond zijn ze nog aan het stoken en ik mag koken. Mijn benen branden alsof ik duizenden treden heb opgelopen.

Mijn maag kan gerust gaan slapen zonder eten maar de kinderen hun maag zullen dat idee niet delen.

Mijn conditie is er sinds gisteren dan wel op vooruit gegaan. Mijn brein echter heeft een slag van de molen gekregen.

Ik heb weer meer moeite om auto te rijden. Korte ritten lukken me nu sinds enkele maanden. Liefst rechte stukken zonder lichten. Mijn volgende auto wordt een full-automatic. Van al dat schakelen moeten mijn benen te hard werken. En als er tegen dan ook eentje bestaat die het autorijden overneemt, dan moet mijn hoofd ook niet meer zo hard denken. Remmen, schakelen, fietsers, voetgangers, voorrang van rechts, gekken, ...

Mijn ogen en mijn hersenen werken niet synchroon. Een auto die eerst ver weg leek, staat plots vlak naast me. Net op het moment dat ik een manoeuver wil uitvoeren. Tikkende vingers tegen een voorhoofd als gebaar. Dit gaat niet goed. Met het lange weekend voor de deur, hoef ik alvast een paar dagen de deur zeker niet uit.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Marlène,

Ik volg met interesse je behandeling met de neuraal-therapie, maar ik ben even de draad kwijt.

Hoe vaak krijg je nu die spuitjes? x keer per week? Of anders? En hoe lang mag je die spuitjes gaan gebruiken?

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ha Louisa

Ik ga nu wekelijks sinds de maand februari. De eerste drie weken was het even zoeken voor de dokter waar ik nu het best op reageerde zoals de juiste dosis.

Er is geen tijdslimiet op het gebruik van de procaine. Het is een onschadelijk product als het in de juiste hoeveelheden en door een opgeleid arts wordt toegediend.

Bij mensen die "normaal vermoeid" zijn, volstaat een kuur van 4 weken wekelijks, vervolgens om de twee weken, dan drie weken enz.


Het verschil dat ik voel op drie maanden tijd is echt wel frappant. Ik zak niet meer in om halfnegen 's ochtends. Tijdens mijn voormiddagen kan ik terug eenvoudige zaken doen als ik voldoende afwissel (fysiek - mentaal - rustpauze). Ik kan de trap op zonder het gevoel de Mount Everest te beklimmen.
De namiddagen val ik als een blok in slaap, dat blijft.
De avond bol ik uit en om 21 uur meestal onder de dons.


Ik recupereer ook duidelijk sneller van een over-inspanning. Ik word er niet meer hondsziek van waarvan je in bed kruipt en dagen of weken wacht tot de zon weer schijnt. Wel het grieperig gevoel, de spierpijn en het hoofd dat niet meer meewerkt en de andere bekende kwaaltjes maar dat is niet meer te vergelijken met de neurologische en fysieke ellende die me 14 maanden totaal afhankelijk van anderen hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Vrijdag: De kinderen hebben weer geen school. Een vriendje heeft afgebeld om te komen spelen. De jongste zal nu meer aandacht van mij vragen. Ik poog zoveel mogelijk hubby te betrekken bij de activiteiten. Het vuur in de tuin brandt nog steeds ...

Middag slapen as usual. De nachtmerries worden dagelijkse kost. De slaapverlammingen ook. Ze duren ongeveer een kwartier tot een halfuur nadat ik wakker word.

Deze avond ben ik helemaal op. Mijn benen dragen met moeite mijn lichaam. Alle spieren branden als vuur. Mijn knieën doen pijn. Ik lig als een oud vrouwtje in de zetel onder een dekentje.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Zaterdag: De jongste heeft geen enkele broek zonder gaten in zijn knieën meer. We moeten dringend naar de winkel maar dan moet ik weer de auto nemen.
Ik besluit om het dorp aan het einde van de straat in te rijden. De keuze is er beperkt maar naar het centrum van Antwerpen is me te ver, te druk, te moeilijk parkeren, te lang stappen, ...
Aan de overkant van de winkel koop ik wat shampoo en wc-papier. Twee vliegen in één klap.

Daarna gaat de jongste naar een vriendje. Al bij al heb ik 5 km gereden en twee boodschappen gedaan. De rest van de dag lig ik op de bank en in bed.

Uitgerust ga ik hem ophalen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Zondag: Het gaat redelijk deze voormiddag. Kleine huishoudelijke taken zoals een wasmachine gaan zonder haperen. Enkele tomatenplantjes gaan naar de tuin.

De jongste wordt 's middags opgehaald om naar een verjaardagsfeest te gaan. Ik profiteer om extra lang te rusten. Wanneer ze terugkomen ben ik net uit bed.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Maandag: Ik voel me fris. Zelfs mijn haren wassen, vallen mee deze keer. De auto moet naar de garage en ik mag mijn nieuwe identiteitskaart gaan ophalen op de gemeente.

Een vader van een klasgenoot die ik onderweg tegenkom maakt de opmerking dat ik er veel beter uitzie. "Ja, zo voel ik me ook!"

De rit naar de garage valt mee. Dit lijkt wel de goed-nieuws show.

Tegen de middag vallen mijn ogen toe en slaap ik tot de wekker afloopt om 16u20.
Tijd om de jongste van school af te halen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Dinsdag: Vandaag ga ik mijn nonnenleven een ander leven inblazen. Wekenlang is "het" er al niet meer van gekomen omdat ik er telkens een te hoge prijs voor moest betalen. Dagenlang ziek in bed liggen omwille van weliswaar goede sex, na een tijdje zet je het op een laag pitje uit zelfbehoud.

We proberen het nog eens opnieuw. Zien of ik de fysieke activiteit overleef zonder kleerscheuren.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Woensdag: Mijn spieren doen duidelijk extra pijn maar ik loop rond zonder uitgesproken ziektegevoel. Olé! De grap is dat er van vrijen gisteren weinig in huis is gekomen omdat ik een megakramp heb gekregen in mijn onderbuik. Een variante op de erectiestoornis van de man.

De spuitjes bij de dokter vandaag geven me een misselijk gevoel zoals gewoonlijk. Heb de indruk dat het wat langer duurt dan normaal.

Ben deze namiddag extra vermoeid. Gisteravond al bij al toch een paar uur later gaan slapen dan normaal.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Donderdag: De doodsteek kwam onverwacht deze nacht. Badend in het zweet, pijn in elke vezel, migraine, temperatuur terwijl ik anders zo laag zit, ziek zoals in het jaar 2009, ... er kwam geen einde aan. Tegen 4 uur ben ik dan in slaap gevallen.

De ziekte zit nog in mijn lijf. Ze heeft het deze nacht duidelijk laten weten. Ik was bijna vergeten hoe ellendig een mens zich kan voelen. Ik vroeg me af hoe ik dat ooit zo lang heb kunnen volhouden.

Een afspraak bij de kinesist heb ik al gemaakt. De pijn is niet te harden. Misschien kan hij mijn verkrampte spieren lostrekken morgenavond.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie