Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Dat is spectaculair! En fijn:-)
Life smells...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène

hoe is het met je galpijnen?
gaat het wel goed met je?

dikke knuffel :) :)

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
stientje
Beginner
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2009, 18:39

Bericht door stientje »

hallo lieve mensen, ik wou jullie hulp, advies! Vanwege erge spierpijnen, daarna lage rugpijn , bekken etc...terug naar mijn dokter die me inspuitingen gaf/geeft met procaine. Wist niet dat dit eigenlijk neuraaltherapie is. Eerder ging het tamelijk, maar vorige week ben ik na de behandeling zoveel pijn gaan hebben, zo erg dat het lijkt of mijn bekken verbrijzeld is. Ik kan geen kant op. Hij had me na het eerste consult al gezegd dat ik meer pijn kon hebben, maar dit viel mee...doch dus na na de 2de keer. Ik zit al een week 'gevangen' vd pijn. Ik moet woensdag terug, ik ben bang. Herkent iemand dit aub? De dokter levert prima werk, is gekend. Moet ik doorgaan? Hel hartelijke groet en dank
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@stientje

ik heb nooit meer pijn gehad na een inspuiting. Een goede naam van een dokter mag geen voorwendsel zijn om zoveel klachten te hebben. Wat werkt bij een klassieke patient is niet altijd van toepassing bij een ME-patient. Maak het duidelijk en vraag desnoods om een lagere dosis zou ik zeggen.
Veel beterschap alvast!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo petraroos

sorry het heeft wat langer geduurd dan voorzien.
Veel water onder de brug zeg maar ...

De galpijnen achtervolgen me nog steeds dus het blijft voorzichtig zijn met eten! Erg lastig want door minder vet te eten, krijg ik honger en ga ik naar zoet grijpen. Daar profileert de candida weer van. Een straatje zonder einde.

Qua conditie ging het redelijk maar het is wel duidelijk dat qua ritme er niks mag veranderen. Zo ging ik onlangs een weekendje naar zee met lotgenoten en daar moest ik een week van bijtanken. Het was echter fantastisch en ik zou het zo opnieuw doen.

Hebben we ineens het lumineuze idee gehad om de keuken deze zomer eindelijk eens te installeren (na 5 jaar) maar de verwachtte hulp van zoon en hubby bleven uit. Ik dacht dat het op een week wel gefixed zou zijn. Na een maand was er nog geen schot in de zaak. Inmiddels had ik alle water e.d. afgesloten om ze wat aan te manen sneller te zijn. Niks, ze vonden het nog leuk ook dat extra kampeergehalte in de tuin. Ondertussen zat ik bijna aan een zenuwinzinking.

Dan moest de kadet de bouten operatief uit zijn schouder laten halen en ging hubby die keuken alleen installeren. Diezelfde dag had ik een technieker laten komen om internet te verzegelen tussen middernacht en 7u 's morgens om de gameverslaving van de grote puberzoon een beetje te beteugelen. Dat moest grandioos mislopen zo vlak voor een weekend en met de oudste zoon die een tweede zit fysica voor de boeg had, had ik zowaar bijna wereldoorloorlog III ontketend thuis.

Mijn energie was toen op en mijn lichaam zei schluss. Mijn polsen zijn weer stijf en mijn borstkast doet pijn, mijn adem ruikt naar alcohol,... al die leuke dingen van vroeger.

En toen begon de jongste weer zwaar over te geven in die mate dat ik ermee naar de spoed ben gegaan. Daar heeft de kinderarts besloten hem op te nemen om uit te zoeken waarom dat telkens weer gebeurd. Hij is al jaren misselijk en dat cyclisch overgeven is echt irritant.

Nu zit ik dus in een uitklapbedje naast mijn zoon op de kinderafdeling van het UZ. We delen de kamer met twee Turkse gezinnen en ik ben even op vakantie. De hele dag spreken ze Turks, eten ze turks, ... een echt volksfeest.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

Oh marlene, wat een ellende allemaal...
zo krijg je geen rust ook he?
ehh misschien een brutale vraag, maar kan het zijn dat de jongste meer last krijgt van overgeven als reactie op de situatie thuis?
en misschien moeten we je opgeven voor
help mijn man is klusser?. dan heb je in 1 week een prachtige keuken, en dat gun ik je van harte!
sterkte ermee
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,


hoi lieve Marlène.

wat erg voor je wat je nu allemaal meemaakt,
en zeker ook voor je jongste zoon,zo in het ziekenhuis,
maar gelukkig kan jij bij hem zijn,
al weet ik dat zo''n ziekenhuis leven sloooooooopend is,
worden er ook onderzoeken bij je zoon gedaan?

ja ,die gal pijnen zijn ook erg,
ik ben blij dat ik er van af ben,maar ik kan dan ook goed tegen de narcose,
jij niet geloof ik he.

het is bij ons net een Never ending Storie,
zo denk je "He het gaat iets beter,krijg je er weer iets bij,
en houd alles elkaar in stand,
ons ME lijf lijkt wel een Mobe percatole zon ding wat altijd in beweging is,en nooit stopt.
ik weet effe niet meer hoe je het schrijft.

wat heerlijk voor je zo''n zeeweekeind met lotgenoten.

en kinderen ,die kunnen je tot wanhoop drijven.
klein of groot,jong of ouder.
mijn jongste zoon heeft met veel te veel alcohol op
achter het stuur gereden,
rijbewijs in moeten leveren.
woest ben ik op hem,
ik heb altijd gewaarschuwd, maar ja toch heeft hij het gedaan.

ik ben blij dat je weer terug bent.
hele dikke warme sterkte knuffel voor jou en je zoon.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hahahahhaha brandy, ja dat lijkt me wel een leuk idee van dat programma!!

Ik denk niet dat het door de thuissituatie komt eerlijk gezegd want hij krijgt het vaak na een sportinspanning en na insectenbeten. Deze keer was ie weer gestoken door dazen (ondanks zijn dikke jeans rotbeesten). Misschien nook eten maar dat hebben we nog niet kunnen vastpinnen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

hallo petraroos

ja inderdaad, is best wel vermoeiend. Ze doen voorlopig niet al teveel onderzoeken vind ik, vooral observatie. Wat urine- en een eenvoudige bloedtest, dat is het. Ik had iets grondigers gehoopt eerlijk gezegd.

Ik had geopperd of ze op mastocytose (allergie die op de huid of maag-darmstelsel kan zitten) zouden kunnen testen maar dat was blijkbaar al uitgesloten enkele jaren geleden bij een ander onderzoek. Mmmh misschien moet ik die uitslagen maar eens gaan opvragen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

Ik hoop dat jullie weer gauw thuis zijn.

liefs
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

We mogen naar huis vandaag. Er is niets alarmerend uit de testen gekomen behalve een allergie aan eiwit. De rest is afwachten, kan enkele weken duren.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

hoi Marlène,

fijn dat jullie weer thuis zijn.
lekker in jullie eigen mandje. :)
ik hoop voor jullie dat er toch een goeie oplossing komt.
nu maar weer goed bijtanken,en jezelf en je zoontje lekker verwennen.)Frietjes??) :lol:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Pfff, het geluk was van korte duur. De jongste is direct na thuiskomst gaan spelen bij zijn beste vriend. 's Avonds werd ie teruggebracht en 2 minuten later lag ie alweer te kotsen boven de wc ... Tot 3 uur 's morgens zijn we in de weer geweest. "Ik ga zelfmoord plegen!", riep ie. "Dat zeg je maar omdat je je zo slecht voelt." antwoordde ik dan maar. "Ja dat is waar." piepte ie. Tien jaar en liggen gillen van de pijn.

Bleek dat de vader een sigaar in de auto aan het roken was.

Elk huisje heeft zijn kruisje denk ik als ik al die kindjes in dat ziekenhuis voor ogen haal.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

hoi Marlène,

ach hemel wat vreselijk voor je kind, en voor jou.
hou je taai.
dikke knuffel.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik ben net terug van een huisarts via via voor mijn jongste ivm cyclisch overgeven. De dokter vertelde me zelf al wat zijn klachten waren dus hij wist blijkbaar goed wat het probleem was. (o.a. overgeven na inspanning duidt op acetonurie zoals bij diabetes). Voor hem duidelijk een aangeboren carnitine en B12/B6 problematiek. Daarom dat B12, NAC, Q10 en dextrine/maltose zo goed werkten tot nu toe. Alleen moet de dosis serieus omhoog. Ondertussen blijft ie overgeven en kotsmisselijk. Hopelijk snel beterschap!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie